Onko jollain muulla aikuisella itsensä viiltelyä tai muita itsensä satuttamisia? Tuntuu että tästä aiheesta lukee nuorten puolella ja usein terveydenalan artikkeleissa tai vastaavissa puhutaankin vain nuorten viiltelystä. Itse olen 30v ja sorrun itseni viiltelyyn valitettavasti. Mietityttää että olenko ainoa janjos olen niin millätavoin olette päässeet siitä eroon näin aikuisiällä? Itselläni se alkoi nuorena, muistaakseni 16vuotiaana ja nyt se on harventunut paljonkin, mutta satunnaisesti kun muut hyvät keinot ei enää riitä, niin sanotusti siirrän pahan olon fyysiseen kipuun jolloin se kipu on helpommin hallittavissa. Tätä viiltelyä seuraa aina morkkis siitä että mitä hitsiä mä taas menin tekemään mut unohtuu jokseenkin äkkiä, niinkuin morkkikset nyt yleensäkin häviää.
Kärsin masennuksesta ja epävakaasta persoonallisuus häiriöstä joihin mulla on lääkkeet. Lääkkeet suurimmaksi osin auttaa mut tuntuu etten vieläkään oo selvinny vuos sit tapahtuneesta menetyksestä. Samalla pelkään että psykiatri lopettaa diapamin (rauhoittavan) mun lääkityksestäni jota käytän epäsäännöllisen säännöllisesti ja joka tuntuu nyt olevan ainut joka auttaa ahdistuneisuuteen. Tiedän ettei sitä saa käyttää pitkään sen koukuttuvuuden takia enkä halua kehittää siihen riippuvuutta mut nyt tuntuu et se on mun ainut toimiva sallittu keino poistaa ahdistuneisuus. Pelkään et jos se loppuu, viiltely palaa siihen mitä se oli joskus aikoinaan. Oli jo monta vuotta välissä etten viillellyt tai muutoin satuttanut itseäni yhtään.
Mut olis ”kiva” kuulla muiden aikuisten kokemuksia tai keinoja jolla voisi lopettaa viiltelyn. Vähän kuin vertaistukea. Ja ei, mitkään chilin syömiset tai kananmunan valelut ei auta.