Tarkoittaako aloittaja diagnoosia vailla olevien (eikä siis sananmukaisesti EI-diagnoosia vailla olevien) ihmisten chattia? Anteeksi saivarteluni, mutta halusin todellakin vain varmistaa.
Joka tapauksessa minä kyllä kaipaan henkilökohtaisesti erittäin kovasti sellaista keskustelupalstaa, jossa voisin keskustella itsenilaisten diagnoosia vailla olevien monikärsijöitten kanssa. Minulla on erittäin paljon erilaisia fyysisiä vaivoja, jotka on lääketieteellisesti todennettu ja vaivoja on oireenmukaiseti yritetty helpottaakin, mutta tilanteelleni ei voida antaa yksiselitteistä diagnoosia, koska lääketiede ei tunne riittävästi minunlaisia tapauksia voidakseen ryhmitelllä minut. Tähän astisessa elämässäni olen saanut vain yhden edes vähän rohkaisevan kommentin hoitoalan ammattilaiselta; eräs paikallinen, tunnustusta saanut, lääkäri valitteli minulle, että vaivojani ei voi kiistää, mutta ei niiden perusteella ole antaa diagnoosia.
Omalla kohdallani olen läpi koko elämäni joutunut tilanteisiin, joissa joudun jatkuvasti pyytelemään anteeksi, kun en voi tehdä sitä tai tätä. Ja ihan poikkeuksetta minut leimataan lusmuksi, laiskuriksi tai miksi vaan vastaavaksi. Toisinaan olen luonnollisesti yrittänyt tehdä asioita mieliksi ja välttääkseni perusteettomat haukut - ja sitten kärsinyt itse seuraamukset, leikkauspöydälle asti.
En todellakaan voi tietää, minkä verran minunlaisiani diagnoosittomia ihmisiä on, mutta tuskin minä sentään ainoa laatuani olen. Voihan se olla, että meitä ei ole riittävästi chat-ryhmän perustamiseen, mutta eihän sitä tiedä ennen kuin pistää ehdolle?