Ei jaksa enää

Ei jaksa enää

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 08.11.2017 klo 16:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 08.11.2017 klo 16:51

Sairastan skitsofreniaa ja nyt on voimat ihan loppu. Aattelen im päivittäin ja itsetuhosuuttakin on. Osastolla olin 3 pv, mut ois pitäny olla pitempään vaan. Mutta mut laitettiin kotia, ku oon vissiin liian terve tapaus. En tiiä enää mitä tehä..😭

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.04.2018 klo 16:19

Tahon tappaa vaan itteni 😯🗯️

Käyttäjä ^^ kirjoittanut 02.04.2018 klo 18:20

Tyttönen vaan kirjoitti 2.4.2018 16:19

Tahon tappaa vaan itteni 😯🗯️

ÄLÄ TEE SITÄ !! Et voi tietää mikä odottaa nurkan takana ( jokin parempi aika) jos teet itsellesi pahaa. ÄLÄ. Etsi voimia vaikka mistä - jokin pieni asia joka tuntuu hyvältä.
Katso ympärillesi, kuuntele näe - jotain pientäkin hyvää löytyy vaikka sitten mitä.

Käyttäjä ^^ kirjoittanut 02.04.2018 klo 18:24

Tyttönen vaan kirjoitti 31.3.2018 18:43

Miks mun pitää olla tämmönen mikä oon..☹️

ÄLÄ. Sinussa ei ole mitään vikaa sellaisena kuin olet. Sairautesi voidaan varmasti hoitaa. Jokainen on omanlaisesensa. Kukaan ei ole toista parempi tai huonompi. Kun selviät tuosta niin varmaan sen itsekksin huomaat. ÄLÄ ANNA PERIKSI.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.04.2018 klo 18:37

Kiitos tsempeistä. Nyt vaan olo tuntuu nii epätoivoselta..

Käyttäjä ^^ kirjoittanut 02.04.2018 klo 19:35

Tyttönen vaan kirjoitti 2.4.2018 18:37

Kiitos tsempeistä. Nyt vaan olo tuntuu nii epätoivoselta..

Etsi pieniäkin asioita jotka tuovat iloa. Pääasia kun teet jotain - vaikka ihan pientä.
Lue tai kuuntele musiikkia, kävele. Lue mieliuummin kirjaa kuin nettiä - käy vaikka kirjastossa. Katso ympärillesi. Tee jotain mistä tulee parempi mieli ( mutta ei päihteitä).
Aluksi se voi tuntua hankalalta mutta päivä päivältä voit varmasti paremmin. Tiedät itse, että nopeita ratkaisuja ei ole ja takapakkiakin tulee- silti joku päivä hymyilet itsellesi ja ajattelet kuuinka sittenkin elämä on kaunista.

On lääkkeitä jotka auttavat, on hoitoja, on kuuntelijoita vaikka seurakunnalla tai sairaalassa. Älä jää yksin . Hae apua. Et ole yksin - on monia muitakin joille tulee hetkiä ajatella "en taida jaksaa enää" . Silloin on pakotettava askelia siihen suuntaan että voimat lisääntyvät.

En varmaankaan osaa selittää tätä tämän paremmin.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 03.04.2018 klo 09:57

Kirjotit hyviä keinoja kyllä, ihan toteuttamisen arvosia.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 03.04.2018 klo 17:00

Kävin päivystyksessä taas, mut kotiahan ne laitto, ku osastolla ei ollu tilaa..

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.04.2018 klo 17:55

En osaa muuta sanoa kuin että elämä on taistelua itsemurhaa vastaan. Kun muistat tämän niin sillä voi jo pärjätä pitkälle...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 04.04.2018 klo 08:34

Ainakin itseäni sellainen ajatus auttaa. Siis että elämä on ennen muuta taistelua. Välillä toki on hyviä aikojakin, mutta jos mieli on maassa tai olo on huono: niin en pysty muuta nyt sanomaan ja toivottavasti tämä auttaa: Siis elämä on taistelua ja elämän laadun parantamista. Olen itse myös ollut samassa tilanteessa eikä mun olo nytkään mikään paras mahdollinen ole, mutta kun muistaa ettei satuta itseään tahallaan ja on myötätuntoinen itseään kohtaan ja myös muita niin se jo auttaa.

Toiset saa apua sosiaalisista suhteista, toiset esim. musiikista tai opiskelusta. Kannattaa yrittää löytää se oma tie. Ihminen ei ole ikuisesti maan päällä. Se on vain hyväksyttävä, mutta täytyy olla tekemättä itselleen pahaa. Ja täytyy yrittää nauttia edes välillä. Ei se olo varmaan ikinä täydellinen ole, mutta kunhan se on siedettävä. Yritä esim. keskittää huomiosi johonkin. Ei tämä elämä loppujen lopuksi niin kurjaa ole, kuin mitä voisi olettaa... Tsemppiä!🙂👍

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 04.04.2018 klo 09:23

Täytyy yritä tsempata tässä tilanteessa vaan, eikä valittaa kovin paljoa.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 04.04.2018 klo 14:37

Nyt on tehty hakemus best buddieskin toimintaan, et jos sieltä saisi jonkunlaisen kaverin.

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 04.04.2018 klo 18:55

Hienoa! Toivotaan että saat kaverin 🙂 Tsemppiä!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 05.04.2018 klo 09:20

Haastattelu on 19.pv,et eiköhän sieltä jonkunlainen kaveri löydy 😀

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 05.04.2018 klo 16:52

Tänään oli terapeutti ja käsiteltiin psykoedukaatiota. Miten terapiakäynnin jälkeen jääkin ahistava olo vaikka saakin siellä purettua asioita. 😐

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 06.04.2018 klo 13:57

On ihan normaalia että terapian jälkeen tulee huono olo hetkeksi, vaikka saakin asioita ulos. Itsellenikin käy välillä niin.