Internet, Mielenterveyteni ja Ihmisviha
Internet ja etenkin erinäiset keskustelu/kommenttipalstat ovat aiheuttaneet sen, että vihaan nykyään ilmeisesti hyvin suurta osaa ihmisistä. Tämä aiheuttaa järkyttävää patoutunutta aggressiota ja vihan tunnetta sisälläni joka tuntuu vaan kasvavan päivä päivältä. Tämä kirjoitukseni voi särähtää jonkun korvaan, mutta sille ei voi mitään. Minun on pakko saada purkaa raivoani tai räjähdän/tulen hulluksi lopullisesti. Vihani kohteena ovat mm. seuraavat ihmisryhmät:
Tuomitsevat Ihmiset
Tämän ryhmän ”ihmiset” eivät ymmärrä, että jokainen ihminen saa erilaisen korttipakan käteensä elämänsä alussa. Henkilökohtaisesti en tuomitsisi esim. tappajaa, jota on hyväksikäytetty/ kiusattu/ alennettu koko elämänsä ajan. Hoitoa tällainen ihminen tarvitsee eikä vankilaa, jossa alentaminen vain jatkuisi. Mutta tuomitsevat ihmiset nauttivat niiden potkimisesta, jotka ovat jo valmiiiksi maahan lyötyjä.
Tosiasia on että suurin osa näistä tuomitsijoista toimisi aivan samalla tavalla jos heillä olisi samanlaiset lähtökohdat. Vihaan ihmisiä jotka eivät näe omaa kokemuspiiriään pidemmälle. Ihminen ilman myötätuntoa ei ole minun silmissäni ihminen, ja siitä päästäänkin seuraavaan vihankohteeseeni.
Psykopaatit
Tarvitseeko tätä edes selittää? Huonon tuurini ansiosta tuttavapiirissäni on tätä nykyä useita psykopaatin tunnusmerkit täyttävää ihmistä. Minua on mm. pyydetty iloisin ilmein ”pitämään hauskaa”, eli toisin sanoen hakkaamaan ihmisiä parin psykopaatin toimesta. Ei varmaankaan yllätä että kieltäydyin!
Minun on vaikea kohdata tämän ihmisryhmän edustajia tuntematta suunatonta raivoa heidän rikoksistaan ihmiskuntaa vastaan koko historiamme ajalta. Uskoisin tämän olevan ymmärrettävää!
Materialistit/Nihilistit/Militantit Ateistit/Rasistit jne.
En tarvitse ketään ihmistä tyrkyttämään minulle törkyistä maailmankuvaa. Silti tätä on tapahtunut etenkin internetissä aivan tolkuttoman usein. Rauhallinen keskustelu mielipiteiden eroavaisuuksista näiden ihmisten kanssa on aivan täysin mahdotonta, kun törkyä ja henkilökohtaisuuksiin menevää mölinää älykkyydestäni ja maailmankuvastani sataa niskaan. Mielestäni on käsittämätöntä miten ihmiset loukkaavat toisiaan internetissä, anonyymisti.
Tässä nyt on vain muutama ihmisryhmä ja monet muutkin samaan hölmöilyyn syyllistyvät, mutta liian usein olen joutunut seuraamaan keskusteluja joissa jonkun rauhan filosofian edustaja joutuu perääntymään/ toppuuttelemaan näiden raivohullujen ”älykköjen” manifestien edestä. Typerämpää sakkia saa hakea. Vihaan tätä porukkaa räjähdyspisteeseen asti, ja yritän nykyään kaikin keinoin välttää aiheesta keskustelua tosielämässä koska en voi olla varma siitä mitä tekisin jos joutuisin sietämään samanlaista roskaa ruudun tällä puolella…
Eiköhän tämä riitä. Muitakin ihmisryhmiä löytyy varmasti ja paljon mutta nämä tulivat päällimäisenä mieleen.
Jos minulla olisi käsiase lähtisin varmaan jo ulos metsästämään näiden ryhmien edustajia. Onneksi Suomessa ei kuitenkaan saa asetta helposti, eikä minulla ole aikomustakaan sellaista hankkia.
Mutta ajatus velloo pääni sisällä liian usein, uhkaavasti ja näen hyvin usein punaista ajatellen näitä ihmisiä ja muita joiden koen saavan nautintoa vääryyden levittämisestä. Olenko siis hullu? Olenko seonnut lopullisesti? Mitä minun tulisi tehdä päästäkseni eroon tästä vihan tunteesta? Olen yrittänyt ”ymmärtää” vihani kohteita, mutta se on erittäin hankalaa. Osaatte varmaan kuvitella vastapuolen reaktion jos niitä koettaa hellävaroin käsitellä.
En nauti olostani. Olen jatkuvasti masentunut ja vihainen. Tiedän, että minun pitäisi varmaan sammuttaa internet ja sanoa lopulliset hyvästit usealle tuntemalleni ihmiselle. Välttää vihani kohteita. Mutta onko tässäkään järkeä? En minä voi lopullisesti vältellä vihaamiani ihmisryhmiä… vai voinko?
Totuus on se että haluaisin vain eristäytyä neljän seinän sisään koko loppuelämäkseni. Omasta historiastani voin sanoa sen verran että olen mm. nuorena hyväksikäytetty/ koulukiusattu/ väkivaltaisesta alkoholistiperheestä ja nykyään itsekin alkoholisti sekä lääkkeiden väärinkäyttäjä, blokatakseni ilmeisesti menneisyydestäni sikiävän vihan ja tuskan.
Kirjoitin tämän vuodatuksen, koska haluan tietää onko minulla kohtalotovereita, + koin että minun on pakko purkaa näitä tuntemuksia johonkin.