Mainittakoon nyt vielä, että minulla todettiin vuoden alussa Aspergerin syndrooma, ja silloin viimeistään valkeni, että tietyt asiat ei vaan ole hoidettavissa pois, vaan joudun elämään niiden kanssa aina. Osittain olin helpottunut, että joillekin asioille löytyi selitys, mutta toisaalta taas ymmärsin olevani mahdollisimman väärällä alalla, jossa on suorastaan pakko olla koko ajan sosiaalinen, yhteistyökykyinen ja kiinnostunut ihmisistä. Koulussakin tuntuu, että seinät vaan kaatuu päälle jatkuvassa metelissä ja sen takia, että joka jumalan kurssi on pakko suorittaa joissain projekteissa, jotka vaan ovat toistaan paskempia.
Pelottaa, että koko loppuelämä on vaan ajelehtimista, kun en vaan saa mistään mitään otetta ja olen koko ajan väsynyt. En ymmärrä sitäkään, että koko ajan pitäisi jotenkin kehittyä ammatillisesti ja ihmisenä, vaikka kaipaisin vain jonkin yksinkertaisen työn, jonka voi suorittaa aivottomasti ja mennä illalla kotiin suht. ihmismäisessä kunnossa (ei väsyneenä), sekä olla samassa työpaikassa eläkeikään asti ja tehdä päivästä toiseen samaa hommaa. Tuollaisia ihmisiä kuitenkaan ei yhteiskunta nykyään arvosta. Aina pitää kehittyä ja kehittyä ja paskaa. Kukaan ei osaa huomioida erilaisuuttani, koska se ei kai näy mitenkään ulospäin. Tästä syystä olisin mieluummin joko normaali tai sitten vaikka ihan reilusti vammainen, kuin tällainen puoliksi normaali jolta odotetaan ihan samanlaista jaksamista ja kykenemistä kuin kaikilta muiltakin. Kuitenkin haluan olla ihmisten kanssa tekemisissä työssäni, mutta en miljoonan ihmisen. Mikään insinöörin ura tai muu ei innosta, koska en omaa minkäänlaisia lahjoja edes mihinkään sellaiseen, enkä osaa laskea edes yksinkertaista matematiikkaa.
En edes tiedä, mikä on ongelma, kun nykyinen työni opiskelun ohella on juuri tuollaista aivotonta tekemistä, jossa saa olla yhden ihmisen kanssa kerrallaan eikä työkavereita ole samaan aikaan vuorossa. Ehkä ongelma on se, että mieheni ei arvosta mun työtä, vaan pitäisi olla kunnon ammatti, koska "sähän oot ihan normaali". Ymmärrän hyvin teidän joidenkin ajatuksia siitä, että toivoisitte välillä puolisonne lähtevän ja jättävän teidät rauhaan. Kuitenkin tuokin sitten välillä sanoo, että "älä minua kuuntele, totta kai teet kuten itse haluat". Joo en haluaisikaan kuunnella ja teenkin yleensä kuten itse haluan, mutta ei kai nyt kukaan jaksa vaikka seuraavaa viittäkymmentä vuotta kuunnella sitä miten on valinnut ihan väärän ammatin. Kuitenkin välillä tuntuu itsestänikin, että olisihan se kiva, jos olisi ns. kunnollinen, esim. AMK-tason tutkinto ja säännöllinen 9-17-työaika, mutta kun tuo opiskelu on niin hanurista ja muut ihmiset. Oli miten oli, hain yhteishaussa uuteen paikkaan opiskelemaan, mutta siinäkin ollaan ihmisten kanssa tekemisissä paljon. Ja siinäkin varmasti joutuu istumaan luennoilla, jossa aina joku idiootti puhuu kesken tunnin ja häiritsee. Tulipas taas avautuminen, joka ei varmasti kiinnosta ketään.😴