Pitäisikö abortista syntyviin mielenterveysongelmiin syödä mielenterveyslääkkeitä?

Pitäisikö abortista syntyviin mielenterveysongelmiin syödä mielenterveyslääkkeitä?

Käyttäjä JustMe aloittanut aikaan 30.12.2008 klo 14:14 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä JustMe kirjoittanut 30.12.2008 klo 14:14

Niin, pitäisikö mielestäsi abortin aiheuttamiin mielenterveysongelmiin syödä mielenterveyslääkkeitä?

Mielestäni ei – eivätkä ne mitään auta, koska syytä ei saa poistettua, tekoa ei saa tekemättömäksi, rikkoutuneita ihmissuhteita ja aborttia edeltävää tilannetta ei saa takaisin.

Jos kärsit masennuksesta ennen raskauttasi, niin lapsi voi muuttaa elämäsi valoisaksi. Jotkut toiset sanovat, että masentuneen täytyy tehdä abortti, koska ei jaksa huolehtia lapsestaan. Mielenterveysasioissa on paljon ristiriitaista. Älä luota lääkäreiden ohjeisiin. Jos pystyt tuntemaan, että joku asia tuntuu SINUSTA oikealta niin tee niin. Mutta aborttitilanteessa on joutunut valitsemaan kahdesta huonosta ratkaisusta – pitää lapsi tai abortoida se – toisen huonon ratkaisun ja nyt on sitten elettävä sen huonon ratkaisun kanssa. Ihmiselle aborttipäätös on liian suuri. Ihminen ei pysty tekemään oikeaa päätöstä aborttiasiassaan. Ihminen ei pysty päättämään ihmisenalun elämästä ja kuolemasta. Aborttipäätös on aina huono ja erilaisia mielenterveysongelmia siitä voi olla seurauksena. Aborttia katuvan olo voi olla niin huono, että hän haluaisi huumata itsensä. Huumaus olisi ainoa, jota itselleni voisin kuvitella, mutta se ei ratkaise eikä muuta mitään eikä siis auta mihinkään. Alkoholistiksikin voisin ryhtyä, mutta olen valinnut sen, että käytän alkoholia vain vähän.

Niin, kysymykseen käyttääkö mielenterveyslääkkeitä abortista syntyneisiin mielenterveysongelmiin, ei taida olla vastausta.

Käyttäjä emmie kirjoittanut 23.04.2009 klo 21:48

No siis jos masennusta tästä asiasta syntyy niin miksi ei?

Toivottavasti et ajattele, että kun olet abortin tehnyt, niin et ansaitse olla onnellinen.

Itse abortin tehneenä saan välillä aivan kamalia pahan olon puuskia asian takia. Mua kaduttaa asia erittäin paljon, vielä enemmän kaduttaa se että mulla ei ollut siihen tarpeeksi hyvää syytä, oma pelko jaksamisesta laittoi mut tekemään tuon päätöksen, ja mielestäni en olisi siihen oikeutettu. Näitähän juttuja on monia, onko ihminen oikeutettu tekemään tuon teon vai ei? Kuuluin abortin ehdottomiin vastustajiin, ja silti tein sen.

Tunnen myös hieman syyllisyyttä siitä, että en mielestäni juuri TÄMÄN asian takia ole masentunut.

Mutta jos olisin, ja lääkkeet olisivat lääkärin mielestä oikea vaihtoehto, niin ilman muuta minä niitä söisin.
Aivan samalla tavalla, jos sulla on vaikka paniikkihäiriö, niin ei lääkkeet sitä menneisyyttä poista, kohtauksen olet joskus saanut ja se muisto yleensä pysyy.
Ja raiskatuilla. Eihän heiltäkään tämä tilanne koskaan voi menneisyydestä vain kadota, mutta lääkkeet voivat auttaa tottakai pääsemään yli murheista mitä tuo vääryys on saanut aikaan!