pimpelipom kirjoitti 17.12.2011 2:59
Mulle on siunattu sellainen vitsaus, että näen/tiedän ennalta joitain asioita. Elämäni menee kuin transsissa silloin, kun joku tuleva asia pyrkii mieleeni. Olen yrittänyt alkoholilla turruttaa tätä vitsausta, mutta ei ole auttanut. Lääkkeilläkään en ole armahdusta saanut. Ehkä se johtuu siitä, että en diagnoosia ole tähän hakenut, pelkään, että panevat sähköshokkihoitoon. Vakavasti otettavat psykiatrit eivät kuitenkaan voi edes kuunnella loppuun tarinoitani tapahtuneista kokemuksistani.
Oman isäni kuoleman ennalta kokeminen on ollut pahin kokemukseni. Kuoleman jälkeen hän kävi öisin luonani kuukauden ajan juttelemassa. Sitten tuli yö, jolloin hän ei puhunut mitään ja tiesin, että se oli viimeinen "tapaaminen".
Minä kärsin tulevanpelosta.
Hei Pimpelipom.
Sinulla on joku herkkyys kokea jotain yliaistillista. Se on - voi olla - raskas paino tai taakka pienillä harteilla - sanon vaikka en tiedä ovatko hartiasi mitenkin leveät. Se on sinun lahja, yliaistillinen sellainen joita ei kaikille suoda. Oletko hengellisesti herännyt - tietoinen henkisestä puolestasi, hengellisestä puolestasi? Tai onko se osa vai puoli vai mikä lie ominaisuus joka on sinulle jostain syystä Luoja suonut? Raamattu puhuu armolahjoista.
Kuuluukohan lahjasi - kykysi - herkkyytesi - siihen osastoon vai mihin? En tiedä. Tiedätkö itse? Tuttavapiirissäni on eräs ihminen, jolla on jotain samaa. Hänellä ne liittyvät kuolemisiin. Hän saa viestin jostain tuolta puolen unessa ennalta jonkun kuolemasta, muistaakseni päivämäärää myöten. Kokee sen raskaana lahjana.
Olen uskovainen, luppakorva luterilainen, ja uskostani huolimatta koen aika ajoin elämänpelkoa - tai ehkä juuri siksi: elämä on eletty (aika)moneen kertaan ja vaikka kuinka usein toisten näkemättä kohotan käteni ja rukoilen Isä, tässä olen, ota minut ikuiseen syliin, ei ole (se) armo vielä toteutunut. Kuolemaa en pelkää, 'kuollut elämä' vaan pelottaa.