Mielimaassa vaikka kaikki hyvin?

Mielimaassa vaikka kaikki hyvin?

Käyttäjä Miettivämies aloittanut aikaan 11.12.2017 klo 19:37 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä Miettivämies kirjoittanut 11.12.2017 klo 19:37

Moi. Eli mulla on mieli maassa (Ollut jo monta vuotta) vaikka tiedän että kaikki on hyvin.. Vaimo, kaksi lasta, terveys, työ ja omakotitalo. Osaan näyttää, että kaikki hyvin, mutta silti tosi tyhjä olo kokoajan. Odotan vain iltaa että päivä loppuisi.. Nyt istun vessassa lukkojen takana, ottamassa ns.omaa aikaa. Onko muilla samanlaista? Tunne ettei saa olla masentunut kun asiat päällisinpuolin hyvin.

Käyttäjä Piiapauliina kirjoittanut 24.10.2018 klo 11:35

Heippa. Viestistäsi on kauan aikaa, mutta vastaan silti. Jospa vielä lukisit tämän. Minulla on aivan samanlaisia kokemuksia. Ihana asunto, paljon ystäviä ja läheisiä, hyvä koulutus jolla saisi töitäkin, mutta mieli on maassa. Vointini ehti mennä aika pahaksi ennen kuin sain apua, kun en sitä oikein osannut hakeakaan, eikä minua sitten meinattu niiden hyvien asioiden takia uskoa. Edelleen vuosien jälkeen kaikki on ympärillä hyvin, mutta sisällä huonosti. Olen myös kokenut voimakasta syyllisyyttä siitä, että voin huonosti. Olen ajatellut, ettei minulla ole oikeutta tuntea näin, kun minullahan menee hyvin ja joku ehkä jopa kadehtisi elämääni. Edelleen opettelen ajattelemaan, että minäkin saan voida huonosti, ja ymmärtämään sen, että ns. ulkoinen hyvä ei automaattisesti tee sisäistä hyvinvointia. Niin tuntuu maailma ajattelevan ja siksi on itsekin vaikea sitä sallia itselleen.

Käyttäjä kaunis91 kirjoittanut 11.04.2019 klo 12:36

Hei miettivä mies ja Piiapauliina.

Toivon teille kaikkea hyvää. Toivottavasti voitte jo paremmin. Oletteko harkinneet lääkärissä käyntiä? Siitä voisi olla apua.

Merkitystä elämään voisi tuoda vapaaehtoistyö. Jos olette siinä kunnossa, että jaksaisitte sitä tehdä.

Piiapauliina, kyllä sinulla on oikeus voida myös huonosti. Sitä ei tarvitse hävetä. Kaikilla ihmisillä on hyviä ja huonoja aikoja.

T.kaunis91

Käyttäjä kaunis91 kirjoittanut 11.04.2019 klo 12:41

Hei miettivä mies ja Piiapauliina.

Toivon teille kaikkea hyvää. Toivottavasti voitte jo paremmin. Oletteko harkinneet lääkärissä käyntiä? Siitä voisi olla apua.

Piiapauliina, kyllä sinulla on oikeus voida myös huonosti. Sitä ei tarvitse hävetä. Kaikilla ihmisillä on hyviä ja huonoja aikoja.

T.kaunis91