Aina vain uudestaan alusta…

Aina vain uudestaan alusta...

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 27.11.2021 klo 20:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 27.11.2021 klo 20:03

Minunlaiseni ihmisen pitäisi jo tajuta etten voi aloittaa aina vain uudestaan alusta kuin jokin ei taas menekään minun mieleni mukaisesti. Pitäisi kehittyä kärsivällisemmäksi ja suvaitsevammaksi, ja katsoa pitemmälle tulevaisuuteen. Peruin kaikki opintoni, ja en ole edes päässyt lähellekään työtä.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 28.11.2021 klo 04:19

Yleensä puhutaan luopumisen tuskasta, mutta ehkä kyse on pikemminkin pelosta, joka liitetään luopumiseen, luopumisen pelottavuus. Sinnikkyyttä, ahkeruutta, menestystä ihastellaan ja ylistetään. Luuserit, no sanana se jo on karsinoiva. Minusta luopuminen on voittamista.

Käyttäjä kirjoittanut 30.11.2021 klo 09:48

Ehkä on ihan hyvä olla vain eläkkeellä päivä kerrallaan, ja odottaa milloin se muuttuu taas tavaksi viettää aikaansa itseksensä. Ehkä olen vain yrittänyt liikaa, ja minun pitäisi päästä henkiseen tasapainoon vähemmällä hössöttämisellä. Ehkä niin on vain tarkoitettu omaksi parhaakseni. Ehkä olen vain asettanut omia vaatimuksiani yhteiskunnalle joka ei ottaisi niitä huomioon normaalistikaan. Ehkä pitäisi vain luovuttaa ja antaa työpaikan hakemisen olla.

Käyttäjä kirjoittanut 30.11.2021 klo 12:01

Ehkä pitää järjestää elämäntilanteensa uudestaan tärkeysjärjestykseen, eikä luottaa enää siihen että jostain tulee vielä rahaa ja pelastaa minut pulasta.

Käyttäjä kirjoittanut 01.12.2021 klo 08:22

Joulukuu, tässä kuussa tapahtuu mullistavia muutoksia minun elämässäni, tai pitäisi tapahtua, mutta ei ole varmuutta mistään vielä. Toisaalta tilanne voisi jatkua tälläisenä hamaan tulevaisuuteen.

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 01.12.2021 klo 14:54

Moi.

Joka päivä alusta sen ymmätäminen ja hyväksyminen on minusta se vaikea juttu.

Nuorempana mä luovuin myös jopa parisuhteista, kun pelkäsin sisimmässäni jätetyksitulemista niin paljon että lopetin seurustelun alkuunsa.

Edelleenkin pelkään jätetyksi tulemista, mutta otan tietoisen riskin jos astun parisuhteeseen...

Rahan odottelu työkyvyttömyys eläkkeellä on aika toivotonta...minäkin olen työkyvyttömyys eläkkellä...luulen että taivaalta sataa piparkakkuja ennemmin kuin rahaa ilmestyy tililleni.

Mutta aina toivoa saa...ei se ole kiellettyä.

Työkyvyttömyys eläkkeelläkin saa tehdä töitä, ja korjata taloudellista tilannettaan

Tykkärin ammatinvalinta psykologin kanssa keskusteleen mitä voi tehdä realistisesti työkyvyttömyyden ohella...

Mutta voidaan me odotella niitä piparkakkuja taivaaltakin🙃

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.12.2021 klo 19:28

Pikemiten kirjoitti:
Joulukuu, tässä kuussa tapahtuu mullistavia muutoksia minun elämässäni, tai pitäisi tapahtua, mutta ei ole varmuutta mistään vielä. Toisaalta tilanne voisi jatkua tälläisenä hamaan tulevaisuuteen.

Jännittävää, mitä on vireillä?

Käyttäjä kirjoittanut 04.12.2021 klo 19:48

Minulle pitäisi tulevaisuudessa aueta mahdollisuus päättää itse omatoimisesti raha-asioistani. Ja sen pitäisi virallistua vuodenvaihteessa. Tähän mennessä on ollut huoltajuus edunvalvonnalla ja siitä nyt ois aika luopua.

Käyttäjä kirjoittanut 06.12.2021 klo 10:24

Hyvää itsenäisyyspäivää jokaiselle.  😁😴 ❔❕❔

Itse vietän itsenäisyyspäivääni kotosalla, syön suklaata, juon mehua ja poltan kynttilöitä. ⭕ Ja kuuntelen musiikkia radiosta. 🎼🎶🎧

Käyttäjä kirjoittanut 06.12.2021 klo 15:55

Kuinka tulla kärsivällisemmäksi muiden henkilöiden suhteen.

Käyttäjä kirjoittanut 07.12.2021 klo 12:30

Malttamalla mieltä? suuntaamalla ajatuksen johonkin toiseen asiaan? antamalla muille henkilöille aikaa ottaa omaa tilaa? keksimällä jotain mitä tekee muuta kuin se minkä äärellä joutuu odottamaan?

Käyttäjä kirjoittanut 11.12.2021 klo 21:08

Malttaisinko minä antaa aikaa muille, kuin oon kärsimätöntä sorttia, ja tilaa.

Käyttäjä kirjoittanut 14.12.2021 klo 20:44

Nyt alan jo olla vähän suvaitsevampi, mutta edelleen aika kärsimätön.

Käyttäjä kirjoittanut 17.12.2021 klo 14:55

Pitää kirjoittaa aika paljon jostain syystä, mutta en saa kirjoitettua kuin vähän.

Käyttäjä kirjoittanut 19.12.2021 klo 07:19

Vähemmän on enemmän, ainakin joskus ...joskus ei irtoa vähääkään...

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 20.12.2021 klo 22:21

Yksi sana voi lohduttaa enemmän kuin tuhat sanaa.