Miksi?

Miksi?

Käyttäjä Pakaste aloittanut aikaan 03.06.2008 klo 21:03 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä Pakaste kirjoittanut 03.06.2008 klo 21:03

Mm.. mietityttää miksi nähin teemaryhmiin pääsy on niin vaikeaa ja valikoivaa? Eikö se mene nyt vähän jotenkin nurinkurin?

En minä kyllä kanssa mistään mitään ymmärrä mutta ihmetyttää vain..

Käyttäjä kirjoittanut 04.06.2008 klo 10:39

kun ei ole mitään teemaryhmää edes menossa mihin olisi valikoitu väkeä ja tämä osio kertoo liveryhmästä joihin on tosi helppo tulla keskiviikkoisin. se kun kirjottaa itsensä sisään ja tulee ryhmään. ei kai tuo nyt ole sen vaikeampaan kuin menisi bussiin sissään, joka itse asiassa on vaikeampaa kun pitää leimata laitteeseen lippu.

kun sitten joskus niitä teemaryhmiä on, niin niistä tulee erikseen ilmotus ja niihin haetaan ja valioidaan keskustelijat. mikä on ihan jees, että valikoidaan koska saattaisi olla muitakin yhtä pösilöitä kun mie ja tulisin mukaan teemaryhmään vaikka asia ei mua mitenkään koskisi eikä mulle olisi mitään hyötyä olla teemaryhmässä. siksi sinne valikoidaan ihmiset jotta siitä olisi mahdollisimman paljon hyötyä osallistujille.

Käyttäjä Pakaste kirjoittanut 04.06.2008 klo 21:49

Oho! tein vahingossa uuden keskustelun vaikka oli tarkoitus vanhaan jatkaa.. Tekniikan ihmelapsi.

Jaaha. Joo luulin että täällä on valmiina jotkut teemaryhmät ja että siellä on tietty määrä vapaita paikkoja ja niitä pitää sitten hakea 😀 Joo ok, selvä sit.

No tässä kun turisen, niin kuinka usein näitä teemaryhmiä on noin about?

Käyttäjä FrancesFarmer kirjoittanut 17.06.2009 klo 00:24

Hyvä että kysyit, koska minä olen pähkäillyt ihan saman asian kanssa! Luulin että on jo olemassa koitakin teemaryhmiä, kuten vaikka "väkivaltaa kokeneet ", "abortin tehneet" tms., mutta ne on vaan niiiiin salaisia, että niitä aiheita ei edes pääse näkemään.

Ja sitä siis olen täällä mielessäni kironnut, että on se nyt kumma, miten tiedä hakea kirjoituslupaa johokin ryhmään, jos en edes tiedä aiheita??!😐

Mutta täältähän se siis selvisi, että niihin pääsee vain "ne harvat ja valikoidut".😉

Mutta nyt täytyy kyllä sanoa, et asia voisi mielestäni olla täällä paremmin selitettynä. Kun voi olla että joku muukin kuin vain me kaksi ollaan tätä asiaa ihmetelty. Yleensä en ole sieltä yksinkertaisimmasta päästä... mutta ehkä näissä asioissa sitten olen? (Ja olen myös ihan meiliä aiheesta lähettänyt ylläpidolle, johon en ole saanut vastausta...?)

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 17.06.2009 klo 18:00

Hei,

tähän tukinetiin jo jonkun aikaa tutustuneena olen huomannut, että kysyntä on suurempi kuin mitä talo voi tarjota... eli tarvetta live - ja teemaryhmiin on enemmän kuin vapaaehtoisuuspohjalla pääsääntöisesti toimivat ongelmiin apua tai tukea tarjoavat avustajat - tukihenkilöt - kykenevät järjestämään.

Kun 'katto-organisaationa' eli käytännössä toiminnan ylläpitäjänä tai oikeastaan 'kustantajana' lähinnä on Raha-automaattiyhdistys, vastausten saaminen kysymyksiin tyssääntyy siihen. Jos kysyy tämän tukinetin toiminnan järjestämisestä, saa vastauksen että toiminnan rahoittaa Raha-automaattiyhdistys. (Eli ei saa vastausta?)

Raha-automaattiyhdistys olemme kaikki me, jotka kolikoitamme 'jassoihin' laitamme eli kaikki kilpistyy rahaan. Mutta puhe rahasta toivottavasti ei karkoita avun ääreltä meitä jotka sitä aika ajoin tarvitsemme ja myös toisillemme tarjoamme tai jaamme.

Tämä tukinet -toiminta on todella humaania yksityisten ihmisten pulmatilanteita
aukomaan tarjoavia yhteydenmuotoja tarjoava sydeemi.

Kysymys on monimutkainen. Yhteisten asioiden hoitaminen on politiikalta kuulostavaa, jota yleensä me ihmiset vierastamme sen ympärillä liittyvään asiapaljouteen ja 'teräväkyynärpäisyyteen' liittyen(nyt puhun siis vaan oma tuntumaani teemasta 'yhteisten asioiden hoitaminen').

Kysyy rohkeutta myöntyä avun tarvitsijaksi. Kuten varsinkin lähimmäisestä välittäväksi.

Kun kysyit liittyen teemaryhmiin; sen verran tiedän että niitä on harvoin, ovat tarkoin kohdennettuja, eli keille on tarkoitettu mikäkin teema, heiltä kysytään sitoutumista tarkalla lomakkeella perusteluita myöten eli todella tosissaan teeman ottamista - eli mitään turhaa teemaryhmää täällä ei järjestetä. Jos joku valikoituu teemaryhmään sisäänpäässeksi, saa hyvän avun ja eväitä elämässä päästäkseen eteenpäin.

Hyvää kesää sinulle joka näitä kysymyksiä kysymykselläsi virittelit!