Olen tämän sanonut ennenkin tuolla toisaalla ketjussa, että minun elämäni ei ole tämä jota elän. Työ ei todellakaan ole enää elämäni sisältö. Tein sitä ennen liikaakin, jopa 18 tuntia päivässä kahdelle-kolmelle eri työnantajalle yhtä aikaa. En osannut lopettaa. En osannut sanoa, etten pysty ottamaan enempää töitä vastaan. Tein, vaikka oli vapaata, lomaa tai muuten aikaa. Tein, vaikka olin väsynyt ja lopen uupunut. Tein, vaikka olisin todella tarvinnut kunnon yöunet, mutta koska yöltä puuttui joku, menin vuoroon. Rahaa oli, elintaso oli korkea, lapset oppivat että saavat kaiken mitä haluavat, koska se ei ollut rahasta kiinni.
Olinko onnellinen? En todellakaan.
Siinä vaiheessa kun tajusin palavani loppuun, muutin toiselle paikkakunnalle ja vaihdoin työpaikkaa, jolloin myös muut "extratyöt" loppuivat. Opinko jotain? En valitettavasti. Puolen vuoden päästä olin samassa tilanteessa kuin vanhassa kaupungissakin, sillä erotuksella, että nyt en tahtonut enää jaksaa. Toivoin ettei olisi pakko tehdä mitään ja siinä vaiheessa kun muu elämäni työn ulkopuolelta meni atomeiksi, päästin irti myös työstä. Häpeän sitä, etten voi enää sanoa tekeväni työkseni yhtään mitään. Olen tyhjäntoimittaja.
Silti, jos saisin valita ottaako entinen työ takaisin vai nykytila, en vaihtaisi. Valitsisin nykytilan kuus-nolla.