Samalla lailla näyttää etenevän kuin mullakin mutta omassa palaverissa ei ollut työnantajan edustajaa paikalla. Eihän sillä ollut mitään syytä tulla kun oli jo ilmoittanut ettei firma mulle osa-aikaista työtä anna.
Se mitä loppupalaverista muistan niin lopuksi sanottiin että mun pitää laittaa eläkehakemus. Lääkärinlausunto menisi virkateitä eläkelaitokseen. Tein niin kuin sanottiin kun en muutakaan silloin älynnyt. Myöhemmin tajusin että olisinhan voinut jättää asian silleen, etten jätä hakemusta ja ilmoittautunut työvoimatoimistoon.
Kun eläkelaitokselta tuli vastaus siinä luki että mulla on oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen. Siis oikeus, enkä sitäkään tajunnut oliko hakumukseni hyväksytty vai ei ja kysyin asiaa kelasta, josta ilmoitettiin että eläke on myönnetty. Oudosti se vaan ilmoitettiin, että on myönnetty oikeus eläkkeeseen. Ihan kuin saisi vielä silloin itse päättää haluuko eläkkeelle vai ei mutta päätös se silti oli. Aloin saada työeläkeyhtiöstä eläkettä, vieläpä takautuvasti siitä päivästä jolloin sairausloma oli loppunut.
Eläkepäätöksessä oli maininta miten paljon saan tienata eläkkeen lisäksi ettei se vaikuta eläkkeen määrään ja siitä käsitin että voin hakea työtä edelleen mutta empä ole mihinkään kunnon työhön enää kelvannut. Sellaiseen mistä saa palkkaa. Kaipa olen niin sairaan näköinen etteivät uskalla ottaa työhön kun on terveitäkin tarjolla.