pahasti lääke addiktoitunut :(

pahasti lääke addiktoitunut :(

Käyttäjä TheDudeBoy-71 aloittanut aikaan 24.07.2012 klo 09:18 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä TheDudeBoy-71 kirjoittanut 24.07.2012 klo 09:18

hei

minulle kelpaa kaikenlaiset tarinat ja kohtalotovereiden neuvot ja apu kuinka voisin päästä eroon lääkeriippuvuudestani, olen noin vuoden syönyt selkäkipuun oxycontin lääkettä ja annokset ovat jo lääkärinkin mielestä pilvissä, mutta itsekkin huomaan jo olevani pahassa koukussa kun lääkkeet loppuvat 1,5 – 2 viikkoa ennen kuin pitäisi ja olo on ihan kauhea sitten vierotusoireissa kun lääke loppuu kuin seinään kesken, en mahda itselleni mitään, vaikka kuinka illalla päätän että huomenna alan vähentää ym. mikä nyt neuvoksi??? kipukaan ei pysy pikku annoksilla poissa enään, alkoholista ja tupakasta olen helposti päässyt eroon jo reilut 2 vuotta sitten, en kyllä juurikaan paljoa alkoa ottanut viimeiseen 15 vuoteen… vieroitushoitoon ei oikein mahdollista olisi lähteä…. omakotitalo meillä ja talon asiat jäävät sitten hoitamatta, vaimo päivät töissä ja ei jaksa yksin sekään kaikkea tehdä ☹️
kertokaa ihmiset miten olette itse taistelleet vastaavanlaisesta riippuvuudesta eroon, halua olisi lopettaa, mutta ei vaan aivoissa joku logiikka sitä anna tehdä, en ymmärrä enää itseäni, en ole koskaan uskonut olevani helposti addiktoituva tyyppi, vaan näköjään olen….

Käyttäjä ManisDepis kirjoittanut 03.08.2012 klo 02:19

Moi!

Mulla vähän vastaava mutta yhtä aikaa erilainen tilanne.

Aivot vaan menee sellaiseen asentoon ja sieltä on lähes mahdotonta ponnistaa. Tai siltä se ainakin tuntuu.

Älä mieti omakotitaloa, vaimoa, työtä tai stressaa. Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua jos ottaisit vaikka puoli vuotta taukoa, vieroitushoitoa tms? Joo, mä tiedän. Se tuntuu ihan mahdottomalta, mutta silti...

Ehkä sulla voisi sellaisen parin kuukauden tai puolen vuoden hoidon jälkeen olla vielä pitkä ja hyvä elämä edessä! 🙂

Tsemppiä!

Käyttäjä Artie* (Työntekijä) (MIELI Tukitalo mielenterveys ry) kirjoittanut 15.08.2012 klo 09:55

Hei,

Vieroitusta on mahdollista tehdä myös avohoidossa, varsinkin kun sinulla näyttää elämän puitteet olevan muuten kunnossa. Toki avona se on hitaampaa ja ehkä vaatii sinulta vähän enemmän kanttia ja kärsivällisyyttä.
Onnistumiselle on oleellista hyvä suunnitelma, rittävä tuki ja sinulla myös noiden selkäkipujen asianmukainen hoitaminen jotenkin muuten, jos mahdollista. Esim A-klinikalta voisi saada hyviä neuvoja.

Käyttäjä troubles kirjoittanut 25.10.2012 klo 15:44

Moi, täällä yksi, joka on koukussa Panacodiin. Tai en ole ottanut sitä enää noin 2 kk, syystä että mulle ei reseptiä enää uusittu. Ensireaktio oli lähes paniikinomainen tila; " EI ! En selviä. Miten mä nyt pakenen pahaa oloani ? Otin lääkettä pitkälti huumaavan vaikutuksen vuoksi ja määrät olivat.. suuret. En olisi kyennyt lopettamaan, jollei joku toinen olisi evännyt lääkkeen saantia. Sana kohtuus on minulle aika vieras käsite. Jos joku tulisi minulle purkkia tarjoamaan, en tiedä, kykenisinkö kieltäytymään. Houkutus helpotuksesta ahdistavalla hetkellä on hyvin voimakas.