Elossaolemisen ilo

Elossaolemisen ilo

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 25.02.2021 klo 07:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 25.02.2021 klo 07:34

… Kaiken elämän jälkeen jos saa huomata olevansa – yhä – elossa, voiko suurempaa lahjaa olla? Mitä sinä sillä lahjallasi teet?

Tvssä oli joku ohjelma vastikään kahdesta skitsofreenikosta. Toisen tarinasta en ehtinyt kuulla mitään, mutta toinen oli sinuksi tullut värimaailman kanssa, taiteili tauluja.

Itse olen ollut kuin rajalla koko elämän ajan. Eli en oikein mitään aikaansaanut. Nippanappa elossa.

Mutta se on riittänyt. Ehkä siinä onkin kaikki. Saada elää ja hengittää, hiukan sitä ja tätä tehdä. 

Käyttäjä kirjoittanut 02.09.2021 klo 18:12

Hantzki kirjoitti:

Noin se menee... valo ja aurinko antaa hyvää oloa aamuun, jos heti paistaa mielessä käy "tänään käyn lenkin" tms. Sateella harvemmin heti on mielessä ulkoilu, vaikka jos voi varustautua kastumista vasten, luonto houkuttelee happea saamaan.

 

"Mulla on lihas takareidestä omituisen kireellä. Koskee siihen ja on jäykkä ja vetää suonta helposti. Mikähän siihen auttas? Nyt on tosi jäykkä kroppa muutenkin, niskat aivan jumissa. Hakusessa nyt kaikki, levällää mutta ei haluais myöntää että on. Kyllä kait tämä tästä. Lääkärissä käynti ja työpaikalla käynti.. hmm.. jäipä enemmän kysymysmerkkejä kuin varmuutta ja vastauksia. Turvaton olo, missä olen turvassa. Iltatoimiin ruvettava. Olen istunut sohvassa noh aika kauan. Kotiin päästyä kävin syömässä ja sitten lähdin lenkille kyllä. Lenkillä menin kuin unessa. Nyt tulee vitsin kaltainen, ei tosikoille: vastaan tuli nainen lapsi irrallaan ja minä tulin polkua minulla koirat irrallaan. Minun koirat tottelivat paremmin kuin se lapsi. Lapsi lähti tulemaan kohti mutta koirani tulivat minun perässä."

 

Mun on ongelma pitkät selkälihakset. Venytykset.... oisko apu? Ite haen silloin tälläin Apteekkarin magnesiumia jossa B1+B2+B6+B12 vitamiineja. Jos joka aamu ottais (muistais)  sis.kuukauden annoksen eli 30 tbl / pkt.

Tuo toinen mielikuva teidän lenkistä, niin totta, lapset paaaaljon vaikeampia saada tekemään oman mielen mukaan..... 😄 ne kun testaa mielellään aina kun mahdollista rajojaan .. koira vaan tottelee, jos ei satu kohdalle kiimavaiheessa olevaa narttukaveria.

 

 

 

"  Mutta niin..... siitä lääkäristä niin. Nytkös minut yhtäkkiä paiskastaan takas työelämään..? Niin?? Missä välissä mä ehdin kuntoutua..? Mä en ole tehnyt yhtään mitään täällä kotona mikä parantais fyysistä ja henkistä kanttia tuolla raskaassa maailmassa mitä teen. Työfysioterapeutille aika varattuna. Miksi vasta nyt? Hyvä että nyt! Siitä se lähtee taas 💪🏻Miten yhtäkkiä nyt olen työkykyinen ja kuukausi kaksi en sitä ollut? En ole vielä täysin, niin sanottiin kyllä. Mutta jotain se lääkäri tarkoitti nyt kyllä. Kyllä vähän kyseenalaistinki lääkäriä sanoen että nyt en oikein ymmärrä. En ollut halukas jäämään saikulle ja nyt en ole halukas enää palaamaan. Olisitte silloin vähän paremmin kuunnelleet/tulkinneet mikä oli tilanne. Yhden käynnin aikana keksittävä kaikki asiansa. Jännittää ni niitä muistakaa. Vaikka lapulla on. Pidetään ihminen varpaillaan niinkö? "

 

Mulle on vakiolääkäri jo sanonut että "kuntoutuspolut on nyt koluttu useammalta kannalta", että revi siitä sitten... Saa nähdä vieläkö tästä pääsee tositoimiin mihinkään, nyt vielä on tarpeen tämä lisäkuukauden huili. Sulla tuo työfysioterapeutti kuulostaa tilanteen etenemiseltä? Voimia tähänkin kuukauteen! Ei anneta periksi vaan kuullaan mitä oma olo sanoo, pyydetään apua jos siltä tuntuu... ja luotetaan että eteenpäin mennään vaikka sitten pakki päällä .... 🎨🎭  ...kansalaisopistolta voi hakea virkistystä, vaikka joltain luennolta, ne ei maksa mitään....

Käyttäjä kirjoittanut 12.09.2021 klo 13:20

Hei keskustelua. Mitä elämääsi kuuluu?  Oletko ollut terveenä?

Käyttäjä kirjoittanut 12.09.2021 klo 17:13

Nieluun nousee ahdistavaa oloa, liikaa paikallaoloa, liikaa jotain liikaa ja turhaa mielen päällä ja aivan liian usein jääkaapin ovella... yhtälö on valmis = samaa kaavaa kehdosta hautaan ://

Varsinaisesti ei isompia ongelmia, pientä nuhaa sateisina päivinä. Tyhjyyden tunne vaimentanut mieltä, astmaisia askeleita...

 

Käyttäjä kirjoittanut 14.09.2021 klo 07:49

Aamuyön kuuntelin anteenia riepovaa tuulta.. kun olossaankin vois tuntea tuulen vievän pois kaiken mikä pitää mieltä tässä olossa, josta olosta haluaisin pois.

Käyttäjä kirjoittanut 14.09.2021 klo 08:39

Sama juttu. Pientä nuhaa ja tyhjyyden tunne.  😁👍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.09.2021 klo 20:48

keskustelua kirjoitti:
Aamuyön kuuntelin anteenia riepovaa tuulta.. kun olossaankin vois tuntea tuulen vievän pois kaiken mikä pitää mieltä tässä olossa, josta olosta haluaisin pois.

Joitakin oloja on tosiaan vaikeampi sietää. Onneksi ne muuttuvat aikanaan. Aiempi viestisi kuulosti aika turhautuneelta johonkin... tunteeseen muuttumattomuudesta tai saman kaavan toistamisesta?

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 15.09.2021 klo 18:49

Toivottavasti et tule kipeäksi,  kun on alkanut kylmä tulemaan.

Käyttäjä kirjoittanut 16.09.2021 klo 16:53

Kuinka olet saanut tunne-elämäsi kulkemaan ajassa eteenpäin? Jotkut olot ovat tosiaan hankalia ohittaa, ja kuin ne jäävät päälle siinä on kestämistä!

Käyttäjä kirjoittanut 16.09.2021 klo 21:21

Välillä elämä kuin pysähtynyttä seisovaa vettä.. väsymyksen varjopuolia kokemus ettei ole kokenut hetkeen ...mitään. Vaikka merkityksellistä mahdollisuus olla kohti itseään.

Käyttäjä kirjoittanut 16.09.2021 klo 21:26

Nämä viime aikojen tuulet olleet kyllä kylmiä ja hurjiakin. Mutta eivät ole flunssaakaan tuoneet, hyvä niin. Raukeita ajatuksia, lämmössä.

Käyttäjä kirjoittanut 17.09.2021 klo 16:45

Joo, tuulet ovat viilentyneet viime aikoina. Saa nähdä koska sataa lunta.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.09.2021 klo 03:47

Täällä kuulostaa siltä että ripsottelee vettä, ikkunalasi napsahtelee siihen malliin.

Mitä sulle keskustelua muuten kuuluu, miten viime päiväsi ovat menneet? Olet kuulostanut jotenkin niin pohjattoman väsyneeltä, että olen sinusta vähän huolissani.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä kirjoittanut 18.09.2021 klo 21:02

Hei Soroppi... tässä on vaan niin tavallaan uuden tilanteen edessä. Reilun viikon päästä etäyhteydellä lääkäri. Pohdituttaa kun en saa selvää mitä vielä haluaisin jaksaa, ja ajatus eläkkeestä kuitenkin jossain mielessä utopistinen, ehkä kuitenkin jo mahdollinen. Täällä en ole viime aikoina ottanut juurikaan kantaa kun siinä määrin sisäänpäin olleet mietteet.

Voimaannuttavaa syysvknloppua ja vapaita hetkiä usein töistä huolimatta, niiden lomassa 🍃 sopivasti huilihetkiä ja hyvää ruokaa 🍜

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 19.09.2021 klo 19:28

Hei, hyvä lukea teidän muiden mietteitä. 👍🏻

Keskustelua, olen huolissani, toivottavasti menee hyvin ja toivoton/väsynyt olo loppuu.

Itsellä alkanut muutoksen tuulet puhaltaa vienosti.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 19.09.2021 klo 19:30

Olen juuri tullut saunasta ja iho höyryää...

Istahdan vilvoittelemaan. Aina täytyy tehdä jotain, jos istuu niin käsillä, joten päätin siinä vilvotellessa leikata sormen kynnet. Vastaavasti sitte taas joskus ei jaksais tehä yhtää mitää eikä evääkää liikauttaa. No mut tänään on ollut semmonen puuhastelupäivä. Iltapäivästä kävin sängylle lepäämään ja huilaamaan hetkeksi. Olisi ollut varmaan päikytkin paikallaan, sen verran oli menoa ja meininkiä aamupäivästä asti. Mutta päikyt eivät nyt kuuluneet. Hetken oikaisu teki kuiteski yllättävän hyvää selälle jonka jälkeen taas jatkoin päivät tehtäviä.

Tunnen miten vesipisarat vierivät tukasta kasvoille ja kasvoja pitkin ja korviin ja tippuvat pyyhkeeseen. Haistan miten ihoni tuoksuu. Orkidea tai joku kukka se on! Orkidea sanotaan pullossa ja se on ihana tuoksu. Levitän kasvoille kosteusvoidetta ja tunnen miten iho on pehmeä kasvokuorinnan jälkeen.

Ei se ollut sauna. Se oli suihku. Mutta kuuma vesi ja höyrynmäärä sai minut tuntemaan kuin se olisi ollut sauna 😄

Nyt voi Tanssii tähtien kanssa-ohjelma alkaa. <3

Katsotaan mihin asti tämä hyvä olo kantaa.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: Lisäys