En tiedä onko kyse varsinaisesti vihasta, mutta eräs seikka tässä ihmiselossa on älyttömän ärsyttävä:
itsen hyväksyminen.
Kiusallista samalla sekä taistella itseään vastaan, että koettaa koota elämänsä palapelin paloja.
Te, jotka viillätte kättänne tai jotain muuta kohtaa, eikö siinä ole jotain aika syvää tiedostamatonta vihaa koko maailmaa kohtaan?
Yleensä siihen päätyy nuorena?
Silloin ei ole vielä vuosikymmeniä elämää elettynä? syistä tai toisista ne jotka viiltävät itselle kipua vanhempana, ovat jostain syystä kokeneet jonkulaista elämän umpioon ajatumista?eli vaikka elämää elettynä, silti eväät vähän vähissä kestää se umpio johon on huomaamattaan ajautunut - ?
Vihaanko minä vielä jotain?minkä verran vihaa kannan sisälläni?
Jos kelaa elämää taapäin, ja summaa tilanteita joissa on voinut päästää ulos vihaansa, onko se se määrä jota sitä on sisään kertynyt mitä on ehtinyt ulos päästää vai onko siellä sisälläni vielä puhkeamaton paise? vihaton en ole. Se vaan ei ole nyt viime aikoina akuutisti päällimmäisenä? se vaatisi aika hyvän paikan ja ajan ja ihmisen johon se liittyy - että se 'syttyisi' että se voisi päästä sisästä voimia salpaamasta?
Vihaan isää, menneisyyttä, niitä koukeroita joissa kadotin arvon ihmisenä toisten silmissä.
Vihaan sitä syvää yksinäisyyttä, jossa ei ollut minkäänlaisia voimia, joka oli niin minua, josta en voi ketään muuta vihan kohteeksi nostaa.
Vihaan itseäni niissä tilanteissa, joissa olen jotain muuta kuin mitä olen, pelosta tai arkuudesta toisten asenteidn vuoksi, alttiudesta tehdä oletuksia joiden todenperää en muista tai tajua, huomaa, asettaa kyseenalaiseksi, vaan teen päätelmiä joiden ahdistamana tarvitsen turvan säilyttääkseni jonkin nielaistavan kapselin tai tbl.
Vihaan päiviä, jotka ei koskaan ala!
Vihaan elämää jota ei ole, jonka rakentamiseen ei ole voimia.
Vihaan sitä, että systeemissä on jonoja ja häntäpäässä roikun vuoronumeron kadottaneena.
Vihaan kaikkea mikä liikkuu kun itse olen kykenemätön liikahtamaan edes ajatuksessa.
Vihaan ajatustenkatkoja.
Vihaan kiirettä.
Vihaan tätä tämän yhteiskunnan nääs nääs hyvinvointia.
Vihaan sitä, ettei ole yhteyttä.'
Vihaan sitä, ettei ole rohkeutta raivota vaikka sielussa paiskoisin pahimman vihan ulos elämästä.
Vihaan sitä ettei mikää kestä. Että elämä antaa aina jotain rikkinäistä jos ei elämä riko.
Vihaan vihaan vihaan vihaan
arrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh