Epävakaa persoonallisuushäiriö

Epävakaa persoonallisuushäiriö

Käyttäjä Mika1971 aloittanut aikaan 16.07.2013 klo 20:18 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä Mika1971 kirjoittanut 16.07.2013 klo 20:18

Moi!

Minulle diagnosoitiin ko. sairaus toukokuussa viimevuonna aloitetun terapian yms. jälkeen.
Olen aina tuntenut itseni erilaiseksi, hyvässä ja pahassa.

Sairauden aikana olen tehnyt impulssiivisia päätöksiä, jotka koskettaneet koko perhettä, lähinnä raha-asioissa. Muut impulssiiviset päätökset ovat jopa toimineet, kuten musiikkiharrastuksessani.

Niistä asioista olen hyvinkin ylpeä, eihän ”muusikot” ja taiteelliset ihmiset olekaan normimittapuun mukaan ”normaaleja”

Haluaisin keskustella ihmisten/ihmisen kanssa, jolla sama sairaus, kuin minulla.

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 12.10.2013 klo 12:30

Hei🙂 itselläni on kanssa todettu epävakaa persoonallisuushäiriö. Olen jo yli neljänkymmenen, mutta tuntuu, että aiemminkin tämä sairaus on ollu eikä vasta silloin kun tämä on todettu. Koko nuoruus ja aikuisikä on ollut sellasta heittelyä, on tullut tehtyä kaikkea impulsiivista. Mulla on myös ahdistuneisuushäiriö sekä vakava toistuva masennus. Kaipaisi keskusteluyhteyttä; joilla on samaa sairautta. Kaikesta on selvinnyt vaan joten kuten, monta kertaa itsemurhaa yrittäneenä.

Käyttäjä Lasikerä kirjoittanut 14.10.2013 klo 21:04

Hei!
Minullakin on todettu epävakaa persoonallisuushäiriö, rajatilamuoto.😞 Tällä hetkellä olen valtavan masentunut, ja mietinkin, sairastanko myös kaksisuuntaista.
Mutta epävakaudesta. Sen kanssa on raskasta elää. Tuntee tunteet niin voimakkaina, niin hyvät kuin huonotkin. Se on myös raskasta, kun toiset ympärillä väsyy. 😞 Itse olen avioliitossa ja aika myrskyisää meillä on ollut, vaikka mieheni onkin oikea viilipytty. Minä sitten "meuhkaan". Ei ole kivaa olla se meuhkaaja. Ei tunnu jotenkin reilulta. Mutta riitelyn taitoja haluaisin ainakin itse oppia. Kävin vuoden pituisen ryhmäterapian, mutta siitä ei juuri ollut hyötyä.
Surun tunteet ovat minulle vaikeita. Koen surut voimakkaasti, ja menetykset ovat valtavia. Tämä masennus, mikä nyt minulla on, alkoikin menetyksestä.
Tällaista minulla. 🙂 Tsemppiä teille muille samojen asioiden kanssa painijoille.🙂🌻

Käyttäjä Hessu79 kirjoittanut 18.10.2013 klo 20:28

Tervehdys! Joo,minulla todettiin v2009 tehdyssä mielentilatutkimuksessa epäsosiaalinen ja epävakaa persoonallisuushäiriö,narsistisin ja riippuvaisin piirtein sekä keskivaikea masennus ja eri lääkeaineiden ja huumeiden riippuvuus. Olen nyt valvotussa koevapaudessa ja ei oikein ole ketään kelle kertoa näistä asioista,joten päätin kertoa sinulle ja voin kertoa lisääkin,kysy vaan jotain niin vastaan parhaan kykyni mukaan.🙂

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 26.10.2013 klo 21:53

Hei Hessu79🙂 Millä tavoin narsistiset ja riippuvaiset piirteet on sulla ilmenny? Mulla on ollu kanssa ongelmia riippuvuudesta, ihmis-suhteissa. ystävistäkin saatan olla mustasukkainen, jos toinen esim. puhuu muista ystävistään mulle. Lääkkeiden kanssa saan edelleen taistella. Saan kerralla vaan parin pv:n lääkkeet kotiin. Nyt on mennyt aika pitkään, että olen ottanut lääkkeet oikein, ei ole tullut mitään ylilyöntejä. On myös sosiaalisia ongelmia, jännittyneisyyttä ihmisten kanssa. Oletko saanut mielestäsi hyvin apua tilanteeseesi? Mulla on nyt suht`hyvin asiat, olen saanut runsaasti erilaista tukea viimeiset n.7v.

Käyttäjä "äiti"83 kirjoittanut 25.03.2014 klo 11:49

Mulla todettiin epävakaa persoonallisuushäiriö ja 2 suuntanen samoihin aikoihin..Lääkri sano että mulla on ollu tämä jo teini-iästä asti mutta ei ole kukaan tehnyt muuta diagnoosia kuin masennus ja toisaalta sitten epäilty adhd..En itse edes käsitä koko tautia mutta vaikea on hyväksyä että en ole "normaali". Onko tässä selitystä sille miki parisuhteet on ajanut karikolle mun mielialojen takia? olenklo siksi ollut herkkä suuttuja ja itkijä. Aina olen luullut että omaan luonteeseen kuulu tämä. Mutta onko kuitenkaa niin? Kuka MINÄ olen? Kavereille olen asiasta svitsaillut mutta yskin ollessa miettinyt. Ja miten muuta näkevät minut? hulluna?