Elämällä ei mitään suuntaa tai merkitystä
Olen avoliitossa elävä nainen. Opiskelen ammattikorkeassa, johon hain useita kertoja ja viimein pääsin. Käyn myös töissä pari kertaa viikossa. Kaikesta huolimatta tuntuu siltä, että en vieläkään tiedä, mitä elämältäni haluan. Mikään ei oikeastaan tunnu miltään. Tuntuu, että olen väärällä alalla. Ajattelin hakea opiskelemaan toista alaa, mutta pelkään senkin muuttuvan paskaksi, koska mikään, mitä alan koskaan tekemään, ei tunnu lopulta hyvältä. Toisaalta nyt olen niin mahdollisimman väärällä alalla, että mikä tahansa muu ala olisi jo lottovoitto.
Vaikka olen parisuhteessa ja minulla on joitain ystäviä, tuntuu, että olen aivan pohjattoman yksinäinen. Kaikista yksinäisin olen juuri ihmisten seurassa. Yleensä nautinkin yksin olemisesta, mutta nyt viime aikoina yksin ollessani ajatukset lähtevät vain pyörimään sen ympärillä, miten paskalta kaikki tuntuu. Tuntuu vaan niin turhalta kun kohta 30 v lähestyy, enkä vaan löydä paikkaani tässä maailmassa. Olen jostain 10-vuotiaasta lähtien ollut kiinnostunut kuolemasta ja välillä harkinnutkin sitä. Jonkinlainen uteliaisuus kuitenkin on pitänyt minua täällä, uteliaisuus siitä, mitä kaikkea voisi vielä olla edessä. Samaa tyhjyyttä kaikki on silti vuodesta toiseen. En jotenkin jaksa uskoa, että voisi tapahtua mitään, mikä erityisesti tuntuu miltään. Ajatus siitä, että joskus tulee päivä, ettei ole enää olemassa, että kaikki vaan loppuu, tuntuu liian hyvältä.