masennus

masennus

Käyttäjä hellu30 aloittanut aikaan 24.03.2012 klo 20:44 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä hellu30 kirjoittanut 24.03.2012 klo 20:44

En tiedä mitä tehdä, olen kärsinyt masennuksesta 18- vuotiaasta asti, nyt olen 30v. en ole hakenut apua enkä ole puhunut kenellekkään asiasta edes vanhempani eivät huomaa koska pystyn olemaan erillainen ihmisten edessä mutta yksin kun olen itken ja enkä enään oikein tee mitään. Olen työtön ja nyt kun minut laitettiin työvoimakoulutukseen ja siinä olen ollut nyt 3 viikkoa ja ensi maanantaina pitäisi mennä kolmeksi viikoksi työssäoppimiseen niin ajattelin että asiat voisivat parantua mutta ei.
Työhön meno vain pahensi tilaa ja nyt olen jo niin epätoivoinen etten tiedä mitä tekisin että ei tarvitsisi mennä. Jopa itsemurha on ajatuksena, olen ajatellut itsemurhaa vuosia ja kerran se oli erittäin lähellä, nyt ensimmäisen kerran hain netistä tietoa itsemurhasta ja jotenkin päädyin näille sivuille joten päätin kokeilla…enhän häviä tässä mitään. tein myös muutaman masennustestin netissä ja kaikista tuli että olisi vaikea masennus.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 27.03.2012 klo 12:45

hellu30,

toivottavasti saat asiasi kuntoon. avointen ryhmien aikuisten ryhmästä löydät varmasti samanhenkisiä ihmisiä.

tervetuloa joukkoomme! 🙂
IisaMari

Käyttäjä vilde kirjoittanut 31.03.2012 klo 17:27

Hei!

Olisi tärkeää että voisit kertoa jollekin, että Sinulla on paha olla (vaikka ensimmäisenä Net-tuen tukihenkilölle). Masennuksen kanssa ei saisi jäädä yksin. Masennus on aina seuraus jostakin, yleensä sellaisesta mikä olisi tärkeä käsitellä ammattilaisen kanssa, ettei menneisyyden aaveet kummittele koko ajan.

Toipuminen voi olla hidasta ja raskasta, mutta sen kaiken työn tuloksena elämä on oikeasti kaunista. Voimia! ♥

Käyttäjä topcat kirjoittanut 19.06.2012 klo 22:29

Hei!

Kokemuksesta voin sanoa, että masennuksen kanssa yksin jääminen on pahin, mitä voit tehdä. Mene rohkeasti terveyskeskukseen tai työvoimatoimiston psykiatrin puheille. Kuuilostaa siltä, että sinulla on vakava masennus (olen itse vakavan masennuksen 'selviytyjä' lisäämättä itsemurhatilastoa). Hae apua, etenkin uudemmat masennuslääkkeet ovat melko tehokkaita. Akuutissa vaiheessa myös terapia on tarpeen. Et ole yksin, voimia sinulle!