Bentsojen vähentäminen/lopettaminen

Bentsojen vähentäminen/lopettaminen

Käyttäjä Cherry77 aloittanut aikaan 22.04.2018 klo 15:21 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 22.04.2018 klo 15:21

Moikka!

Täältä löytynee kokemusta bentsodiatsenpiinien vähentämisestä/ bentsovieroituksesta?

Olen lopettelemassa oxepamin käyttöä 3 kk säännöllisen käytön jälkeen, hitaasti vähennän, 1/2 tbl/ 2 vkoa. Käytin muutaman kuukauden annoksella 15 mg x 3/ pvä. Aluksi ei mitään oireita vähentämisestä kunnes viime viikon loppupuolella kun vähensin annokseen 1/2 tbl x 2/ vrk. Olo on aika karsea: ärsyyntynyt, väsynyt, paniikkialttius lisääntynyt (paniikkihäiriö ja toistuva masennus taustalla). Epätodellinen olo myös.

Onko kokemusta, kauan kestää (tiedän että yksilöllistä)? Onko muita bentsoja pitkään käyttäneitä?

Seuraavaksi pitäisi vielä Ketipinorista päästä eroon…☹️

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 31.05.2018 klo 21:02

Puolikas 15 mg tbl enää jäljellä, olo hyvä 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.06.2018 klo 19:08

Cherry77 kirjoitti 31.5.2018 21:2

Puolikas 15 mg tbl enää jäljellä, olo hyvä 🙂

Hyvä, hyvä!🙂 Ehdit lopettaa aika mukavasti Opamoxin (niinhän se oli?) ennen töiden alkua. Olo saakin olla hyvä tuosta suorituksesta.🙂👍 Ja kiva, kun sinulla ei ilmeisesti tämän lopun hidastamistahdin ansiosta ole ollut juurikaan vieroitusoireita, olet selvinnnyt hyvin. Onnittelut!🌻🙂🌻

Mulla jatkuu hyvin hidas lääkkeen purku.

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 08.06.2018 klo 12:25

Heippa!

Muuta ei ole nyt alasajosta tullut kuin käsivarsissa heikko olo ja ehkä vähän ärtyisyyttä. Opamox 15 mg tosiaan kyseessä. Työt pitäisi aloittaa heinäkuussa 🤔 jännittää

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.06.2018 klo 21:51

Cherry77 kirjoitti 8.6.2018 12:25

Heippa!

Muuta ei ole nyt alasajosta tullut kuin käsivarsissa heikko olo ja ehkä vähän ärtyisyyttä. Opamox 15 mg tosiaan kyseessä. Työt pitäisi aloittaa heinäkuussa 🤔 jännittää

Hei, Cherry77! Uskon, että oli hyvä kun hidastit Opamoxin alas ajoa. Olet selvinnyt liki ilman vieroitusoireita. Ja se varmaan on helpottanut projektia.

Mulla menee moninkertaiset määrät Opamoxia kuin sinulla on edes ollut käytössä missään vaihessa. Olen saanut kaiken kaikkiaan kaksi epileptistäkohtausta toisesta bentsosta johtuen. Ja siksikin mulla tehdään hyvin hidas lasku ja lopetus tästä lääkkeestä.

Toivotavasti saat Opamoxin purettua kokonaan ennen töiden alkua! Kertoile, miten etenee...

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 20.06.2018 klo 14:47

Pilallehan tämä homma meni. Taas voimakkaita masennus ja ahdistusoireita jotka laukaisi lähiomaisen kuolema (ilmeisesti). Pitänyt ottaa Opamoxia taas lisää käyttöön että jotenkin pääsee päivästä läpi. Ja työhönpaluu kariutui myös...:😞

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 06.07.2018 klo 17:06

Opamox lopetettu kokonaan. 😀

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.07.2018 klo 15:21

Cherry77 kirjoitti 6.7.2018 17:6

Opamox lopetettu kokonaan. 😀

Upeaa, Cherry77!!!🌻🙂🌻

Käyttäjä kirte5 kirjoittanut 08.07.2018 klo 18:38

Cherry77 kirjoitti 6.7.2018 17:6

Opamox lopetettu kokonaan. 😀

Hyvä, Cherry77 🙂🎂 hienosti onnistui sulla.

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 09.07.2018 klo 08:40

Kiitos teille! 2 viimeistä 1/4 tbl vähennystä ei aiheuttanut muuta kuin vähän ärtymystä. Ketipinor seuraavaksi...mutta sen kanssa ei kiire 🙂

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.08.2018 klo 10:36

Moi!

Olis kiva päästä Temestasta irti. Tulee vaan välillä hirveä halu ottaa tabletti. Se on kyllä koukuttavata lääke. On hankala olla ilman sitä....

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 03.08.2018 klo 12:12

Moi! Minkä verran sulla menee Temestaa?

Itse olen oppinut vuosien ja vuosien jälkeen että mitään lääkettä ei pidä vähenää huonossa olossa, vaan sitten kun vointi on parempi.

Oliko Ketipinorin lopetuksesta jollain kokemusta? Mulla menee vaan illalla yksi 25 mg tbl ja tarkoitus kokeilla olla ilman sitä jossain vaiheessa. Tabletti puoliksi vaan varmaan.... Kysyn toki psykiatriltani ensin 🙂

Käyttäjä September kirjoittanut 03.08.2018 klo 12:49

Mä lopetin kesäkuun alussa Ketipinorin (depot) 300mg seinään. Mitään muita vieroitusoireita ei seurannut kuin nukahtaminen oli vaikeaa. Meni ohi kuitenkin viikossa. Romahdushan noista alkukesän lääkesekoiluista seurasi.

25mg ei ole kokemusta, koska olen epäsäännöllinen käyttäjä. Iso annos menee peruslääkkeenä, pieni tarvittaessa.

Luulisin, että ohimenevät nukahtamisvaikeudet seuraavat lopetuksesta, jos olet käyttänyt sitä nukkumiseen tai ilta-ahdistukseen.

Tsemppiä lopetukseen!

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 04.08.2018 klo 08:22

Cherry77 kirjoitti 3.8.2018 12:12

Moi! Minkä verran sulla menee Temestaa?

Itse olen oppinut vuosien ja vuosien jälkeen että mitään lääkettä ei pidä vähenää huonossa olossa, vaan sitten kun vointi on parempi.

Oliko Ketipinorin lopetuksesta jollain kokemusta? Mulla menee vaan illalla yksi 25 mg tbl ja tarkoitus kokeilla olla ilman sitä jossain vaiheessa. Tabletti puoliksi vaan varmaan.... Kysyn toki psykiatriltani ensin 🙂

Mulla menee 2 ja puoli 1mg tablettia päivässä. Välillä vähemmänkin.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.08.2018 klo 20:44

Olen päässyt lähes kokonaan irti Temestasta.... 🙂

Käyttäjä Jo3l kirjoittanut 24.01.2019 klo 18:15

Moi.

Noin kymmenen vuoden käyttö lopetettiin kahdessa viikossa. Välillä ihmettelen miten edes selvisin siitä. Noin kymmenen kuukautta kesti vieroitusoireet. En ole vielläkään palautunut täysin. En suosittele kenellekkään missään tilanteessa.

https://youtu.be/A-EZySJw1Og