Internet, Mielenterveyteni ja Ihmisviha

Internet, Mielenterveyteni ja Ihmisviha

Käyttäjä Deathseeker aloittanut aikaan 11.08.2016 klo 23:38 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Deathseeker kirjoittanut 11.08.2016 klo 23:38

Internet ja etenkin erinäiset keskustelu/kommenttipalstat ovat aiheuttaneet sen, että vihaan nykyään ilmeisesti hyvin suurta osaa ihmisistä. Tämä aiheuttaa järkyttävää patoutunutta aggressiota ja vihan tunnetta sisälläni joka tuntuu vaan kasvavan päivä päivältä. Tämä kirjoitukseni voi särähtää jonkun korvaan, mutta sille ei voi mitään. Minun on pakko saada purkaa raivoani tai räjähdän/tulen hulluksi lopullisesti. Vihani kohteena ovat mm. seuraavat ihmisryhmät:

Tuomitsevat Ihmiset
Tämän ryhmän ”ihmiset” eivät ymmärrä, että jokainen ihminen saa erilaisen korttipakan käteensä elämänsä alussa. Henkilökohtaisesti en tuomitsisi esim. tappajaa, jota on hyväksikäytetty/ kiusattu/ alennettu koko elämänsä ajan. Hoitoa tällainen ihminen tarvitsee eikä vankilaa, jossa alentaminen vain jatkuisi. Mutta tuomitsevat ihmiset nauttivat niiden potkimisesta, jotka ovat jo valmiiiksi maahan lyötyjä.
Tosiasia on että suurin osa näistä tuomitsijoista toimisi aivan samalla tavalla jos heillä olisi samanlaiset lähtökohdat. Vihaan ihmisiä jotka eivät näe omaa kokemuspiiriään pidemmälle. Ihminen ilman myötätuntoa ei ole minun silmissäni ihminen, ja siitä päästäänkin seuraavaan vihankohteeseeni.

Psykopaatit
Tarvitseeko tätä edes selittää? Huonon tuurini ansiosta tuttavapiirissäni on tätä nykyä useita psykopaatin tunnusmerkit täyttävää ihmistä. Minua on mm. pyydetty iloisin ilmein ”pitämään hauskaa”, eli toisin sanoen hakkaamaan ihmisiä parin psykopaatin toimesta. Ei varmaankaan yllätä että kieltäydyin!
Minun on vaikea kohdata tämän ihmisryhmän edustajia tuntematta suunatonta raivoa heidän rikoksistaan ihmiskuntaa vastaan koko historiamme ajalta. Uskoisin tämän olevan ymmärrettävää!

Materialistit/Nihilistit/Militantit Ateistit/Rasistit jne.
En tarvitse ketään ihmistä tyrkyttämään minulle törkyistä maailmankuvaa. Silti tätä on tapahtunut etenkin internetissä aivan tolkuttoman usein. Rauhallinen keskustelu mielipiteiden eroavaisuuksista näiden ihmisten kanssa on aivan täysin mahdotonta, kun törkyä ja henkilökohtaisuuksiin menevää mölinää älykkyydestäni ja maailmankuvastani sataa niskaan. Mielestäni on käsittämätöntä miten ihmiset loukkaavat toisiaan internetissä, anonyymisti.
Tässä nyt on vain muutama ihmisryhmä ja monet muutkin samaan hölmöilyyn syyllistyvät, mutta liian usein olen joutunut seuraamaan keskusteluja joissa jonkun rauhan filosofian edustaja joutuu perääntymään/ toppuuttelemaan näiden raivohullujen ”älykköjen” manifestien edestä. Typerämpää sakkia saa hakea. Vihaan tätä porukkaa räjähdyspisteeseen asti, ja yritän nykyään kaikin keinoin välttää aiheesta keskustelua tosielämässä koska en voi olla varma siitä mitä tekisin jos joutuisin sietämään samanlaista roskaa ruudun tällä puolella…

Eiköhän tämä riitä. Muitakin ihmisryhmiä löytyy varmasti ja paljon mutta nämä tulivat päällimäisenä mieleen.

Jos minulla olisi käsiase lähtisin varmaan jo ulos metsästämään näiden ryhmien edustajia. Onneksi Suomessa ei kuitenkaan saa asetta helposti, eikä minulla ole aikomustakaan sellaista hankkia.
Mutta ajatus velloo pääni sisällä liian usein, uhkaavasti ja näen hyvin usein punaista ajatellen näitä ihmisiä ja muita joiden koen saavan nautintoa vääryyden levittämisestä. Olenko siis hullu? Olenko seonnut lopullisesti? Mitä minun tulisi tehdä päästäkseni eroon tästä vihan tunteesta? Olen yrittänyt ”ymmärtää” vihani kohteita, mutta se on erittäin hankalaa. Osaatte varmaan kuvitella vastapuolen reaktion jos niitä koettaa hellävaroin käsitellä.

En nauti olostani. Olen jatkuvasti masentunut ja vihainen. Tiedän, että minun pitäisi varmaan sammuttaa internet ja sanoa lopulliset hyvästit usealle tuntemalleni ihmiselle. Välttää vihani kohteita. Mutta onko tässäkään järkeä? En minä voi lopullisesti vältellä vihaamiani ihmisryhmiä… vai voinko?

Totuus on se että haluaisin vain eristäytyä neljän seinän sisään koko loppuelämäkseni. Omasta historiastani voin sanoa sen verran että olen mm. nuorena hyväksikäytetty/ koulukiusattu/ väkivaltaisesta alkoholistiperheestä ja nykyään itsekin alkoholisti sekä lääkkeiden väärinkäyttäjä, blokatakseni ilmeisesti menneisyydestäni sikiävän vihan ja tuskan.

Kirjoitin tämän vuodatuksen, koska haluan tietää onko minulla kohtalotovereita, + koin että minun on pakko purkaa näitä tuntemuksia johonkin.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 12.08.2016 klo 19:47

Luin viestisi kerran, toisen ja vielä kolmannenkin. Netissä on todella helppo ärsyyntyä ihmisten kirjoituksista, sillä anonyymiys mahdollistaa toisten loukkaamisen ja kiusanteon, ja on ikään kuin tullut hyväksytyksi tavaksi "sananvapauden" nimissä. En minäkään pidä mainitsemistasi ihmisistä, eikä heitä pidäkään ymmärtää. Toisaalta jokaiselle on jaettu pakka ( niin kuin kirjoitit), ja sen mukaan ihmiset toimivat ja uskovat asiaansa, vaikka se minusta tuntuisi typerältä ja vahingolliselta. Samanmielisten mielipiteet vahvistavat toisiaan- niin hyvässä kuin pahassa. Ja vaikka sitä toivoisi, että oma näkökulma avautuisi jollekulle, joka ajattelee aivan eri lailla, niin se on useimmiten taistelua tuulimyllyjä vastaan.
Kannattaako siis taistella? Sanotaan, etteivät ihmiset muuta mielipiteitään, ja vierastavat toisten näkökulmia. Ilkeimmät haluavat lytätä ne tyystin. Myötätuntoiseksi opitaan kasvatuksen kautta, jos halutaan vaalia lapsen luontaista kykyä siihen. Onhan tappajakin siinä mielessä syyntakeeton, mutta vaarallisena muille hänet pitää saattaa teostaan vastuuseen.
En itse (enää) hirveästi suutu muiden kirjoituksista, mutta toisaalta pysyn poissa sivustoilta, jotka eivät anna mitään myönteistä itselleni. Olen oivaltanut, että olen itse vastuussa tunteistani ja reaktioistani. Viha ja kiukku eivät hyödytä, eivätkä tee elämääni paremmaksi. Tukinettiä lukuunottamatta hakeudun vain tiedon ja uutisten pariin. Suojelen itseäni haitalliselta ja kielteiseltä tulvalta. Voin selvästi paremmin sen vuoksi. Kyse on elämästäni ja siitä, miten näen sen kauniit puolet.
Minusta tuntuu, että tarvitset apua vihasi käsittelyyn. Se voi olla tukinettiin purkamista, tukihenkilön puoleen tai ammattiauttajan puoleen kääntymistä. Vihaiset hetket eivät ole voittoja, vaan menetettyjä hetkiä. Toivon sydämestäni, että saat vihan solmusi avattua. Se ei ole "toisen posken kääntämistä", vaan edistysaskel, jonka seurauksena elämä on rikkaampaa ja vapaampaa. Ei se ole anteeksipyyntö, eikä periksi antaminen, vaan aito voitto, jota ei tarvitse kenellekään todistaa.
Tässä tuli taas runollista "soopaa"😉, jonka takana kuitenkin seison. Toivon kovasti, että saat vihasi hallintaasi, ettei se hallitse sinua.

Käyttäjä marmoriikki kirjoittanut 12.08.2016 klo 22:34

Olen kokenut paljon samanlaista vihaa ja ärtymystä monista ihmisryhmistä ja nimenomaan netissä. Tämä on jonkun verran helpottunut yksinkertaisesti sulkemalla silmät. En tarvitse sitä, en saa sellaisten ihmisten mielipiteistä mitään positiivista. Jonkinlaisessa kuplassa elämäminen on ihan hyväkin asia, etenkin silloin kun asioiden luokse on itse mentävä, itse netissä (lähes aina) valitsee, mitä lukee ja selailee. Itse olen jättäytynyt jopa facebookista kokonaan pois pari vuotta sitten, monista syistä mutta se oli hyvä päätös. Seuransa voi lähes aina ja missä tahansa valita.

Netissä on helppo avata suu ja sanoa nekin mielipiteet, jotka tietää radikaaleiksi. Ne on netissä helppo huutaa paljon kärjistetymmin, mutta moniko sanoisi oikeassa keskustelussa samat asiat, etenkin tuntemattomien kanssa? Itsekin puhuit ihmisten ampumisesta, mutta et varmasti sanoisi samaa kadulla monille tai myöntäisi edes monelle läheisellesi. Netissä on helpompi sanoa, nimettömänä ja tiettyjen aiheiden alla. Netissä ihmiset ovat pahempia. Minua se tieto helpottaa. Eikä heitä tosiaankaan ymmärtää tarvitse.

Yksi sitä kunnon maailmanvihaa lisäävä asia on se, kun ainoat kontaktit ovat niitä negatiivisia netissä. Olen todella vähän tekemisissä ihmisten kanssa, ja jos silloin selailen mitä tahansa keskustelupalstaa mistä löydän paljon omia periaatteitani vastaan sotivaa tekstiä, tottakai silloin vihaan automaattisesti koko maailmaa ja ihmiskuntaa, koska se on ainoa kokemus minkä ihmisistä silloin saan. Mutta kaikki ihmiset eivät ole siellä, ja ne "pahatkin" päästävät ajatuksensa vapaaksi pääasiassa siellä netissä. Siksi minä niitä voin hyvällä omatunnolla välttää. En tahdo lukea sitä, en tahdo keskustella heidän kanssaan ja yleensä tulla haukutuksi, koska he eivät järkevään keskusteluun edes kykene. En menetä mitään.

Käyttäjä Deathseeker kirjoittanut 13.08.2016 klo 08:42

Kiitos vastauksista. Yritän parhaani mukaan vältellä negatiivisia ketjuja tästä lähien.
Valitettavasti internet on pienin ongelmistani. Ihmisryhmän "psykopaatit" edustajista pari kappaletta on tunkeutunut henkiökohtaiseen elämääni. Olen joutunut seuraamaan heidän menojaan vuosia omassa perhepiirissäni. Usein näitä ihmisiä ympäröi myös lauma "sosiopaateiksi" luokittelemiani ihmisiä, jollaiseksi tunnun itsekin hiljalleen muuttuvan. Nämä ihmiset eivät ole pohjimmiltaan pahoja samalla tapaa kuin psykopaatit, vaan pikemminkin psykopaattien luonne ja vaikutus on korruptoinut heidät. Tämä korruptio vaikuttaa selvästi minussa itsessänikin ja sen vaikutusta on hyvin hankala kuvailla.

Kaikki se, mikä on hyvää ja oikein menettää merkityksensä elämän muuttuessa hiljalleen pelkäksi järjettömäksi selviytymistaisteluksi ilman todellisia, hyödyllisiä maaleja.
Minun on hyvin vaikeaa tuntea oloani positiiviseksi tilanteessa, jossa koen selvästi kykeneväni erottamaan vääryyden lähteen, ilman että pystyn tekemään asialle mitään. Tämä ihmisryhmä on selvästi suurin yksittäinen pahuuden lähde maailmassa.

Kysymys kuuluu: miksi hallitukset antavat näiden ali-ihmisten elää? Ilman heidän toimintaansa ihmiskunta voisi ehkä joskus päästä eroon loputtomista vihan ja pelon kierteistä ja siirtyä kohti valoisampaa, iloisempaa tulevaisuutta.
Luulen että vastauksia on kaksi. Me emme ole psykopaatteja joten ihmisten järjestelmällinen tappaminen ei luonnistu meiltä helposti. Toiseksi luulen että hallituksen jäsenissäkin on pari vaikuttavampaa psykopaattia, puolueissa jotka ajavat jonkunsuuntaista itsekeskeistä asiaa.

Uskon, että meidän tulisi haravoida tämän tyypin edustajat ihmisten joukosta psykologisten testien ja rikosrekisterien tarkkailun avulla. Väkivallattomat psykopaatit (harvinainen ilmiö) voisivat jäädä, mutta lopuista pitäisi päästä eroon!
Ehkä heille pitäisi perustaa oma valtio tai jotain?
Hyvä on. Ei. Jos tämä valtio vastoin kaikkia odotuksia menestyisi, konflikti muun maailman kanssa tapahtuisi ennemmin tai myöhemmin. Ainut hyvä puoli siinä selkkauksessa olisi se, että ainakin sitä tietäisi täydellä varmuudella kummalla puolella seistä.

Käyttäjä marmoriikki kirjoittanut 14.08.2016 klo 00:19

Hmm.

Viestissäsi on todella paljon samaa kuin niissä "pahojen" viesteissä. Sinä olet mielestäsi jossain asiassa äärimmäisen oikeassa, muut ehdottomasti väärässä, sinä ehdotat tiettyjen ihmisryhmien eliminoimista. Sitähän ne muutkin tekevät. Kuka päättää kuka on "ali-ihminen" ja kuka ei? Riittääkö sairaus (jota viljelet tekstissäsi melko varmasti ammattitaidottomasti) tai rikosrekisteri? Kenet voi valjastaa päättämään kenen kanta on oikea tai väärä ja sen perusteella jaella kuolemantuomioita?

Vihasi on selvästi todella voimakasta, jopa niin vahvaa, että siihen kannattaisi hakea jotakin apua, ellet sitä jo saa. Ihan sinun oman mielenrauhasi takia, ymmärrät varmasti. Henkilökohtaisessakin elämässä epämiellyttävien ihmisten seurasta voi hankkiutua eroon (satuttamatta ketään), silloinkin kun kyse on perheestä.

Minulle itselleni tuli tästä viestistäsi juuri se tunne, että en välttämättä halua lukea enempää. Suosittelen siis pohtimaan, oletko itse sitä samaa sarjaa, ainoastaan eri mielipiteillä.

Käyttäjä Deathseeker kirjoittanut 14.08.2016 klo 14:50

Vastauksena edelliseen haluan sanoa, että minä kuulun ryhmään "yliempaattiset ihmiset." En pysty vahingoittamaan kärpästäkään ilman omantunnontuskia, ja uskoisin tästä juurikin seuraavan sen, että en siedä vääryttä. Vihaan yksinkertaisesti ihmisiä, jotka eivät tunne lainkaan myötätuntoa, eivätkä osaa tehdä muuta kuin viljellä kärsimystä ympärilleen. Tätä voi olla hankala tajuta niiden jotka eivät ole pakotettuja viettämään aikaansa näiden ihmisten parissa.

Tämän ei ole tarkoitus olla vihapuhetta samaan tyyliin kuin joillain diktaattoreilla. Hitler esim. kohdisti vihansa viattomiin ihmisiin. Hänen psykopatiansa takia miljoonat viattomat kärsivät ja kuolivat lapsista vanhuksiin. Ja tällaista pitäisi vain katsoa läpi sormien?! Ehkä sama toistuu tulevaisuudessa kun historia unohdetaan/ historiallisia faktoja vääristellään näiden ihmisten toimesta? Ja natsi-Saksa on vain yksi esimerkki monista; näitä diktaattoreja on ollut maailman sivu ja minun on hyvin vaikea tekojensa perusteella uskoa yhdenkään olleen kykenevä myötätuntoon. Samaan tyylin vähemmän vaikutuvaltaiset psykopaatit syöksevät ihmisiä loputtomiin pelon ja vihan kierteisiin pienemmässä mittakaavassa jatkuvasti. Tässä ei ole kysymys rodusta. Nämä ihmiset voivat olla minkä tahansa kansallisuuden tai rodun edustajia.

Olen pahoillani jos tämä tekstini häritsee joitakin teistä, mutta tämä on kriisiryhmä joten oletan että palstalle voi kirjoittaa jos tuntee olevansa jonkunsorttisen kriisin keskellä. Ja siltä minusta toden totta tuntuu. Haluan vielä sanoa että en lietso mihinkään ihmisryhmään kohdistuvaa syrjintää vaan puran omia paineitani tällä selostuksella (jos lietsominen olisi tavoitteeni niin tekisin sen varmaan jossain muualla kuin kriisikeskuksessa) Mutta ongelma on todellinen ja häiritsee minua aivan suunnattomasti. Nyt kun ajattelen asiaa tarkemmin, ehkä tähän asiaan voisi yrittää etsiä esim. lääketieteellistä ratkaisua entistä tehokkaamin.

Käyttäjä kirjoittanut 14.08.2016 klo 16:14

Jos haluaa vain yhtä mielipidettä, kannattaa ehkä harkita muuttoa Pohjois-Koreaan tai Turkkiin joka on ottamassa kuolemanrangaistuksetkin jo käyttöön.

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 14.08.2016 klo 17:39

Lukiessani kirjoitustasi tuli elävästi eteeni eräs kotihoidon asiakas. Hän on usein sanonut noita samoja asioita sekä naaman edessä että puhelimessa. Purkanut pahaaoloaan. Olen joutunut kuulemaan asioita joita en välttämättä olisi koskaan halunnut kuullakaan. Mutta lukiessani ja kuunnellessani tuollaista ajattelen mielessäni että se on ihmisen oma mielipide ja ehkä viha lähtee jostain syvältä ihmisen omista ongelmista.
Itsekin voin sanoa vihaavani tietynlaisia ihmisiä, mutta jokaisella on oikeus elää omalla tavallaan.
Vihaan itsekkäitä, toisia komentelevia ja toisia hyväksikäyttäviä ihmisiä. Vihaan ihmisiä jotka eivät ajattele toisen ihmisen tunteita eivätkä välitä mitä toinen sanoo tai ajattelee. Ja sellaisia ihmisiä riittää kotihoidossa jossa työskentelen. Joka päivä he huutavat miksi olet myöhässä miksi et tee töitäsi nopeammin miksi olet sitä ja tätä. Vaikka heille ei ole luvattu mitään aikaa milloin tullaan tarkasti. vaikka tekisit kaiken mitä pitää ja tarvitsee. Usein ajattelen että vika ei ole minussa. Ihminen purkaa vain pahaaoloaan huutamalla.
Tietysti kannattaa välttää ihmisiä joita ei voi sietää ja joita vihaa jos vain mahdollista. Mutta väkivalta on väärä tapa käsitellä asioita.

Käyttäjä marmoriikki kirjoittanut 15.08.2016 klo 11:45

Myös Hitler ajatteli vain eliminoivansa juurikin näitä "ali-ihmisiä" ja hänellä oli paljon kannattajia, se oli silloin hyvä idea, parannettiin yhteiskuntaa ja ihmislajia ja hankkiuduttiin saastasta eroon. Samaa ehdotat sinä, eri kohteella vain. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitin? Vihapuheet ja diktaattorit tunnistetaan yleensä vasta myöhemmin tai ulkopuolisen silmin. Ihmisten viattomuuskin on näkökulmasta kiinni, me ymmärrämme että juutalaiset olivat viattomia, mutta silloin Hitler ja kumppanit ajattelivat eri tavalla. Kuten sanoin, Hitlerinkin teot olivat silloin olevinaan hyvä idea ja nykyään se on Euroopan historian traagisimpia ajanjaksoja, mutta sinä näet samantapaisen "puhdistuksen" aiheellisena ja perusteltuna. Sellaisia tehdään jatkuvasti ympäri maailmaa milloin milläkin motiiveilla ja ne vain tuhoavat ihmiskuntaa ja etenkin ihmislajia kaikella vihallaan, tälläkin hetkellä maailmalla esimerkiksi ISIS tekee tuhojaan nimenomaan puhdistaakseen maailmaa "pahoista ihmisistä" eli niistä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin he. Ihminen todellakin kykenee tappamaan eikä siihen tarvita mitään psykopatiaa, sitä tapahtuu ihan joka hetki.

Edelleenkään en voi neuvoa muuta kuin välttämään niitä ihmisiä jotka saavat sinussa aikaan moisia ajatuksia, koska ainakin nyt sinä ajattelet ihan yhtä pahalla tavalla.

Käyttäjä Sintukka kirjoittanut 15.08.2016 klo 13:44

Hei Deathseeker
minä luen tekstiäsi ehkä vähän eri lailla kuin muut: tunnut olevan tosiaankin kovin ahdistunut ja masentunut ja otat nettikeskustelut kovin vakavasti - huomionarvoista on se, että ymmärrät itse, mitä sinulle tapahtuu ja tunnut osaavatn jossakin määrin suhteuttaa asioita ts. ymmärrät, että vellot vääränlaisessa seurassa sekä netissä että osittain livenä.
Ymmärrät myös päihdeongelmasi.
Oletko hakenut siihen apua?
Entä minkälaiset sosiaaliset suhteet sinulla muuten on? Onko sinulla hyviä, läheisiä ystäviä ja ihmissuhteita - pystytkö tekemään asioita muualla kuin netissä?
Olen itse - huolimatta tasapainoisesta taustasta ja suht "helposta" elmästä - myös paljon miettinyt ja kärsinyt tätä maailman "tilaa" ja pahuutta.
totuus kuitenkin on, että enemmistö ihmisistä tarkoittaa hyvää. Ehkä osa on ignorantteja eivätkä ajattele, miten epäoikeudenmukainen maailma on, mutta ihmisissä on paljon hyvää ja pyrkimystä hyvyyden, rakkauden ja muiden universaalisti tärkeiden asioiden taviotteluun.
Minä olen itse kokenut, että masennukseen auttaa tietoinen pyrkiminen hyviin tekoihin ja hyviin ajatuksiin. Sinun kannattaisi nyt kertakaikkiaan välttää noita netin keskusteluketjuja ja ylipäätään kaikkea, mikä mieltäsi myrkyttää. Jos ystäväpiirissäsi on psykopaatteja tai sosiopaatteja, sinulla ei ole pakkoa heidän kanssaan olla tekemisissä.
Kirjoita ihmeessä myös tänne, jos tuntuu pahalta. Usko pois, ainakin me täällä olemme sinun puolellasi. Ja esimerkiksi meditaatio, musiikki, taide voivat auttaa ihmeesti siirtämään ajatuksia pois synkkyydestä.
Voimia ja lämpöä sinulle. Toivottavasti et pidä tekstiäni lässytyksenä, minäkin olen aikanani rämpinyt varsin syvällä ja ajatellut ihmisistä kyyynisesti ja negatiivisesti. Tänään taistelen sitä vastaan kaikin voimin.

Käyttäjä Deathseeker kirjoittanut 16.08.2016 klo 21:27

Kiitos vastauksista.

Haluaisin toistaa että tarkoitukseni ei ole lietsoa vihaa, vaan purkaa omia paineita tilanteen keskellä jossa olen joutunut elämään. Ymmärrän myös Marmoriikin pointin. Itse asiassa, olen jo vähän rauhoittunut. Tuntuu siltä että sain yliannostuksen itse lietsomaani vihamateriaalia, mutta purkautuminen tuntui toden totta auttavan jonkun verran.

Sintukalle vastaisin, että minulla on muutava ystävä, mutta kaikki ovat päihderiippuvaisia ns. koviin huumeisiin. Tämä on kuitenkin tilanteisiinsa nähden suhteellisen hyvää/inhimillistä porukkaa ongelmistaan huolimatta. Voi olla, että joudun sanomaan näille ainoille ystävilleni hyvästit jos haluan koskaan päästä kuiville.

Olen päättänyt katkaista välini elämässäni läsnä oleviin empatiakyvyttömiin ihmisiin. Totuus on se, että jos kertoisin kaiken sen mitä olen nähnyt tai kuullut näiden ihmisten tekevän... no, en halua edes puhua asiasta tässä. Lopuksi haluaisin vielä sanoa, että psykopatia ei ole varsinaisesti sairaus. Kysymys on yksinkertaisesti empatiakyvyn puuttumisesta. Tämän seurauksena ryhmän edustajat eivät tunne mitään muuta kuin hyvää jännitystä ja ehkä lievää helpotusta tylsyyden tunteisiinsa esim. tappaessaan ihmisen. Muut ihmiset ovat pelkkiä objekteja heille. Tämä ei ole propagandaa eikä demonisoimista, vaan lääketieteellinen fakta. Sen takia tämä ei ole verrannollista mihinkään psykopaattien itsensä järjestämiin kansanmurhiin. Ajattelen että jonkunlainen lääketieteellinen ratkaisu voisi olla paikallaan mitä näihin ihmisiin tulee. Ehkä tutkimuksiin voisi panostaa enemmän, väkivallaton ratkaisu mielessä.

Käyttäjä Deathseeker kirjoittanut 16.08.2016 klo 21:36

Nimimerkille "maanvaiva" sanoisin vain, että en halua vain yhtä mielipidettä. Demokratia on osoitetusti toimivin poliittinen järjestelmä. Vihapuheeni koskee vain ja ainoastaan ihmisryhmää psykopaatit, joita on käsittääkseni n. 3 % väestöstä. Tämä 3 prosenttia on kykenevä järjestämään käsittämätöntä tuhoa pienemmissä ja suuremmissa skaaloissa. Pohjois-Korean johtaja on epäilemättä tämän ryhmän jäsen- tai jos ei- täysin aivopesty isänsä toimesta. Tässäkin tapauksessa isä olisi siinä tapauksessa todennäköisesti ollut ryhmän jäsen ja näin ongelma tiivistyy taas yhden psykopaatin vaikutuksien ympärille. Psykopatia on myös vahvasti periytyvää joka saattaa selittää jotain...

Käyttäjä Sintukka kirjoittanut 17.08.2016 klo 10:10

Hei Deathseeker
kuulostaa siltä, että ensimmäinen askel sinulle olisi hakeutua irti huumeista ja niiden käyttäjistä.
Tiedät selkeästi itse, mitä siitä Sinulle seuraa.
Toinen juttu: kyllä, psykopaatteja on tilastoista riippuen 1- 3 prosenttia väestöstä.
Heitä ei kuitenkaan eliminoimalla saa pois, koskapa elämme kuitenkin ihmisoikeusperustaisessa järjestelmässä. Paras tapa on varmasti välttää heidän seuraansa kaikin voimin.
Kehottaisin sinua ajattelemaan, että vaikka psykopaatteja on muutama prosentti, 97 prosenttia ihmisistä ei sitä ole. Ehkä keskittyisit siihen ei-psykopaattien enemmistöön? Onhan empatiakyvyttömyys kammottava tilanne ihmiselle itselleen - vaikkei hän sitä ymmärtäisi.
Mukavaa päivää joka tapauksessa.
S

Käyttäjä Deathseeker kirjoittanut 17.08.2016 klo 18:18

Sintukka: Hyvä on, ensimmäiset viestini menivät ehkä hiukan yli laidan. En minä ketään haluaisi eliminoida. Mietiskelen vain ratkaisuja ongelmaan. Tietenkin vastauksen tulisi olla väkivallaton ja tavoitteen auttaa myöskin tätä kolmea prosenttia, jotta he voisivat elää yhteiskunnassa satuttamatta muita. Toivon mukaan jonain päivänä asiaan keksitään jonkunlainen rauhanomainen ratkaisu.
Muutoin oloni jo melko vakaa. Olin aiemmin vähän sairaana jossa tilassa sitten kaikki mikä mielestäni on väärin ihmisissä purkautui vihapuheena. Mutta ei vihaa vihalla voiteta, se on selvää minullekkin. 🙂

Käyttäjä Deathseeker kirjoittanut 17.08.2016 klo 18:25

Piakristiina kirjoitti 14.8.2016 17:39

Lukiessani kirjoitustasi tuli elävästi eteeni eräs kotihoidon asiakas. Hän on usein sanonut noita samoja asioita sekä naaman edessä että puhelimessa. Purkanut pahaaoloaan. Olen joutunut kuulemaan asioita joita en välttämättä olisi koskaan halunnut kuullakaan. Mutta lukiessani ja kuunnellessani tuollaista ajattelen mielessäni että se on ihmisen oma mielipide ja ehkä viha lähtee jostain syvältä ihmisen omista ongelmista.
Itsekin voin sanoa vihaavani tietynlaisia ihmisiä, mutta jokaisella on oikeus elää omalla tavallaan.
Vihaan itsekkäitä, toisia komentelevia ja toisia hyväksikäyttäviä ihmisiä. Vihaan ihmisiä jotka eivät ajattele toisen ihmisen tunteita eivätkä välitä mitä toinen sanoo tai ajattelee. Ja sellaisia ihmisiä riittää kotihoidossa jossa työskentelen. Joka päivä he huutavat miksi olet myöhässä miksi et tee töitäsi nopeammin miksi olet sitä ja tätä. Vaikka heille ei ole luvattu mitään aikaa milloin tullaan tarkasti. vaikka tekisit kaiken mitä pitää ja tarvitsee. Usein ajattelen että vika ei ole minussa. Ihminen purkaa vain pahaaoloaan huutamalla.
Tietysti kannattaa välttää ihmisiä joita ei voi sietää ja joita vihaa jos vain mahdollista. Mutta väkivalta on väärä tapa käsitellä asioita.

Hei 🙂 Sinulle haluaisin vielä vastata, että mielestäni on osattava tehdä ero niiden ihmisten välillä jotka purkavat pahaa oloaan siksi, koska heihin sattuu (psyykkisesti tai fyysisesti) ja niiden, jotka kohtelevat muita väärin saadakseen viihdykettä. Ainoastaan nämä "viihdykkeiden" etsijät ovat ongelmani juuressa.

Käyttäjä kirjoittanut 18.08.2016 klo 09:30

Deathseeker kirjoitti 17.8.2016 18:18

Sintukka: Hyvä on, ensimmäiset viestini menivät ehkä hiukan yli laidan. En minä ketään haluaisi eliminoida.

Ehkä voisi peräti ajatella, että etsit itsellesi " viihdykettä".
Kuten ainakin mulle käy usein netissä eli menee just noin yli laidan ja en usko, että kuitenkaan samalla haen viihdykettä itselleni.
Vaan menee yli laidan keskustelun lomassa eikä sitä itse ekana huomaan vaan muut. Minut kyllä usein eliminoidaan keskusteluista pois vähäksi aikaa.
Ehkä paranen vasta tavoista, jos lopullisesti elimoidaan saunan takana.