selviytymistä raiskauksesta

selviytymistä raiskauksesta

Käyttäjä amanitae aloittanut aikaan 20.05.2014 klo 16:17 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä amanitae kirjoittanut 20.05.2014 klo 16:17

olen juuri 29-vuotta täyttänyt nainen. elämääni on aina varjostanut lapsuudessani saamani traumat, jotka ovat sotkeneet seksuaali-, sukupuoli-identiteettini ja psyykkeeni kehittymisen. nyt voin kertoa, minä olen kokenut törkeän raiskauksen kolmentoistavuotiaana. en silloin ollut vielä valmis seksiin. mies yritti kotonaan, minne kantoi minut olallaan naureskellen ja vieden minut sänkyynsä, vaginaalista penetraatiota, huusin ’ei! älä!’ jolloin mies tuli peniksellään sisälleni peräaukkoon. muistan katsoneeni omaa vertani sängyllä. mies vain nauroi, aionko soittaa poliisit niinkuin edellinen teki. olin kauhuissani ja lamaantunut. mietin kuinka kehtaan katsoa isääni enää ikinä silmiin. juoksin pakoon syvälle sisimpääni. nyt, juuri lopetettuani puhelun tukinaisen juristipalvelun henkilön kanssa, minulla on pelon sekainen rohkeus ja psyykkinen vahvuus tehdä asiasta rikosilmoitus. huomenna soitan tukinaisen kriisipuhelimeen saadakseni oikean kolmannen sektorin terapiapaikan ja en mitään muuta haluakkaan yhtä paljon. huomenna soitan myös itselleni ilmaisen oikeusavustajan. kaiken tämän voin vielä tehdä, vaikka minuun kohdistuneesta raiskauksesta on kulunut jo 16 vuotta! tunnen orastavaa vapautumista taakastani, vaikka tiedän, että se vaatii paljon töitä. haluaisin rohkaista kaikkia raiskauksen uhreja tekemään rikosilmoituksen, sillä se on sinun oikeutesi ja se ei ole koskaan liian myöhäistä!

rikosilmoituksen tekeminen estää myös saman raiskaajan tekemiä uusia raiskauksia joutumalla seurantaan. ja mikä tärkeintä uhri saa oikeutta ja korvauksia omista kärsimyksistänsä. uhriksi joutuminen ei koskaan ole oma vika, terapia auttaa käsittelemään häpeän tunteet pois. voimaa parantumiseen kaikille meille jotka uskaltavat parantua!

Käyttäjä geeni kirjoittanut 13.10.2014 klo 15:51

Me raiskatut olemme netissäkin saasteläjää, koska sullekaan ei kukaan ole vastannut.

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 15.10.2014 klo 20:45

Raiskatut eivät missään nimessä ole saasteläjää. Raiskattu ihminen ei ole sen huonompi kuin muutkaan.
Voimia teille<3

Käyttäjä EllaBnella kirjoittanut 23.02.2015 klo 20:38

Olet niin rohkea!
Minutkin on raiskattu ja itken vain.
Mutta en enää tahdo kuolla, tahdon elää!
Aijon lopettaa häpeämisen ja alkaa puhua tästä, kun itse niin haluan.

Käyttäjä häkkiensärkijä kirjoittanut 30.03.2015 klo 20:04

Hei !

Raiskattu nainen ei huono ihminen . Se joka on huono on tekijä , joka raiskaa .

Nainen on uhri joka on väärässä paikassa väärän aikaan ja väärän ihmisen kohdalla.

Tekijää joka tekee tällaista tekoa on raukkamainen yhteiskunnassa ja pohjasakka vankilassa,.

Olen nainen joka tuli raiskatuksi 14 vuotiaana. Tekijä vei minulta naisellisuuden, seksuaallisuuden ja tämä oli myös henkinen murha, jossa olisin tullut tapetuksi jos olisin silloin uskaltautunut puhua. Käsittelin tätä tekoa n 30 vuotta myöhemmin kun olin kyspsä sen asian kanssa. joten tiedän mitä puhun.

En ole koskan tuntenut itseni huonoksi tai syylliseksi. Tekijä on syyllinen ja minä olin ja olen yhä syytön.

Nainen isolla N:llä

Käyttäjä jekaterina7777 kirjoittanut 06.08.2015 klo 00:15

Ei se ole sun syy, se mies on sairas!!! Mut on myös raiskattu, useempi mies, oon ollu kännis tai muis keisseis mua on uhattu väkivallalla, ja yks nainen vaikka se tiesi ni eipä tainnut piitata. Niistä on kauan aikaa mutta painajaiset jatkuu... Näen niitä monta kertaa viikossa... :'( Ehkä ne joskus loppuu...

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 11.08.2015 klo 15:06

Hei ja tiedoksi kaikille:

Välitä! hanke järjestää Tukinetissä säännöllisesti liveryhmiä seksuaalisen väkivallan teemoista. Seuraava Välitä! liveryhmä on Tukinetissä ensi maanantaina 17.8. klo 17-19. Liveryhmän aihe on tuolloin: Keskustelua seksuaalisesta väkivallasta. Ryhmän ohjaajina toimivat Välitä! seksuaaliväkivaltatyön verkostohankeen toimijat.

Ryhmä on avoin kaikille joita aihe koskettaa. Etukäteisilmoittautumisia ei tarvita, astu vain sisään ryhmään, kun se alkaa! Ryhmään mahtuu kerrallaan mukaan 12 osallistujaa.

Tervetuloa mukaan!

Käyttäjä masentunut5 kirjoittanut 14.08.2015 klo 07:59

minutkin on raiskattu vuosikausia sitte, ja koin olevani saastaa ...mutta, silti vaan menen eteenpäin ..minut raiskasi eräs hirviö ja onnksi en sentään kuollut vaikka sen jälkee olisin halunnut kuolla, oli itsetuhoiset ajatukset koko ajan päällä ja on kylläkin edelleenkin..t

Käyttäjä masentunut5 kirjoittanut 14.08.2015 klo 09:09

minutkin on raiskattu ja ahdistaa edelleen vai siitä on jo vuosikausia. elämä on hirveää..