Ahdistuneisuushäiriö vie voimat

Ahdistuneisuushäiriö vie voimat

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 26.04.2015 klo 07:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Baileys kirjoittanut 26.04.2015 klo 07:57

Moikka, oon tänne ennenkin kirjotellut, mutta vähän eri asiasta.
Pakko saada purkaa tänne taas omia ajatuksia ja kaikkea muuta.
Oon tosi huono tänne sivulle kirjottamaan, koska joskus vaan ei jaksa tai huvita vaikka haluaisin kun on niin paljon asioita mitä haluan kirjottaa ettei ne vaan ole mun päässä ajatuksina.

Ensinnäkin mulla on ahdistuneisuushäiriö niinkun otsikosta voi ehkä päätellä ja tätä ei ole kauaa mun papereissa lukenut vaikka veikkaan, että ensimmäiset ahdistukset yritti näkyä jo minun ollessa n. 12-vuotias.
Hain apua 2014 tammikuussa ja nykyään olen 20-vuotias. Opiskelen, mutta saatan jäädä nyt sairaslomalle taas koska en vaan pysty kouluun keskittymään ollenkaan.
Käyn kerran viikkoon terapiassa. Jos jollakin on kokemuksia psykoterapiasta niin kuulisin mielellään siitä?
Lääkkeitä en käytä, mutta resepti on kirjotettu, muistaakseni citalopramia 20mg.

Tässä nyt muutaman päivän on ollut ihan kauhea olo. Ahdistaa (tiedättekö kun pelkää jotain tilannetta hammaslääkäri, lääkäri tms. tulee sellainen inhottava tunne, sellainen on minun ahdistus yleensä), epätodellinen olo, sydän hakkaa, hulluksi tulemisen pelko, paniikki, yöllä en saa unta tai saan mutta heräilen jatkuvasti, itkettää, masentaa ja tulee toivoton olo ettei tämä ikinä lopu.
Nämä ei näin kirjotettuna varmaan kuulosta pahalta, mutta voin kertoa että ne on ja uskon että jotkut voivat samaistua näihin.
Tällähetkellä tuntuu ettei mun päässä kulje ajatukset ollenkaan enkä siksi juuri koulussa pystyisi olemaan.
On todella tyhmä olo siksi etten pysty suoriutumaan normaaleista koulupäivistä vaan olen ollut vain siellä pari kertaa viikossa parin tunnin ajan. Tietenkin kotona joitakin kokeita tms on ollut, mutta silti. Nyt olen vielä jäämässä sairaslomalle. Sanokaa ettei tämä ole typerää? Kyllähän minun nyt pitäisi jaksaa ja haluaisin.

Asiasta toiseen nyt taas. En tiedä onko muilla näin, mutta ennen kun menkat (kuukautiset miten kukin sen haluaa ilmaista) niin oireeni pahenee. Tuntuu että en parane ikinä ja on epätoivoinen olo. Kaikki nuo yllämainitut oireet ovat juurikin nyt ennen menkkoja enkä tiedä miksi ne aina pahenee aivan järkyttvästi?
Nuorena (olenhan vieläkin nuori) oli vain todella kovia alavatsakipuja, mutta nyt on ihan lamaannuttavia mielialanvaihteluita. En ole tajunnut ottaa puheeksi terapiassa tätä, mutta aion ottaa seuraavalla kerralla.

Pahoittelen kirjotusvirheitä, mutta kirjotin tämän puhelimella ja en jaksa niin tarkasti katsoa mitä kirjotan. 😀
Toivottavasti joku tätä edes lukisi.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 07.07.2015 klo 17:04

Noniin! Tänää onkin tullut levättyä ihan kunnolla sitten. 😀 Nukuttiin koirien kanssa yhteen asti päivällä. X oli minun luonani ne pari päivää yötä ja aamulla se sitten lähti.
Mulla on tosi ristiriitaiset tunteet häntä kohtaan. Kertoi eilen vähän menneestä elämästään minulle ja se rupesi ahdistamaan aika paljonkin. Onhan kaikesta jo kuulemma yli 10 vuotta aikaa joten ei enää ole ihan näiden päivien asia ollenkaan.
Eilen ja tänään on ollut taas ahdistusta vähän. En tiedä johtuuko siitä, että tämä X tuli minun luo pariksi yöksi johon en ole tottunut ollenkaan.

Niin sitten vielä tuosta nielemisongelmasta... se on edelleen, mutta olen nyt pystynyt paljonkin jauhelihaa, makkaraa ja vähän lihapiirakkaa syömään 🙂👍 Onhan se vaihtelua siihen kasvissosekeittoon vaikka hyväähän sekin on.
Tänään ei ole ruoka maistunut ja se ahdistaa. Proteiinijuoman kanssa ei ole ongelmia yhtään, se menee alas ookoosti. Siitä saa ainakin sitten viimeistään kaikki proteiinit mitä jää puuttumaan päivän annoksesta. 🙂 Eikä ne pahojakaan ole, mutta niitä pahojakin on ja ne on sitten ihan oikeesti pahoja mutta oon tavallaan jäänyt "koukkuun" siihenkin, haha 😀

Nyt en taas kerkeä enempää kirjoittaa kun pitää joutaa suihkuun. 🌻🙂🌻

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 08.07.2015 klo 19:21

Iltaa! Tai huomenta tavallaan kun tuli tänään nukuttua pitkään. Olin eilen vähän juhlimassa kaverin kanssa. Tälleen krapulassa kaikki ahdistaa paljon enemmän mitä pitäisi.
X entinen elämä ahdistaa paljon paljon enemmän kun normaalisti. Ollaan muutenkin jo puhuttu siitä ja kaikesta ja silti mun on vaikea luottaa siihen.
Hän siis käytti suonensisäisiä huumeita n. 10-15 vuotta sitten, ei hänellä enää näy jälkeäkään koko jäljistä käsissä eikä missään muuallakaan enkä itse olisi edes uskonut ulkonäön perusteella hänellä olevan noinkin rankka tausta.
Ollut siis omien sanojen mukaan kuivilla monta vuotta eli tuon 15 vuotta melkein ainakin.
Eihän mulla olisi aihetta häntä epäillä tietenkään, mutta silti se ahdistaa.
Mun on tosi vaikea ajatella sitä niin että siitä on jo kauan aikaa kun osaan vaan ajatella ettei siitä ole paljoa aikaa vaikka siis onhan tuo 10-15 vuotta jo paljon.
Enemmän pelottaa, että hänellä on HIV tai joku muu veriteitse tarttuva sairaus, kysyin kyllä ihan suoraan ja sanoi ettei hänellä mitään ole ja haluaisin taas uskoa, mutta vaikeaa.
Ei olla siis vielä sänkyyn päästy koska mua ahdistaa kaikki tällähetkellä ja oli menkat.
Tähän saattaa vaikuttaa myös se että oon tosi luulotautinen joten tietenkin minua pelottaa sairaudet jne ja ainakin krapulassa paljon enemmän.
Äh, en tiedä mietinkö ihan turhaan kaikkea tälläisiä? On hänellä pari lastakin jotka tosin ovat jo melkein täysi-ikäisiä.
Sen vierellä on ihana olla ja tykkään siitä, mutta tuntuu että tämä oma ahdistus ja kaikki muut pilaa sen etten voi nauttia mistään normaalisti.
Vähän hävettääkin olla näin luulotautinen ja ahdistunut. 😟

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 09.07.2015 klo 18:33

Moikka moi! 🙂
Ajattelin tulla taas kirjottelemaan. Mulle tulee taas hirveitä pakkoajatuksia kaikesta sairauksista lähtien. En tajua mistä nämä tulee? Tiedän että oon nyt tosi ahdistunut ollut siitä X menneisyydestä, mutta hänen sanojen mukaan ei mitään ole siis tauteja eikä mitään muutakaan. Hän myös kertoi kuinka ahdistavaa oli odottaa niitä HIV tuloksia joskus (en tiedä millon) kun piti pari viikkoa odottaa. Muistan kun itsekin tämän keskustelun aloitin sillon kun mua ahdisti se HIV tai en muista oliko se tämä keskustelu vai jo aiempi, mutta olin sillon tosi loppu henkisesti enkä halua sitä taas pelätä.
Kaikella järjellä ajateltuna jos sillä vaikka olisi HIV niin miten se olisi minulle tarttunut? Ei olla mitään kielareita tietääkseni edes vaihdettu siis tämä sen takia kun hän käyttää nuuskaa paljon ja ikenet ei sillon ole parhaimmassa kunnossa, mutta se tartunta kyllä vaatii verta jota en usko että ne ikenet kuitenkaan vuotaisi... huoh. 😟
Hävettää jauhaa tästä samasta kokoajan... toivottavasti se ei ketään haittaa 😀
Tuntuu että mun tunteet ja koko elämä on nyt ihan sekaisin vaikka periaatteessa ei ole mitään minkä takia pitäs olla. Voi huhhuh. ☹️

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 14.07.2015 klo 14:01

Moikka,

en itsekään ole kauheesti nyt kerennyt tänne kirjottelemaan, enkä ntkään kerkeä hirveästi vastat kun mulla lähtee bussi ihan kohta. Oon lähössä käymänä serkun luona pariksi päiväksi! Ja sitten lähen heti poikaystävän ja mun perheen kanssa toiselle mökilel loppuviikoksi.. 😀 Jänskättää lähtä yksinään mökkeileen pitkästä aikaa mutta mää tajusin, että en oo yksinään lomaillut ainakaan vuoteen ja viimekesäkin oli todella rasittava kun en päässyt mihinkään. Nyt ei oo kyllä mitkään hyvät säät...

Kyllä muakin ahistais sun tilanteessa! Oliko X nyt sitten käynyt testeissä varmasti? Jos hänellä on siitä aikaa jo 10-15 vuotta, niin luulisi, että hoitamaton HIV olisi jo vähän edennytkin. Enkä kyllä uskoisi, että hän myöskään valehtelisi asiasta. Mun poikaystävä otti tatuoinnin nuorempana tosi epäilyttävissä olosuhteissa ja hänkin alkoi nyt myöhemmin miettimänä HIV:n mahdollisuutta. Me oltiin jo harrastettu seksiä sillon ku asia selvisi mutta hän sitten itse soitti terveyskeskukseen ja kyseli pitäisikö käydä testeissä. Ne oli siellä sitä mieltä, että jos oli niin monta vuotta kulunut eikä mitään tapahtunut niin ei ole varmastikaan HIV:tä eikä tarvitse tulla testeihin! Siitä oli varmaan joku 10 vuotta. En usko että HIV olisi sulle tarttunut pelkästään pussailun välityksellä! 😮

Nyt mun pitää jo alkaa rientämään bussiin! Onko sulla jotain muutakin, mikä ahdistaa X:n menneisyydessä kun vaan nuo mahdolliset sairaudet? Hänellä on siis kaks lasta? No mua ainakin jotenkin se hämmentäs ja aika pahasti kun sääkin oot vasta 20 v ja ne on melkee sun ikäsiä. Tossa teiän jutussa on varmaan aika paljon semmosta tottuttelua vaativaa juttua mutta ei se tarkoita ettei teiän suhde vois onnistua. 🙂

Kirjotellaan taas! En pääse ehkä vähään aikaan kirjotteleen mutta lukemaan ainaki! 🌻🙂🌻

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 14.07.2015 klo 19:34

Moikka! 🌻🙂🌻

X:n menneisyys ahdistaa hirveästi. Ei ole siitä älyttömästi kertonut enkä tiedä haluanko enempää tietää. Mulle riittää se ettei sillä ole mitään tauteja mitkä voi tarttua minulle.
Hänkin ottaa kaverilta tatuointeja, mutta en tiedä miten puhtaita välineitä se käyttää... pitääkin kysyä joku päivä. Enkä tiedä kuka kaveri sille ne tekee.
Hassua miten jotkut ei kyllä ajattele HIV:n tai muunkaan vaaraa kun ottaa tuttavilta jotain tatuointeja, tietenkin jos on ihan asialliset välineet ja puhdistukset niin mikäs siinä.
Hän kertoi, että joskus 16 vuotiaana kokeili huumeita ensimmäistä kertaa ja siitä sitten lähti se homma muutamaksi vuodeksi ennen kun sai ensimmäisen lapsensa eli 23 vuotiaana tietääkseni ja sitten parin vuoden päästä sai toisen lapsen.
Hän kertoi että sitten kolmas oli myös, mutta se menehtyi ilmeisesti synnytyksessä tai sen jälkeen jostain syystä ja käytti vielä sen jälkeen aineita jonkin verran eli ehkä lopetti niiden käytön about 26-30 vuotiaana... en ole itsekkään ihan täysin varma asiasta.
Ainakaan tuolloin kun lapset sai niin ei mitään HIV:ä ollut koska ei lapsillakaan sitä ole tai hänen entisellä naisellaan.
Hän myös seurusteli tuossa vuodesta 2012-2015 asti jonkun naisen kanssa, mutta en tiedä mitenkä he ovat kaikesta ehkäisystä tms huolehtinut eikä toisaalta edes minulle kuulu. Tiedän että tämä nainen on hoitotyössä joten varmaan luulisin että on ainakin testeissä passittanut tämän X:n käymään. Itse ehkä haluaisin että hän kävisi uudestaan testeissä? En tiedä voinko vaatia sellaista toiselta, mutta en vaan halua itse saada mitään tautia tai kukapa muukaan haluaisi.
Testeissä on kuulema käynyt joulukuussa viimeksi... äh en tiedä. 😀 Haluaisin tietenkin uskoa sitä tuossa asiassa, mutta huumeet ja varsinkin suonensisäiset on aika riski kaikille taudeille. En tiedä olenko se vaan minä vai ahdistaisko muitakin?

Kiva, että reissailet edes vähän! Vaikka ei nyt ole mitään hirveän kesäisiä säitä luvassa tai ollutkaan niin silti on hyvä kun lomailee ja tekee asioita. 🙂
Itse kävin kampaajalla tänään vähän leikkauttamassa hiuksia, olihan nämä jo tosi huonossa kunnossa vaikka en edes värjäile hiuksia niin en tiedä miksi ne menee huonoon kuntoon? 😀 Paitsi onhan siitä jo aikaa kun viimeksi oon käyny kampaajalla... noin vuosi sitten kävin viimeksi.

Itse varmaan tänne kirjottelen taas piakkoin. Ei haittaa vaikka et hetkeen kirjottelisi, vastailet sitten kun kerkeät! 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 19.07.2015 klo 21:33

Heipäheii! Oon tosi väsynyt joten en tiedä mitä tästä kirjottelusta tulee 😴
X:n kanssa asiat on ennallaan, oon ehkä vähän ollut perääntyväisempi ja en niin paljoa halua viestitellä/nähdä sitä. Ahdistaa koko ajatus parisuhteesta. Menkat on tulossa joten ehkä tämä taas johtuu siitä.
Oon ollut tämän kuun aikana enemmän juomassakin kun yleensä, oon ainakin kerran viikossa juonut ja välillä jopa parikin kertaa viikossa. Pitäisi vähän rajoittaa tätä. Mun terapeuttikin kyseli hirveästi sitä, että onko ollut unettomuutta tms. koska ne oireet viittaisi maniaan (?) jota minulla ei ole ainakaan erityisen vahvana koska en koe olevani mitenkään kaikkia parempi tai että pystyisin tekemään asioita hirveästi. Nyt toisaalta on taas vähän menossa sinne ahdistuksen puolelle enemmän. En tiedä johtuuko tämä ahdistus juurikin tästä "parisuhteesta".
X:ä lupasi käydä niissä sukupuolitautitesteissä joka on tosi hyvä homma, koska en saa itse ainakaan mielenrauhaa vaikka X on vakuutellut minulle ettei hänellä mitään ole. Haluaisin tietenkin luottaa, mutta eihän se ikinä 100% varmaa ole ilman niitä testejä. Saatan vaikuttaa hirveen hysteeriseltä kaikkien tautien suhteen, mutta hivi on ainakin sellanen yksi niistä mikä mua ahdistaa aivan hirveästi.
Mulla on ollut jo parisen viikkoa kurkkukin kipeä, ei edes pahasti vaan silleen lievästi että välillä yskittää ja kun nielasee niin sattuu kurkkuun. Ei kiva homma yhtään.
Ja niinkun jotkut arvata saattaa että hivin ensioireita joita tulee joillekkin on flunssan oireet eli esim. kurkkukipu. 😀 ihanaan saumaan ainakin tämä sattui.
En ole kuitenkaan ole harrastanut minkäänlaista seksiä kenenkään kanssa joten minulla ei kaiken järjen mukaan ole hiviä. Voivoi kun mun pääkin sen voisi älytä. 😐
Kuluttavaa miettiä kokoajan onko joku hiv vai ei. Äh, kuulostan varmaan ihan tyhmältä.

Joo vaihdan nyt puheenaihetta. 😀 Oon ostanut itselleni sellasen ison säkin proteiinijauhetta! Kerran käynyt salilla ja sen jälkeen kotona vatsoja melkein joka päivä ja sitten tänään porukoilla tein kahvakuulalla pienen treenin.
Sillon salilla koin jonkun hirveän positiivisuuden itsessäni mitä en ole kyllä pitkään aikaan tuntenut. Se oli todella outoa, mutta eikös kunnon hikiurheilu tuota sitä hyvän olon tunnetta aivoissa tms... en minä näistä vielä oikein mitään tiedä, mutta haluaisin kyllä että ois motivaatiota tarpeeksi että saisin tuloksia eli lihaksia joskus itselleni.
Nyt on ollut vähän inhottava treenata kun on se kurkku ollut kipeä. :/

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 23.07.2015 klo 16:20

Terve! 🙂

Pitkästä aikaa taas mutta aika tuntuu kuluvan kauheen nopeasti. En oo kyllä paljoa mitään hommannut, sivuaineen kandi kummittelee mielessä mutta en ole saanut sitä aloitettua. Osaksi varmaan sen takia, että minulla alkaa uudet opiskelut ja osaksi sen takia, että pitäisi syventyä paniikkihäiriön pariin (aiheenani oli siis paniikkihäiriön hoitaminen). En tiedä jaksanko sittenkään tehdä siitä aiheesta mutta en haluaisi perääntyäkään. Kyllä varmaan alotan sen tekemisen tässä lähiaikoina. Vois tehä ensviikolle jonku aikataulun!

Tiiätkö millanen tyyppi se on, jolta hän tatutointeja ottaa? Tuo on kyllä arveluttavaa, jos ottaa jossain muualla kuin liikkeessä. Ei mun poikaystävä oo sitten sen kerran jälkeen ottanut tatuointeja kun vaan liikkeessä! Mutta ehkä mulla on vähä ennakkoluuloja, tuskin kaikki kotona tatuointeja tekevät ovat vankilatyyppejä niin kuin se, joka teki mun poikäystävälle... Ja jos hän on useamman kerran ottanut niin luulisi että se on sitten ihan luotettava? Hyvä, että hän lupasi käyä niissä testeissä! 🙂

Ootko sitten kysynyt X:ltä hänen menneisyydestään? Vai eikö hän halua puhua siitä? Minun mielestä olisi ehkä hyvä kuitenkin puhua siitä kun se kerran ahdistaa ja minuakin kyllä ahdistaisi jos toisen menneisyys vaikuttaa epäilyttävältä ja haluaisin että hän voisi rehellisesti siitä kuitenkin puhua. Muuten on tiedossa vaan epäilyjä ja luottamusongelmia...

Maniaanhan kuuluu suuret luulot itsestä ja oikeesti ihan hirveä tekemisen tarve! Minäki oon välillä miettinyt, että käynkö ylikierroksilla kun alotan jonkun tehtävän mutta siirryn toiseen (ja ehkä vielä taas toiseen) ja sitten tulee välillä niin paljon ajatuksia päähän ja välillä myös pakkoajatuksia, huh! Minä oon kyllä suurimman osan päivästä aika laiska enkä hirveesti jaksais mitään hommata ellei ois pakko. Oon myös ymmärtäny, että maniassa itse kokee kaiken olevan hyvin ja säähän et niin taia tuntea? Minä oon myös lueskellu ADHD:stä ja ADD:stä ja oon miettinyt, että voiskohan itellä olla joku keskittymishäiriö. Se selittäis ajatustulvan ja keskittymisongelmat ja väsymyksen koska ei jaksa oikein keskittyä ja ajatuksia tulee päähän niin paljon. On tosi vaikeaa hiljentää mieltä. Oon joskus kokeillu mindfulness-harjotuksia mutta pitäs varmaan tehä sitä pitemmän aikaa kun ei se onnistunu! 😀

Mistäköhän mun piti vielä kirjottaa... niin joo siitä väsymyksestä kun nyt on tullut hirveesti mietittyä kaikkee, että saako paniikkikohtausta, meenkö sekasin jne päivittäin niin semmonen itsensä jatkuva tarkkailu myös väsyttää! Terapiassa yks kysy multa, että enkö oo väsynyt kun käytän niin paljon aikaa siihen mutta niinhän mää kyllä oonkin! Ja sitte vielä itsensä tarkkailuun liittyy myös ulkonäön jatkuva arvostelu ainaki mulla.. inhottaa ku ei saa meikilläkään peitettyä naamaa ja varsinki nyt kesällä inhottaa aina katella sileäihoisia tyttöjä, jotka ei tarvii meikkiä ollenkaan ja itellä sitten it eon ihan kuiva näppylänaama! ☹️ Ja nyt meikin laittaminen kirvelee ja naama on niin kuiva paikotellen että iho hilseilee pois IHANAA! Oon tässä miettiny että alotan sen isotretinoiini-kuurin elokuussa! Mulla on ne lääkkeet ja resepti siihen ehkäisyrenkaaseen ja varmaan riittää, että puhelimessa keskustelen sen ihotautilääkärin kanssa alottamisesta. Riippuu vaan miten saa niitä soittoaikojakaan kun se ihotautilääkäri käy YTHS:llä ehkä pari kertaa kuussa ja YTHS on nyt lomalla vissiin niin pitää sit heti soitella. Inhottaa vaan kun siinä voi masennus/ahdistus lisääntyä tai ainaki jotkut käyttäjät on ilmottanut siitä, eikä oikeen oo varmuutta, minkä takia niillä on se sitte lisääntyny. Ihotautilääkäri meinas, että se akne on jo itessään semmonen, mikä masentaa ja ahdistaa ja se on sitten tuntunut että se on lisääntynyt tai jotain? Varmaan se tarkotti, että kun sen lääkkeen alotuksessa voi kai olla se pahenemisvaihe niin kyllä itelläkin ahdistus ja masennus lisääntyis sen takia! Mutta oispa niin ihana kun ei tarvis meikkiä ollenkaan! Mää kyllä kulkisin sillon ilman meikkiä vaan kokoajan... 😍

Pääseköhän tästä paniikista/ahdistuksesta koskaan eroon? Välillä tulee mietittyä, entä jos ne pahimmat ajat tulee takaisin. Talvi varsinkin pelottaa mua kun on niin pimeää ja kylmää, että kestääkö sitä ollenkaan. :/

En usko että sulla on HIV:tä! ei ihme jos flunssaa pukkaa kun kesä on ollut niin kylmä! 😉 Huippua että oot alkanu käymään salilla! 🙂 Iteki pitäs alkaa ja itseasiassa teine ilen vähän käsilihaksia painoilla kotona ja käsin toissapäivänä juoksemassa! Pitäs käyä uudestaankin vielä, en tiiä jos vaikka illalla tänään kerkiäis. Kävi aikamoisesta pakaratreenistä kun meiän talossa oli hissi rikki ja me asutaan viidennessä kerroksessa ja jouduin sitten mun koiran kanssa käveleen nuita portaita ylös. Kyllä mää käytän niitä portaita hyötyliikunnan merkeissä aika useinkin mutta mun koira pelkää portaita ja sain kantaa sen koko matkan parin päivän ajan... se on kuitenki 7 kg ja mulla on lihaskuntoilusta aikaa jo pieni hetki! 😀

Hyvää loppuviikkoa! 🌻🙂🌻

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 24.07.2015 klo 00:13

Aika kyllä menee tosi nopeesti, mutta minusta taas tuntuu että tämä kuukausi on kestänyt älyttömän kauan. Mullakin oli joku psykologian tehtävä mikä käsitteli eri ahdistus/masennys/paniikkihäiriötä ja olihan sitä aika ahdistava lukea vaikka siinä oli tavallaan silleen että miten sellasesta ahdistavasta ajatusmaailmasta pääsee eroon.
Mulla jäikin se sitten kesken, koska jäin sairaslomalle ja olin koko toukokuun sillon poissa koulusta. Edelleen mun pitäis se tehdä, mutta saatan lainata sen kirjan kirjastosta ja lukea ihan omalla ajalla niin ei tule mitään ahdistusta siitä aikataulusta.
Toivotaan että saat sen tehtyä! 🙂

En tiedä yhtään millainen tyyppi hänelle tekee tatuointeja. Hän vaan tuntee tosi epämääräistä porukkaa niin se vähän arveluttaa minuakin tässä aina välillä.
Voi ei, nyt X kuulostaa ihan sekopäältä mun kertomusten mukaan, mutta ei.
Oikeasti ei siitä ulospäin näy että millainen menneisyys hänellä on ollut vaikka sellanen lihaksikas kaljupää onkin. Mullekkin tuli ihan puskista koko asia.
Tietenkin on sellaisia kunnollisia tyyppejä jotka tekee kavereilleen tatuointeja, että toivotaan sen kaverinkin olevan sellanen vastuuntuntoinen.
Ei siinä muuten mitään, mutta se puhdistus on aika heikkoa näissä jotka tehdään muuten kun liikkeessä. Ihan hienoa jälkeä se sen kaveri on kuitenkin saanu aikaan.

Kyllä X kertoisi mulle varmasti jos kysyisin, mutta en tiedä näin herkkänä ihmisenä että lisääkö tieto tuskaa, koska ainakin aiemmin niin kävi. Ei mua enää niin paljoa ahdista ja kaikilla meillä on menneisyys mitä ei voi muuttaa.
Nyt oon vaan pitänyt aika "vähän" yhteyttä siihen, koska jotenkin ahdistaa tämä "suhde".
En osaa edes järjestää aikaa sille yhtään vaikka ei mulla oikeesti ole mitään ihmeellistä tekemistä. Ehkä mua häiritsee se että pakko aina laittaa meikkivoidetta tms naamaan koska se taas kukkii ihan älyttömästi (syytän tulevia menkkoja) ja ei aina jaksaisi meikata.
Nyt voisin lähteä sitä moikkaamaan töihin, mutta kun pitäs meikata niin en jaksa.

Joo ei mulla maniaa ole kun en koe kaiken olevan hyvin todellakaan. Oon vaan ihmeellisen paljon ollut juomassa ja muutenkin kavereitten kanssa baarissa myös selvinpäin. Outoa.
Ärsyttää kun on mennyt vähän paremmin, mutta silti on sellanen pieni ahdistus päällä ihan kaikesta. Itsekin pompin asiasta toiseen aina ja tulee usein samaan aikaan monta eri asiaa ja ajatusta sekä oon tosi hyvä unohtamaan asioita. Laitan myös avaimia, puhelimen tms johonkin enkä enää hetken päästä muista missä se on koska en koskaan ajattele sillon kun ne johonkin laitan ja sitten pitää hirveessä kiireessä kirosanojen kanssa niitä etsiä.
Oon myös aika levoton, tuntuu että on kokoajan kiire johonkin vaikka ei olis kiire oikeasti ollenkaan esim jos oisin menossa kauppaan niin mulla on älytön kiire sinne lähteä vaikka ei ois nälkä tai tarvitsisi ostaa mitään kiireellistä niin silti hirveä kiire ja stressi.
Menkkojen aikaan tai viikkoa ennen niitä oon yleensä tosi väsyny ja ahdistunut niinkun nyt. Naama kukkii ja kaikki ärsyttää ihan älyttömästi.
En myöskään osaa pysyä paikallaan. Ihan sama oonko kotona yksin tai kaupungissa tai terapiassa niin mun on pakko tehdä jotain samaan aikaan etten pysty vaan istumaan tekemättä mitään ja siitä mun terapeutti on sanonu että vaikutan levottomalta ja ahdistuneelta kun pyörin siinä tuolissa kun mikäkin sekä vaihtelen jatkuvaan asentoa. 😀
Eli voin samaistua sinuun paljonkin! Pitääkin kysyä terapiassa että voisko olla jotain häikkää jossain kun tuntuu että ei ole ihan normaalia tämä.

Jep, naama ongelmaa täällä myös! ☹️ Inhottava vaiva. Ei ole edes aurinko paistanut juurikaan niin ei sekään ole yhtään auttanut tähän. Ja sanoinkin aiemmin että on naama alkanu kukkimaan hirveesti taas kun menkat tulossa, mutta en tiedä onko se ihan kokonaan syynä. Okei ei se kyllä ole ainoa syy kun mulla on ihan kauhee tapa puristella näppyjä ja sitten repiä naamaa tai niitä arpia.... :/ hyi minua. Teen sitä yleensä sillon kun stressaa älyttömästi tai ahdistaa. Mun selkäkin on nykyään ihan kauheessa kunnossa.
Väsymyksestä voin sanoa itsekin että nyt on taas tullut mullekkin sitä mutta en tiedä johtuuko menkoista vai vaan tästä ahdistuksesta mitä on ollut myös enemmän.
Onpas inhottava jos ahdistus lisääntyy tuosta! No toivottavasti ei.
Totta että akne itsessään jo ahdistaa, mutta outoa jos se muka sen pahenemisen takia sitten ahdistais, mutta ota näistä nyt aina selvää.
Ois kyllä ihanaa kun saisi sellasen hyvän ihon ettei olis näppyjä (näin paljon) ja saisi kulkea ilman meikkiä.
Oon huomannu että tosi monet kenellä ei ole näpyn näppyä käyttää meikkivoidetta. 😀 Oon aina ihan että miks hitossa kun ei se naama näytä yhtään sen erilaisemmalta! Joskus jopa pahemmalta kun laittaa meikkiä.

Muakin pelottaa talvi tai syksy jo koska nyt alkaa tulla yöllä jo pimeetä tai onkin pimeetä, mutta valostuu aika nopeaa kuitenkin vielä. Sain itseasiassa jo älyttömän kauhean paniikkikohtauksen eilen. Olin krapulassa, mutta en edes pahassa ja pystyin ajamaan autoakin jo tosi aikaseen päivällä.
Lähdin ajamaan syönnin jälkeen ja ajoin jonkin matkaa kunnes tunsin ku alkaa tulemaan kuuma ja huimaa hirveästi. Sellanen että ois tehny mieli vaan olla kotona yksin.
No jatkoin ajamista ja tunsin kun kädet alkaa täristä ja keskittyminen on vaikeeta.
Huimaa ja happi loppuu. Teki mieli huutaa täyttä kurkkua siellä autossa. Itseasiassa teki mieli pysähtyä ja heittäytyä maahan makaamaan sikiö asentoon ja itkeä.
Ajoin parkkiin auton, missä luulin sekoavani tai saavan sydänkohtauksen koska huimas eikä jalat kantanu mihinkään. Olin siinä ehkä yhden minuutin ja koko tilannetta oli kestänyt ehkä 3 minuuttia. Lähdin ajamaan kotiin päin, koska en halunnut olla ihmisten ilmoilla niinkun kukaan ei jos paniikki iskee.
Ajoin hitaasti, puristin rattia minkä jaksoin. Olin ihan hikinen kainaloista ja selästä.
Joka liikennevaloissa jouduin odottamaan, kädet tärisi ja meinasin soittaa ambulanssin itselleni, en tiedä miksi. Ajo näytti varmaan siltä kun oisin ollu humalassa. Ajoin uudelleen parkkiin ja nyt oli kestänyt ehkä yhteensä 6 minuuttia tämä.
Otin puhelimen käteen ja yritin laittaa viestiä, en voinut kun huimasi ja luulin pyörtyväni siihen autoon, mutta sain sitten soitettua isälle etten oikeasti voi ajaa vaikka olin keskustassa ja mulla ois ollut kotiin ehkä 1,5 km... puhelun jälkeen itkin ihan älyttömästi ja melkein hyperventiloin. Itkin siinä parkissa varmaan 10 minuuttia.
Koko paniikkikohtaus kesti ehkä max 15min, mutta se tuntu oikeesti tunnilta. Oli aivan järkyttävää. Huhhuh.

Itse kävelen aina portaat koska inhoon hissejä enkä niihin uskalla mennä. Onneks koirat kävelee portaat vaikka nyt asun ekassa kerroksessa niin aiemmin kuudennessa ja ois ollut kauheeta kantaa nuo kaks aina sinne. 😀
Hyvää treeniä kyllä ainakin, siinä oot ihan oikeessa! Jee hyvä, ollaan molemmat oltu ahkeria kun on liikunta maistunu. Mulle se lähteminen on vaan hiton vaikeeta aina ja se ärsyttää älyttömästi. Keksin aina mitä ihmeellisempiä tekosyitä etten vois salille muka lähteä. 😀

Kirjotellaan taas!! 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 25.07.2015 klo 15:00

Oho kirjoitinpas minä paljon viimeksi 😀 toivottavasti ei tullu ihan sekalaista tekstiä.
Olin eilen kaverin luona vähän juomassa, ei me taidettu paljoa juoda kun ei ole hirveää krapulaa... autolla en vaan ehkä uskalla vielä ajaa.
Pitäisi varmaan ostaa alkometri kotiin niin tietäisi millon voi ajaa autolla ettei poliisien mittarit värähdä. Nyt on kauhea nälkä niin siksi haluaisin mennä kauppaan ostamaan jotain hyvää.

X kävi hakemassa minut eilen tuolta kaverin luota. En tiedä oikein miltä se tuntu kun oltiin siinä kuitenkin hetki vielä. Onhan X paljon vanhempi joten ehkä siksi tuntui oudolta kun kaverin kanssa ollaan kuitenkin parikymppisiä. Ärsyttävä fiilis siitä kuitenkin jäi.
Hän selasi vaan puhelinta siinä eikä juurikaan puhunut mitään. 😟
Ehkä en enempää ala tulkitsemaan tuota, mutta mulle on vaan tärkeetä että tullaan toimeen mun ystävien kanssa jne.

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 02.08.2015 klo 13:22

Terve taas, pitkästä aikaa!

On jotenkin hirveesti laiskottanu tulla kirjottaan tänne mitään! Mulla on nyt ollut parisuhteessa ongelmia, mikä kyllästyttää tosi paljon, mikä osaltaan vähän passivoi ehkä mua välillä.. ja voisin niistä myöhemmin vähä kirjottaakin mutta vastaan eka sun edelliseen viestiin!

Kannattaa antaa sille sun tehtävälle oikeesti aikaa, musta ainakin oli aina helpompi palata kandin pariin kun sai pitää taukoja siitä. Siis kun itsellläkin oli sillon pahemmin vielä ahdistusta ja paniikkia ja sen tekeminen aiheutti molempia myös. Onneksi se on jo tehtynä!

Oiskohan sun mahdollista tavata tätä tatuoija-kaveria? Sehän vois auttaa hälventämään epäilyjä sen suhteen? Tai muitakin kavereita? Mää tunnen tosi paljon mun poikaystävän kavereita ja toisinpäin, ollaan molemmat oltu sitä mieltä, että se on hyvä viihtyy molempien kavereiden kanssa. (Paitsi nyt viimeaikoina mua on alkanu ärsyttää vähän osa poikaystävän kavereista...)

Tuttu tunne, että ei voi lähtä jonnekin ilman meikkiä ja sitten monesti vielä itellä käy silleen, että meikin kanssaki naama näyttää hirveeltä. ☹️ Oon nyt alkanu tekeen suolahoitoja (vanulapulla laitan merisuolavettä ja pesen hetken päästä pois) ja hankin tommosta otsonoitua oliiviöljyä kun sitä mulle suositeltiin.. voin raportoida auttaako yhtään. Käytän edelleen myös differiniä! Mulle tuli suun ympärille vähä aikaa sitte iha hirveesti näppylöitä niin ne lähti kyllä pois ku aloin käyttää tota oliiviöljyä mutta en oo nyt varma onko se täysin siitäkään kun lopetin kyllä differinin käytön sillä alueella samaan aikaan. Vaikee ku ei koskaan tiiä mikä niitä aiheuttaa! 😠

Muakin ärsyttää se, että nyt on oikeesti mennyt paremmin, mutta kuitenkin ahdistelee ja on huolissaan siitä, jos kaikki palaakin takaisin. Sama kai se ois olla rento ja onnellinen vaikka ne sitten palaisikin kun kokoajan mietiskellä sitä, että mitä jos..? Mullaki on monesti aika levoton olo ja jossakin sosiaalisissa tilanteissa varmaan just vaihtelen asentoa aika levottoman olosesti ja välillä kyllä kotonakin jos ahdistaa oikeen paljon. Tuntus että siinä keskittymisessä vois jotain ongelmaa ehkä meillä molemmilla olla, mutta voihan se olla seurausta tästä ahdistuksesta. Pienestä asti on kyllä ollut vaikee keskittyä välillä asioihin, mutta enimmäkseen semmosiin, mitkä ei itseä kiinnosta. Nykyään myös ehkä niihin, mitkä kiinnostaisikin mutta toisaalta en edes nää hirveästi varmaan vaivaa siihen keskittymiseen tai siihen, että alkaisin tekemää jotain mielenkiintosta. Mulla on sama juttu, avaimet ja puhelin on välillä tosi hukassa. Mutta sekin on aika yleistä, poikaystävällä myös on tavaraa usein hukassa. 🙂

Mulla on naama ehkä nyt vähän paranemaan päin mutta ei tämä nyt mikään hyvä ole. Ärsyttää ku sukulaiset aina kommentoi, että koitappa jättää juusto pois jne. Ihanko en ois yrittäny kaikenlaista. Oon ollu maidottomalla ja sitten myös gluteenittomalla ruokavaliolla ja nyt oon taas gluteenittomalla kun mulla on vatsan kanssa ongelmia ollu ja käsiin on tullut semmosta inhottavaa ihottumaa, jollasta voi tulla gluteeniviljoista. Ootko koskaan kattonu tämmöstä "aknekarttaa" http://www.thefashionspot.com/beauty/494267-acne-face-mapping/ ? mulla on otsassa aika paljon semmosia ihonalasia finnejä ja mää tiiän, että kaikki ruoka ei sula vatsassa niin siinä vois olla jotain perää. En vaa tiiä, että miten sitä ruoansulatusta sitten parantaa. Oon yrittäny pureskella ruokaa hyvin ja juua enemmän vettä. Sitten tuo ohimo + kulmakarvojen väli,niin oon tota rasvan määrää miettiny kun syön aivan liika sokereita ja herkkuja, missä voi olla varmaan paljonki rasvaa.. jos pääsis niistä eroon jotenki. 😀 En nyt tiiä oikeesti miten todenperänen tämmönen kartta sitten on. Kun kyllähän jotkut pääsee lääkekuureilla eroon aknesta.

Tilasin muuten netistä mineraalimeikkejä kun niistä oon lukenut aika hyvää varsinkin aknen suhteen! En mää ees pysty oikee ulkona kattoon ketään vastaantulijoita tai joitain tuttuja oikeen silmiin välillä kun hävettää miltä näyttää. Joo määkin kyllä ihmettelen niitä, jotka jaksaa meikata iha hulluna vaikka ei oo tyyliin mitään peitettävää.Eikö sillon riittäs kevyempikin meikki?

Kauheen kuulonen tuos un paniikkikohtaus! ☹️ Oiskohan siihen voinu liittyä se krapula ja jos sulla oli vähän vaikka nestehukkaa? Krapula on kyllä yks pahimmista oloista, siinä jotenkin ahdistus lisääntyy ja on sekä fyysisesti että henkisesti aika paha olla! Minusta ei ois koskaan sillon auton rattiin. Oliko sillon paljon liikennettä? Jos sua väsytti ja oli paha olo ja sitten joutu ruuhkaan tai ees vähäiseen väenjoukkoon niin semmonenhan vois mun mielestä ainakin altistaa paniikkikohtaukselle..? Kävikö sulla mielessä sillon jotain ahdistavia ajatuksia tai mietitikö jotain mielen päällä olevia juttuja? Mulla tuli sillon aikasemmin kans semmonen kohtaus, mistä kerroin aikasemmin, että oli kauheen kuuma, huimas ja tärisytti ja sitte ku sain juotua niin se alko meneen ohi. Toinen taas sitte vois olla suolan puute, se voi aiheuttaa huimausta ja sellasta epätodellista oloa. Mää oonkin nyt jo muutaman kuukauden ajan kantanut salmiakkia laukussa mukana ja jos on tullut väsynyt tai heikohko olo (ja välillä ihan muutenkin 😀) syönyt sitä.

Ehkä X:ää myös vaivasi nähdä kaveriasi ekaa kertaa kun teillä on ikäeroa? Eiköhän se siitä vielä!

Miten mää jaksan enää kirjottaa mun parisuhdeongelmista! Kirjotan lyhyesti. Poikaystävä on nyt alkanu joka viikonloppu käyttään alkoholia ja oikeestaan melkein joka viikonloppu se menee yli ja se tulee kotiin siine 5ltä aikasintaan. Viime viikonloppuna se oli niin sekasin, että kun itse olin parin kaverin kanssa eri baarissa ja hän oli ollut toisessa baarissa, niin soitin hänelle, että mennäänkö yhtämatkaa kotiin. Hän ei osannut oikeen sanoa missä on, ja kerto kokoajan eri paikkoja ja sitten alko vielä vittuileen puhelimeen ja puhumaan tosi pahoja vaikka en ollut tehnyt mitään. Lopulta ku löysin sen niin sama jatku ja oli lähössä jatkoille yhen kaverinsa luokse ja se haukku mua iha hirveesti ja puhu vaan kaikkee pahaa. Mulle tuli sitte tosi paha mieli, vaikka tiesin että se on niin sekasin (tätä on oikeesti tapahtunu aika monesti) mutta läppäsin sitä naamaan... No se ei auttanut mitään ja lopulta menin sen mukana sinne jatkoille kattoon, että se selviää. No se oikeestaan vaan oksensi ja sammu sinne, katoin et se jäi nukkumaan ja lähin pois. Olihan se pahoillaan sitte siitä mutta ku ei jaksa enää kattoo tommosta, se on kuitenki jo kolmikymppinen, kai sitä vois jo aikuistua..! Niin nyt tänä viikonloppuna se taas tuli tosi myöhään kotiin ja ihan sekasin, ei nyt sentään alkanu haukkumaan. Minä kyllä haukuin sen kun se vielä sano illalla aikasemmin, että ei aio juoda paljoa mutta ei se oikeen auta kun sillä ei oo minkäänlaista kontrollia. :/ Mää haluisin semmosen parisuhteen, missä viikonloppuna voitas tehä pariskunta-juttuja mutta tässä suhteessa se on mahdotonta! Ku mää en juo niin paljoa ja musta on ällöttävää katella ku sen niin päissään. Sanoin jo tuhannetta kertaa, että nyt oli viimenen kerta ja nyt oikeesti pitää pysyä tässä päätöksessä!!!!

Mulla alkaa huomenna taas terapia kuukauden tauon jälkeen. Kirjotellaan taas! 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 06.08.2015 klo 10:47

Mulla alkaa huomenna taas terapia kuukauden tauon jälkeen. Kirjotellaan taas! 🙂

Heippa pitkästä aikaa! Muakin on laiskottanut tulla kirjottamaan, mun piti tulla tänne heti vastaamaan sulle kun näin sinun viestin, mutta en sitten jaksanutkaan heti.
Mulla nyt ehkä vähän inhottaa se kun pitää puhelimella kirjottaa, koska mun läppärin näppäimistö ei toimi. Puhelimella on niin ärsyttävä kirjottaa pidempiä tekstejä.

En ole nyt X nähnyt kai viikkoon ja silleen kunnolla en ole nähnyt pariin viikkoon ehkä. Ei ole jaksanut. En edes tiedä mitä haluan. Parisuhde vaan nyt ahdistaa eikä me taideta olla edes yhdessä, koska sanoin etten oikeesti kykene siihen.
Ärsyttää olla näin parisuhde kammoinen ihminen, mutta eipä tälle mitään oikein voi.
Hyvä, että te tunnette toistenne kavereita ja niinhän sen pitääkin olla koska vakavemmassa suhteessa se on oikeastaan välttämätöntä vaikka toki ei kaikista voi pitää.

En oo koskaan tuollasta aknekarttaa nähny. Veikkaan, että akne on enemmänkin sairaus/tulehdus naamassa ja sitten jotkut yksityiset finnit on vaan sitten sellasta mitkä saa ruokavaliolla tms pois.
Mulla ei ainakaan maito aiheuta näitä koska en yleensä juo maitoa tai muutenkaan käytä maitotuotteita (liikaa) niin ei siitä voi johtua. Mulla ehkä enemmän se naaman/näppyjen repiminen aiheuttaa lisää niitä ja kun kosken mun naamaan päivittäin monta kertaa ja sormet ei ole kuitenkaan kauheen hygieeniset ikinä joten se pitäs kyllä lopettaa. 😀
Mulla selkä on menny tosi huonoon kuntoon siis siinä on muutama sellanen isompi näppy, tosi inhottavaa. On mulla ennenkin selässä ollu "aknea", mutta siitä on tosi kauan aikaa niin miks nyt sitten on tullut taas. Eilen inhotti mennä kauppaan kun mulla oli pelkkä toppi päällä jossa oli avoin selkä kun unohdin mun takin kotiin ja tietenkin hiukset oli nutturalla koska ne oli aika likaiset ja takussa... tuntu kokoajan että joku katsoi silleen "hyi" ilmeellä mun selkää. Toisaalta tuskin itsekkään ketään niin katsoisin.
Mulla on myös yksi pahe mikä saattaa lisätä finnien määrää ja se on suklaa ja myös se etten luultavasti juo tarpeeksi vettä.
Joo raportoi sitten heti jos löydät jotain mikä auttais! Voin itsekin kertoa jos löydän jonkun ihme aineen. Menkkojen aikaan (myös niitä ennen) mulla yleensä rupeaa naama kukkimaan todella paljon.

Mineraali meikeistä oon minäkin kuullut sitä että ne on aika hengittäviä ja kevyitä. Pitäisi itsekin ottaa ne varmaan käyttöön.
Harmittaa kun nuorempana aloin meikkiä käyttämään eli meikkivoide ja ppuuteri ehkä pahimpia kun joskus saatoin nukkua meikit naamassa jos ei jaksanut illalla pestä niin sillon jo "pilasin" naamani koska epäpuhtauksia alkoi tulla ja ne tietenkin halusi heti vaan peittää hirveällä kerroksella meikkiä. :/

Jep se paniikkikohtaus oli ihan kauhea! Sillon taisi olla aika paljon liikennettä kuitenkin ja nopeuskin oli sitä 50-60km/h joten hyh. Olin just syönyt kunnon aterian ennen kun lähdin ajamaan autolla. Voi olla että verensokerit nousi yhtäkkiä ihan sieltä alhaalta ylös niin sekin saattoi vaikuttaa tosi paljon. Krapulassa ahdistaa muutenkin ihan älyttömästi ja pohtii kaikkea todella typerää.

Huh kuulostaapa aika hurjalta tuo sinun poikaystävän käytös! Onko nyt tapahtunut muutosta?
Onko sun poikaystävällä sitten jotain omia ongelmia/ahdistuksia ollut lähi viikkoina?
Muistan kun itse olin n. vuosi sitten paljon huonommassa kunnossa henkisesti niin jos join niin aina meni ihan yli kaikki (siksi joinkin viime vuonna vaan 4 kertaa ehkä).
En ollut aggressiivinen tai haukkunut ketään, mutta olin ihan sekasin aina.
Nyt kun voin paremmin henkisesti verrattuna viime vuoteen niin en ole niin sekaisin ollut vaikka olen humalassa ollut.
Kyllähän sen tietää että humalassa sanoo typeriä asioita ja tekee niitä, mutta yleensä sitä sillon jos toinenkin käyttäytyy niin. Voiskohan sun poikaystävä luulla että oisit käyttätyny sitä kohtaan jotenkin "huonosti" niin siksi on käyttäytyny niin... 🙄
Onko sillä joskus aiemmin ollut tuollasta käytöstä? Voi että hirveesti kysymyksiä mulla 😀 En halua vaikuttaa tunkeilevalta, mutta haluan yrittää keksiä syytä tuolle käytökselle vaikka en sinun poikaystävää tunnekkaan.
30 vuotta on jo kyllä aika paljon, että luulis ihmisten sillon viimestään rauhoittuvan ainakin jos kumppanikin on suht rauhallinen eikä biletä 24/7.
Minustakin olisi mukavempaa tehdä parisuhde-juttuja kun ryyppätä... ootko puhunu siitä sille? No oot varmaan.
Toivottavasti saisitte tuon asian selvitettyä! ☺️
Eihän tuo kuitenkaan hirveän iso homma olisi ja juodakin voisi vähemmän. Kaikki kuitenkin tietää ne omat rajat (ainakin toivottavasti).

Miten meni terapiassa pitkästä aikaa? Mullakin on ensi viikolla terapia kuukauden tauon jälkeen tai yli 4 viikkoa siitä taitaa jo olla. Ei tunnu että niin kauaa olisi mennyt. 😀
Tuntuu ihan vaan parilta viikolta.

Mullahan alkaa koulukin tuossa ensi viikolla! 😮
Miks kesäloma menee aina niin nopeasti? Mikähän siinäkin on. Jänskättää taas.
Mulla ei ole edes luokkaa vielä tiedossa vaan oon ryhmässä X eli en missään.
Opolle on aika luultavasti joskus ensi viikolla missä sovitaan mun opintosuunnitelma.

Mulla on tässä kuussa ihan hitsin vähän rahaa. Oli pakko ostaa kengät itselle ja huppari. No ostin 3 kengät ja sen hupparin niin meni melkein satku rahaa.
Sitten tuolla minun pikkusella chihulla oli 3 maitohammasta vielä! Siis 3!! Tiesin itse vaan yhdestä ja sinnekin hujahti 80e kun ne poistatettiin. Onhan tuolla jo ikää se pari vuotta eikä ne lähtenyt millään vaikk yritin niitä irrottaa.
Koira oli kyllä niin pökkerössä sen koko päivän, tietenkin kun piti nukuttaa se siellä. Nyt on taas samanlainen kun ennenkin. Kunnon hulivili.

Ärsyttää kun menkat on myöhässä. On kaikkia oireitakin ollut, mutta ei. Ei ne nyt pahasti ole, kun viimeksi taisi alkaa n. 1-4 päivä menkat ja nyt on kuitenkin 6 päivä eli kierto on ollut sen 35 päivää nyt tai vähän yli. Saisivat jo tulla.
Pitäisi muistaa laittaa aina ylös millon on menkat, koska ei tarviis itse alkaa miettimään.
Oon kyllä sellanen stressaaja aina jos menkkoja ei näy vaikka ei raskauden mahdollisuutta ole (ainakaan tietääkseni). Mua nyt varmaan stressaa se koulukin ja kaikki muu niin paljon että ne ei tule sieltä ikinä varmaan. 😀

Kirjotellaan taas! Pitäs yrittää vähän tsempata tässä kirjottelussa.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 14.08.2015 klo 17:28

Moikka! Voi että mulla oli jääny sun tekstiä edelliseen kirjotukseen. 😀 Mun on aina pakko kopioida se teksti tähän koska sitte voi samalla katsoo mitä olit kirjottanut kun pihelimella ei voi niin hyvin montaa välilehteä aukoa koska se teksti saattaa hävitä.

Joo on taas vähän jäänyt tämä kirjottelu. Mulla ooli pitkästä aikaa se terapia tuossa eilen. Ei siellä kauheasti ollut puhuttavaa kun nyt ei niin paljoa ole mitään kerrottavaa. Pelottaa vaan se koulu ja burn out sen takia, se taitaa olla isoin "murhe" tällähetkellä.
Eli puhuttiin vaan mun koulusta. 😀
Sehän alkaa tuossa maanantaina.

Mulla ei älyttömästi ole mitään kerrottavaa kun tässä ei ole ollut oikein mitään. Oon vaan kavereita nähny ja koirien kanssa lenkkeilly. Sellasta normi hommaa vaan.

Miten sinulla menee? Joko menis paremmin? Toivon ainakin. 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 17.08.2015 klo 14:32

Heipähei! Mulla alkoi tänään koulu ja tuntuu, että stressitaso taas nousi jonnekkin hiton korkeelle. Ei muuten, mutta piti itse selvittää mihin, millon ja kuka opettaja opettaa jne.
Nyt oon saanut ehkä vähän jo tietää enemmän asioita. 😟
Asuntoa pitäisi myös alkaa etsimään, koska marraskuun viimeinen päivä pitäisi muuttaa tästä nykyisestä pois, kun tähän tulee remontti.
Aika heikosti asuntoja on missään. Haluaisin kuitenkin keskustasta tai max 1-2km keskustasta ja kaksion tai suuren yksiön. Kahden koiran kanssa on aika inhottava olla pienessä yksiössä joten se ei vaan onnistu.
Vuokrakin saa olla vaan sen 530e, että tuet riittää sen vuokran kustantamaan. Täällä yksityiset vuokraa 530-600e yksiöitä joiden neliömäärä on sen 25-35 joten ei. 😀
Kaupungilta on vaikeaa saada keskustasta asuntoa vaikka tällähetkellä olen heillä vuokralla, mutta ei näytä olevan asuntoja täällä lähistöllä.
Onneks on hieman aikaa sitä etsiä.
Mun on vaan todella vaikea asua kaukana keskustasta, koska koulu ja terapia on täällä ja kilometri korvauksia saa vaan jos asuu 15km päässä. Sekä mulla on muitakin ongelmia miksi en voi kaukana asua. ☹️
Ahdistaa ihan älyttömästi. En tiedä mistä nyt yrittäisin asunnon saada.
Etsin kuitenkin pidempiaikaista asuntoa, koska oon jo muuttanut tarpeeksi.

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 20.08.2015 klo 11:19

Terve taas!

Pahoittelen kun en ole taaskaan käynyt täällä vähään aikaan! Miten teillä ynt X:n kanssa menee, oletteko vielä nähneet? Onko sulla pitkiä koulupäiviä? Muakin stressaa koulun alkaminen... se alkaa ens maanantaina! :s Ja sen takia varmaan on nyt ollut vähän ahdistavia oloja välillä ja pelottaa, että jos ne muuttuu pahemmiksi! Vaikka toisaalta odotan kouluna alkua ja haluan opiskella. Kauhean ristiriitaista.

Minä luulen, että akne johtuu taas enemmän hormonaalisista syistä tai sitten tulehdustilasta. Itse en hirveästi koske finneihin ja olen koittanut puhdistaa vaikka millä, mutta ei lähde. Hormonaaliset syyt selittäisivät sen, miksi ulkoiset hoitomenetelmät ei auta. Vissiin joillakin lähtee akne roaccutan-kuurilla vaikka syyt olisivatkin hormonaaliset. Mutta akne palaa sitten sen jälkeen vähitellen takaisin. Olen miettinyt, voisiko nämä hormonaaliset tekijät vaikuttaa ihon rakenteseeseen ja siten ihosta tulisi jotenkin helposti tulehtuva. Olen nyt tehnyt niitä suolahoitoja. 😀 Merisuolaa laittanut keitettyyn veteen pienehköön astiaan muutaman teelusikallisen ja laittanut yöllä nukkumaan mennessä naamalle ja aamulla sitten pessyt. Ja aamulla laittanut vielä vähäksi aikaa esim. koiran aamulenkin ajaksi (suolavesi ei kuivuessaan näy iholla muuta kuin ihan lähellä katsottaessa!) ja sitten pessyt pois. Ostin nyt Meine Base -mineraalisuolaa, jota on kehuttu. pari päivää olen käyttänyt. Kokonaisuudessaan olen nyt huomannut, että suolalla on ollut vaikutusta. Vaihdoin kyllä samaan aikaan apteekin tuotteet pois ja otin käyttöön hajusteettoman sekä lisä- ja säilöntäaineettoman luonnonmukaisen saippuan. Käytän sitten aamuisin oksonoitua oliiviöljyä ja päivällä tarvittaessa esim. meikin alle jojobaöljyä. Suolan pitäisi kosteuttaa ihoa, niin olen jättänyt kosteusvoiteet ja ei ole iho edes pahasti kuivunut.Tähän tottumiseen menee kuitenkin aikaa, suola kirvelee ihan kivasti mutta sitä ei kuulemma pidä säikähtää. Öjyä voi laittaa vaikka vähän kostean ihon päälle kun öljyn pitäisi sitoa kosteutta. Niin otsa on nyt tasoittunut ja pahat ihonalaiset tasottuneet. Mun naama on kyllä punanen ku mikä ja ei tämä mitenkään hyvän näkönen ole, mutta koitan nyt tämmösillä simppeleillä ja _hellävaraisilla_jutuilla hoitaa sitä. Usein oonkin epätoivoissani laittanut aika järeitä tuotteita iholle (esim. teepuuöljyä monta kertaa päivässä laimentamattomana......) ja se varmasti on vaan ärsyttänyt lisää. Pitäs vaan jaksaa hoitaa tälleen useampi kuukausi ja kattoo sitten onko ollut hyötyä. Vaihdoin myös shampoon ja hoitoaineen urtekramin aloe veraan ja suihkusaippuan urtekramin hajusteettomaan versioon. Olen kuullut, että hormonaalisessa aknessa just nuo lisäaineet ja kaikki säilöntä- ja väriaineet vois jotenki olla herkistäviä. Tiedä sitten. eikös sulla ollut kesällä aina paremmassa kunnossa iho? Tuo D-vitamiinin reipas popsiminen voisi ehkä olla avuksi? 🙂 )

Mineraalimeikit saapuivat suht nopeasti! Ja olen tykännyt kyllä vaikka eivät täysin kaikkea peitäkkään. Mineraalimeikissä vissiin on aurinkosuoja niissä itsessään jo luontaisesti (ei kovin suuri varmaan) niin se suoja hoituu sitten samalla. Saa silleen kivasti kevyen meikin, joka ei näytä hirveen meikatulta mutta eipä nyt naama loista punaisenakaan. Toivon myös, että sillä ois ihoa hoitava vaikutus, kun luin jostain, että joku pääsi eroon aikuisiän aknesta mineraalimeikkien avulla...! 😍 Niin ja jos vaikka joskus tarvii peittävämpää niin laittaa vaikka normaalia meikkivoidetta sitten alle! En oo koskaan nukkunut meikit naamassa tai ehkä yhesti mutta ku mulla on aina pakko ollu pestä kasvot ja hampaat ennen nukkumaan menoa, vaikka ois miten myöhään mennyt. 😀 Mutta kyllähän jotkut sileäihoisetkin nukkuu meikit naamassa eikä niiden naamaan tuu näpyn näppyä vaikka mitä bakteereja siellä päivän naamassa olleessa pakkelikerroksessa muhisikin! 😟

Poikaystävä on nyt ollut alkottomalla ja meillä on mennyt ihan mukavasti. 🙂 Jospa se nyt tästä. Sillä on aika palkon stressiäs en työstä kun se on semmosta epävarmaa. ja kyllä määki jaksan olla ärsyttävä kun oon kokoajan naputtamasta siivoushommista. 😳 Mutta ku meillä on niin paljon eläimiä että karvaa kertyy viikossa niin paljon. Ja ollaan sovittu että kerran viikossa on imurointi ja se ei aina meinaa sitä muistaa, haha. Ja kaikkee muutakin. Luultavasti kun suhde on ollut nyt koetuksella niin molemmilla menee pinna tosi nopeesti ja toinen alkaa ärsyttää ihan pienistäkin jutuista. Pitäs vaan rakentaa sitä luottamusta ja suhdetta ja ymmärtää se, että ei muutokset tapahdu hetkessä.

Ootko käynyt itse vielä lisää terapiassa? Voitko sää käydä sitä koulua hitaammalla tahdilla, ettei tulisi niin paljon tehtäviä? Mulla terapia on alkanut ihan hyvin, ollaan juteltu vähän kaikenlaisesta. Edelleen mun on vaikea ottaa omia juttuja esille siellä mutta kai se pikku paranee. Oon yleensä aika hiljaa omista jutuista ellei multa sitten kysytä. Tosi vaikee ottaa joku oma ongelma esille vaan johonkin väliin, pelkä aina että oisko joku muu halunnu sanoo jotain ja vien sen vuoron.... Hohhoijaa!

Tsemppiä asunnon hakuun! 🌻🙂🌻 Voitko täyttää kaupungille jonkun hakemuksen, missä jäät niin kuin jonottamaan asuntoa? Meiän kämppä alkaa jo näyttää melkeen asuttavalta! Kyllä sitä kahen koiran kanssa on mielellään vähän isommassa kämpässä kun 20 neliön yksiössä...! Toivottavasti löydät tilavamman kämpän.

En määkään oo hirveesti mitään erikoista hommaillut, käytiin ajelemassa vähän Etelä-Suomessa toissa viikolla ja nyt semmosta aika normaalia tekemistä on ollut. Kirpparipöytä mulla on nyt kaverin kanssa parin viikon ajan, siinäpä on vähän tekemistä. Sitä aina innostuu luopumaan tavaroista kun saa vaan sen pöydän vuokrattua. Tykkäätkö sää kulkea kirppareilla? Mää löysin kerran burberryn huivin 50 sentillä löytötavaroiden myynnistä ja tällä viikolla 74 euron kengät 4 eurolla! Välillä tulee tehtyä ihan hyviä löytöjä. Ja no tosi paljon huonoja, mun pöydässä on aika monta sellasta vaatetta myynnissä, jotka ooon aikasemmin ostanu kirpparilta...

Niin mua on nyt viime päivinä vähän ahdistanut, mutta luulen, että se johtuu tuosta koulun alusta vaikka itse ajattelenkin, että ei johtuis. Aattelen aina, että mussa on joku vikana. Toivottavasti tästä pääsee eroon. Välillä on mennyt ihan hyvin, jos on alkanut tuntumaan ahdistavalta niin on oikeesti tajunnut sen, että se on vaan tunne eikä mun tarvii välittää siitä ja ei ookkaan kiinnostanut se. Mutta ehkä nt kun stressiä taas on, niin tuommonen ajattelu on vaikeempaa. Heh, nyt on ollu niin hyviä ilmoja niin oon vaan jättänyt koulujutut tekemättä. Teen sitten syksyllä! En halua nyt stressata hirveesti etten pilaisi uuden koulun alkua. On kuitenkin niin vähän aikaa pahimmista ahdistuksista ja paniikeista että pitäs antaa sitä aikaa.

Kirjoitellaan taas! 🙂

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 21.08.2015 klo 09:59

Jaa, olin laittanut pari linkkiä edelliseen viestiin, jotka oli modattu pois. Toisen siihen saippuapalaan, jonka ostin. Se oli Dr. Bronner's palasaippua, hajusteeton versio. Saa ainakin ruohonjuuresta. Toinen linkki oli sellaseen viestiketjuun, missä oli keskustelua aknen syistä ja sen hoidosta. Siellä oli keskustelua, mitä tulisi välttää esim. viljatuotteet, sokeri, lisäaineet yms. ja joku oli huomannut, että kun kesällä oli iho paremmassa kunnossa niin d-vitamiinilisän ottaminen talvisin auttoi akneen. Ite syön ympäri vuoden d-vitamiinia mutta mulla se ei kai oo auttanut mutta sullahan ne arvot oli alhaset niin kannattaa kokeilla. 🙂