Pakkoajatukset, rikkinäinen levysoitin
Todella pitkään ahdistuneisuudesta kärsineenä ja siitä eroon päässeenä en ihmettele vaikka ahdistunut ihminen miettiikin joskus itsemurhaa. Kävihän tuo aika useinkin mielessä.
Minulle tosin jäi oire joka ihmetyttää: pakkoajatukset jotka liittyvät itsemurhaan. Eniten niissä ihmetyttää se että minä todellakin nautin elämästäni, ei mitään syytä satuttaa itseäni.
Nämä pakkoajatukset voimistuvat ja niitä tulee huomattavasti tiheämmin jos olen ottanut alkoholia. Ja ne lähtevät pois saman tien jos otan tuopin tai kaksi olutta. Elikkä humaltuneena niitä ei tule lainkaan. ”Jälkitauti” onkin sitten kokonaan eri asia. Tuolloin en kykene ajattelemaan yhtikäs mitään järkevää kun päässä takoo: ”haluan pois tästä elämästä”, ”tapan itseni”, ”hirtän itseni”. Nämä ovat vieläpä aina vakiolauseita, aina samoja fraaseja.
Siitä olen täysin varma, etten tule toteuttamaan tällaista. Mutta ihan kohtuuttoman rasittavaahan tuo on.
Lääkityksistä olen hankkiutunut eroon sen verran kauan aikaa sitten ettei kyse ole niiden vieroitusoireista ja laittomia päihteitä en harrasta.
Auttaisi todella paljon jos pääsisin selville siitä mikä tällaisen ilmiön voi aiheuttaa. Voiko kyse olla jostain dopamiinin tai serotoniinin kaltaisesta välittäjäaineesta?