Jumala ja taivas?

Jumala ja taivas?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 01.08.2018 klo 10:13 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 01.08.2018 klo 10:13

Joka päivä mietin näitä kahta. Onko Jumala oikeasti olemassa ja voiko kuoleman jälkeen päästä taivaaseen?

Siitä olen täysin varma että maanpäällä on taivas ja helvetti. Olen ollut niissä molemmissa. Toisessa soitetaan klassista ja toisessa Death metallia.

Olen pitkään ollut sitä mieltä ettei Jumalaa ole, mutta kun kuuntelen klassista musiikkia niin tuntuu kuin kuulisin siinä pienen aavistuksen Jumalallisuudesta. En nyt sano että se todistaisi Jumalan olemassa oloa, mutta tunne että ihmisen taistelu maanpäällä ei ole turhaa tulee välillä mieleen. Välillä tulee mieleen että mikä on se perimmäinen syy miksi ihminen jatkaa tätä kurjuutta maanpäällä ja siihen yksi vastaus voisi olla Jumala. Että Jumala ei salli ihmisen tehdä itselleen jo toisille pahaa. Näin olen asian ajatellut: Että täytyy olla jokin minkä takia ylipäätänsä ihminen ei hyppää koskeen, sillä jos todella on niin että millään ei ole mitään väliä niin ihmettelen miksei koko ihmiskunta ole jo maatunut.

Toisaalta voin todeta sen että joko Jumala on olemassa tai ei ole. Eihän siinä ole mitään ehkä mielipidettä. Mutta mietin myös sitä että vaikka en itse uskoisi Jumalaan niin miljoonat lähes miljardit ihmiset uskovat Jumalaan ja Jeesukseen. En voi olla miettimättä sitä, että kyllä kristinuskossa täytyy olla se jonkinlainen totuuden pohjavire. Jonkinlainen oikeudenmukaisuus ja syvällisyys siinä täytyy olla, koska kirkkoja on niin paljon ja ajanlaskukin perustuu Jeesuksen syntymään.

Toisaalta uskonto voi olla erittäin vaarallinen asia. Sen nyt tajuaa jo siitä että kuinka paljon verta on vuodatettu sen nimissä.

Ehdottomasti olen sitä mieltä että uskonnot pitäisi heti lopettaa jos yksikin ihminen joutuisi murhatuksi sen takia. Kuitenkin elämä ja ihminen ovat ne tärkeimmät asiat sillä niistä voimme olla varmoja. Tämä elämä ainakin on totta.

Silti mietittyttää uskon asiat ja kuolemanjälkeinen elämä..? Kiitos jo valmiiksi vastauksista….

Käyttäjä elsa3 kirjoittanut 07.02.2019 klo 13:47

En käsitä, tai ehkä sittenkin käsitän, mistä johtuu että kaikkia uskovaisia pidetään toisten moraalin vartijoina. Että muka uskovaiset eivät syntiä tee, tai tekevät sen piilossa.
Sehän on tavallinen käsitys.
Pystyn tietenkin puhumaan vain omasta puolestani. Kun en ollut uskossa tein syntiä kun tulin uskoon 10 vuotta sitten tein syntiä ja teen sitä vieläkin. Olen ihminen. Vain yksi kulki tämän maailman synnittömänä, Jeesus. Kaikki muut ovat syntiä tehneet. En ole ylpeä synneistäni,kadun ja pyydän anteeksi. Aina en edes huomaa omia vikojani. Vihaan tekopyhyyttä, mutta joskus huomaan siihen itsekin sortuneeni.
Kuitenkin tiedän että syntini olen saanut anteeksi Jeesuksen ristin kuoleman kautta. Hän kuoli että me taivaan perisimme.
Meistä ei kukaan ole toista parempi. Jeesus kuoli meidän kaikkien puolestaa, myös jokaisen ateistin ja islamin uskoisen.
Elsa3

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 07.02.2019 klo 15:47

Joo kyllä kaikki tekee syntiä. Mutta suurin kysymys minulle on: miksi maailmassa on niin hirveästi tuskaa ja kärsimystä ja pahoin vointia? Minkä takia jos kaikkivaltias Jumala on meidät luonut omaksi kuvakseen, niin minkä takia olemme niin heikkoja? Ja epätäydellisiä ja minkä takia meillä on näitä sairauksia ja kuolemaa?

Rationaalisesti ajateltuna: joko Jumalaa ei ole tai hän ei ole täysin hyvä? Tai sitten minä ole näissä pohdinnoissa täysin kujalla. Ehkä Jumala ajattelee tästä maailmasta niin syvällisesti ettei kukaan pysty sitä käsittämään. Mietin vaan että haluanko palvella sellaista Jumalaa joka syöttää näin kauhean elämän minulle...

Mutta toisaalta sitten jos tahdon elää edes jotenkin, niin minun täytyy luottaa johonkin korkeampaan voimaan, että jaksan tätä maallista vaellusta...

Mitä ajattelet tästä?

Tiedän että on teorioita siitä kuinka maailma on saatanan vallassa ja kärsimysten paikka. Se voi toki olla niin, että elämä on vain tällainen läpikulku matka, jonka me kärsien suoritamme kunnes jonain päivänä kohtaamme Kaikkivaltiaan...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 07.02.2019 klo 15:50

Välillä on vaan saatanan täynnä tätä elämisen tuskaa. Anteeksi...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 07.02.2019 klo 15:54

Pitää varmaan olla taas muutama päivä yksin. Välillä se on ihanaa kun ei tarvitse tavata ketään ja voi tehdä omia juttuja ja lukea... Ei vaan jaksa noita omia kavereita koko ajan. Ehkä siitä tää purkaus...🙄

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 07.02.2019 klo 17:34

Kyllä minä kuitenkin syvällä sisimmässäni uskon Jumalaan....

Käyttäjä Ayale kirjoittanut 07.02.2019 klo 20:07

Minä olen myös omalla kohdallani huomannut, että synneistä ei kyllä pääse eroon, vaikka kuinka yrittäisi hyvinä hetkinä päättää kaikkea hienoa ja jaloa.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 08.02.2019 klo 11:56

Tää on varmaan kaikille tyypillistä että palloilee uskon ja epäuskon välillä? Toisaalta on biologinen, evolutiivinen maailma. Toisaalta taas ihmisryhmien maailma ja koko elämä tuntuu olevan vain palloilua näiden kahden maailman välillä.

Että meidän täytyy elää toisaalta humaanissa, ihmisten vuorovaikutus suhteisiin nojaavassa- ja hierarkisessa maailmassa. Toisaalta sitten fysikaalisessa luonnonlakien määräämässä maailmassa. Ja tuntuu että ihmis elämä on kuin liekki joka lepattaa joka suuntaan tuulessa ja yrittää hakea sitä balanssia, jota ei varmaan minään hetkenä pysty aivan täydellisesti saavuttamaan. Tätä tää nyt vaan on...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 08.02.2019 klo 13:18

Oletteko kuullet Spiritismistä? allankardec.fi Tuolta saa tietoa. Minulle se on ollut henki reikä. Uskon siihen vakaasti.

Siellä käsitellään kaikkea elämää ja kuolemaa koskevaa tietoia. Tänään opin sieltä: että emme ole lomalla täällä elämässä....

Käyttäjä kirjoittanut 08.02.2019 klo 14:01

minäitse89 kirjoitti 8.2.2019 11:56

Tää on varmaan kaikille tyypillistä että palloilee uskon ja epäuskon välillä

Epäilen kyllä ettei näin ole.
Jos minun uskoni olisi tuollaista palloilua mitä sinulla on, niin lopettaisin taatusti uskomiseen.

Käyttäjä elsa3 kirjoittanut 08.02.2019 klo 14:50

Kuolemaa ei ollut silloin kun ihminen luotiin, (eikä synnytys tuskia,sanoo 5 lapsen äiti). Synti tuli maailmaan ensimmäisten ihmisten kautta ja toi mukanaan kuoleman ja sairaudet. Näin minulle on opetettu.
Maailma on taistelukenttä hyvän ja pahan välillä. Sen kyllä jokainen tuntee nahoissaan, niin uskovaiset kuin uskomattomat. Voittaja on jo selvillä, Kolmiyhteinen Jumala. Itsekin mietin että miksi uskovatkin sairastuu, kärsii puutetta, istuu vankiloissa ja kuolee? Niin se vaan on. En löydä vastausta, miten luotu voisi selittää Luojansa töitä?
Spiritismi on oppi sieltä toisesta ääripäästä kuin taivas. En kyllä kenelekkään suosittele, enenpää kuin enkelihoitojakaan. Joku sanoo että jokainen tulee autuaaksi uskollaan, mutta ei pidä paikkaansa. Jos tutkii raamattua huomaa täysin selvästi miten epäjumalan palvelelijoiden käy. Mutta me ihmiset emme tuomitse toisiamme, tuomarin viitta on Jumalalla ja Hän ei valtaansa jaa.
En tiedä Jumalan aivoituksia omankaan elämäni kohdalla. Kysymyksiä on Jumalalle sitten perillä, jos sinne armosta pääsen. Kuitenkin usko ja luottamus Jumalaan on elämäni turva tälläkin hetkellä. Paljon olen rukousvastauksia saanut, en aina sellaisia kuin olisin itse halunnut, mutta joskus enemmän kuin olen pyytänytkään! Elsa3

Käyttäjä rune kirjoittanut 08.02.2019 klo 15:03

Mitkään spiritismiset opit eivät tuo rauhaa vaan päinvastoin. Hyvä niin silloin kun voi kokeilla rajojaan eri uskomusten ja uskontojen välillä.
Uskon raamatun antamaan opetukseen. Yliluonnollisuudesta saa hyvää tietoa ja opetusta Tv7/arkisto/yliluonnollista. Jos olet kiinnostunut spiritismistä nii kehoitan katsomaan ohjelmia tv7.n kautta jossa kerrotaan myös ateismista (arkistoohjelmia).
Uskon, että käsityksesi voi muuttua ja voit saada hieman tuntumaa askarruttaviin ajankohtaisiin kysymyksiisi. Kenties löydät vastauksen kysymyksiisi🙂👍

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 08.02.2019 klo 16:28

Huomautaun tässä ettet näimmä ole hirveästi tutustuneet spiritismiin. Sehän pohjautuu täysin evankeliumiin. Kannattaa tutkia ensin asioita ennen kuin rupeaa huutelemaan.

Ja Maanvaiva, en nyt ihan sellainen luuseri ole että lopettaisin heti uskomisen jos tulisi pienikin ns uskon kriisi.

Käyttäjä star-crossed kirjoittanut 09.02.2019 klo 00:52

minäitse89 kirjoitti 8.2.2019 11:56

Tää on varmaan kaikille tyypillistä että palloilee uskon ja epäuskon välillä? Toisaalta on biologinen, evolutiivinen maailma. Toisaalta taas ihmisryhmien maailma ja koko elämä tuntuu olevan vain palloilua näiden kahden maailman välillä.

Että meidän täytyy elää toisaalta humaanissa, ihmisten vuorovaikutus suhteisiin nojaavassa- ja hierarkisessa maailmassa. Toisaalta sitten fysikaalisessa luonnonlakien määräämässä maailmassa. Ja tuntuu että ihmis elämä on kuin liekki joka lepattaa joka suuntaan tuulessa ja yrittää hakea sitä balanssia, jota ei varmaan minään hetkenä pysty aivan täydellisesti saavuttamaan. Tätä tää nyt vaan on...

Kait nämä ovat niitä kysymyksiä, jossa joku voi vain kohauttaa olkiaan, kun joku toinen kaipaa kipeästi vastauksia. Olin noin parinkympin puoleen väliin välinpitämätön uskonasioiden suhteen eli ns. apateisti, sitten aloin kiinnostua kulttuureista, taiteista ja historiasta, joiden kautta törmäsin jatkuvasti tavalla tai toisella uskontoihin ja mytologioihin. Siinä sitten jouduin vähän miettimään omaa ajatusmaailmaanikin ja tajusin olevani ja aina olleeni ateisti. Se ei ollut mikään heureka-hetki, vaan tosiasian myöntäminen ilman minkäänlaisia tunnekuohuja, sellainen jahas-tunne, jonka jälkeen elämä jatkui samanlaisena kuin se oli ollut ennen tuota havaintoakin.

En valitettavasti osaa vastata siihen, että ovatko maallinen ja hengellinen/henkinen sovitettavissa yhteen ja jos ovat, niin miten. Tai että onko se ylipäätänsä tarpeen. En siltikään usko "palloilun" olevan mitenkään epätyypillistä, sillä kuten tämäkin keskustelu on osoittanut, että uskonkysymykset mietityttävät paljon muitakin. Mutta sellaisen kuvan saan, että se on sinulle rankkaa.

Entä jos et pyrkisikään julistautumaan, jos nyt edes olet sitä yrittänytkään, joko uskovaiseksi tai ateistiksi. Olet ihan reilusti vaikkapa epäilevä kristitty, agnostikko tai jotain määrittelemätöntä. Jatka pohdiskelujasi ihan rauhassa ilman paineita sen oman jutun löytämisestä. Koeta ottaa etsikkoaika ikään kuin haastavana mutta mielenkiintoisena, ja toivottavasti myös nautinnollisena, matkana henkisyyteen ja omaan itseesi.

Kyllä se siitä! 🙂👍

Käyttäjä Sunflower kirjoittanut 09.02.2019 klo 10:16

Mainitset spiritismin pohjautuvan evankeliumiin! (?) Suosittelen sinulle Raamatun lukemista. Sunnuntai-iltaisin Radio Deiltä tulee klo 21.30-00.00 Taivaan ja maan väliltä -ohjelma, jossa keskustellaan mielenkiintoisista asioista. Sinne voi soittaa ja kysyä tai vaan kuunnella millaisia vastauksia toisten kysymyksiin annetaan. Joskus ohjelma voi olla jonkin teeman pohjalta. Myös TV7:n Yliluonnollista-sarjaa voi ohjelma-arkistosta seurata, jos yliluonnolliset asiat kiinnostaa.

"Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen: Älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne." 3 Ms 19:31.

"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta: Sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta: Ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta: Se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."
1 Jh 4:1-3.

(Tabletin näppäimistöstä ei löytynyt puolipistettä, joten sen tilalla käytin kaksoispistettä).

Käyttäjä rune kirjoittanut 09.02.2019 klo 13:04

Sunflower kirjoitti 9.2.2019 10:16

Mainitset spiritismin pohjautuvan evankeliumiin! (?) Suosittelen sinulle Raamatun lukemista. Sunnuntai-iltaisin Radio Deiltä tulee klo 21.30-00.00 Taivaan ja maan väliltä -ohjelma, jossa keskustellaan mielenkiintoisista asioista. Sinne voi soittaa ja kysyä tai vaan kuunnella millaisia vastauksia toisten kysymyksiin annetaan. Joskus ohjelma voi olla jonkin teeman pohjalta. Myös TV7:n Yliluonnollista-sarjaa voi ohjelma-arkistosta seurata, jos yliluonnolliset asiat kiinnostaa.

"Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen: Älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne." 3 Ms 19:31.

"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta: Sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta: Ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta: Se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."
1 Jh 4:1-3.

(Tabletin näppäimistöstä ei löytynyt puolipistettä, joten sen tilalla käytin kaksoispistettä).

Hyvin ja asiallisesti ilmaistu mielestäni. 🙂👍