Ei-diagnoosia vailla olevien ihmisen chatit?

Ei-diagnoosia vailla olevien ihmisen chatit?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 29.12.2015 klo 09:22 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä kirjoittanut 29.12.2015 klo 09:22

Siis jos ei voi itseään diagnosoida mihinkään täällä olevaan liveryhmään, niin eikö enää tarjota mitään chattiä? Siis niitä alkuperäisiä mistä kaikki alkoi chatteja?

Käyttäjä kirjoittanut 05.01.2016 klo 13:07

Kun nyt ei voi järjestää kaikille avoimia liveryhmiä, eikö noita erikoisryhmille olevia liveryhmiä voisi muuttaa kaikille sopiviksi.
Esim. Sinuiksi-ryhmä tai Masentuneille ryhmät olisi kaikille avoimia koska niissä on teemoja jotka sopivat kaikille.
Mutta ei niihin voi mennä mukaan, jos niissä lukee sateenkaari-ihmisille tai masentuneille jne.
Ei kai se voi olla niin, että vain Autismiliitto hyväksyy kaikki keskustelee ja muut ei.

Käyttäjä Ylläpitäjä 3 (Työntekijä) (MIELI Tukitalo mielenterveys ry) kirjoittanut 05.01.2016 klo 14:50

Hei,

Tukinetissä toimii monia organisaatioita, jotka toimivat omista lähtökohdistaan ja tuottavat ryhmäpalveluita omalle kohderyhmälleen. Yhteistyökumppaneiden liveryhmien sisältöön emme voi ylläpidon kautta vaikuttaa ja toisaalta myös niille ryhmille on oma asiakaskuntansa, joten niiden muokkaaminenkaan ei ole tällä hetkellä ratkaisu.

Olemme pahoillamme siitä, että kaikille avoimia liveryhmiä ei tällä hetkellä pystytä järjestämään kuten aiemmin. Toivottavasti tilanne muuttuu mahdollisimman pian!

Käyttäjä Kolhiintunut kirjoittanut 08.01.2016 klo 21:56

Tarkoittaako aloittaja diagnoosia vailla olevien (eikä siis sananmukaisesti EI-diagnoosia vailla olevien) ihmisten chattia? Anteeksi saivarteluni, mutta halusin todellakin vain varmistaa.

Joka tapauksessa minä kyllä kaipaan henkilökohtaisesti erittäin kovasti sellaista keskustelupalstaa, jossa voisin keskustella itsenilaisten diagnoosia vailla olevien monikärsijöitten kanssa. Minulla on erittäin paljon erilaisia fyysisiä vaivoja, jotka on lääketieteellisesti todennettu ja vaivoja on oireenmukaiseti yritetty helpottaakin, mutta tilanteelleni ei voida antaa yksiselitteistä diagnoosia, koska lääketiede ei tunne riittävästi minunlaisia tapauksia voidakseen ryhmitelllä minut. Tähän astisessa elämässäni olen saanut vain yhden edes vähän rohkaisevan kommentin hoitoalan ammattilaiselta; eräs paikallinen, tunnustusta saanut, lääkäri valitteli minulle, että vaivojani ei voi kiistää, mutta ei niiden perusteella ole antaa diagnoosia.

Omalla kohdallani olen läpi koko elämäni joutunut tilanteisiin, joissa joudun jatkuvasti pyytelemään anteeksi, kun en voi tehdä sitä tai tätä. Ja ihan poikkeuksetta minut leimataan lusmuksi, laiskuriksi tai miksi vaan vastaavaksi. Toisinaan olen luonnollisesti yrittänyt tehdä asioita mieliksi ja välttääkseni perusteettomat haukut - ja sitten kärsinyt itse seuraamukset, leikkauspöydälle asti.

En todellakaan voi tietää, minkä verran minunlaisiani diagnoosittomia ihmisiä on, mutta tuskin minä sentään ainoa laatuani olen. Voihan se olla, että meitä ei ole riittävästi chat-ryhmän perustamiseen, mutta eihän sitä tiedä ennen kuin pistää ehdolle?

Käyttäjä kirjoittanut 10.01.2016 klo 09:18

"Tarkoittaako aloittaja diagnoosia vailla olevien (eikä siis sananmukaisesti EI-diagnoosia vailla olevien) ihmisten chattia? Anteeksi saivarteluni, mutta halusin todellakin vain varmistaa. "

Yleensä tarkoitan just mitä kirjoitan tai sanon.Mutta monesti menee niin etten itsekään ymmärrä mitä kirjoitin jos uudelleen luven tekstini. Enkä nyt ymmärrä mitä edes kysyt mutta vastaan silti.

Tarkoitin noita chatteja just jotka Tukinet itse järjesti eikä mikään eri diagnooseihin kohdistuvat chatit. Tai en tiedä onko sateenkaari-ihminen diagnoosi vai onko hän myös vailla diagnooseja oleva ihminen.
Mutta kuitenkin Ylläpitäjä jo selitti ne chatit eikä niistä mulle enää ole mitään epäselvyyttä mutta en niihin sovi. Nuorten chatteihinkin alan jo olemaan liian vanha, tunne itseni siellä kaikkitietäväksi kukkahattutädiksi. Vaikka yleisellä mittapuulla olenkin vielä ehkä nuori tms.

Minä aattelin että olisimme voineet näistä ehdotetuista liveryhmäaiheista aloittaa avoimissa ryhmissä joka viikko eri aiheisen keskustelun ja sitten keksiä lisää aiheita. Ja tietenkin ketju olisi kaikille avoin vaikka olisikin joku diagnoosi.
Mutta heti kun keksin ajatuksen, huomasin sen olevan paska-ajatus ja heitin sen roskapönttöön.
Mutta ideaani saa joku toinen vapaasti käyttää.

Käyttäjä kirjoittanut 05.02.2016 klo 12:39

Kenelle se tuo Tukinet Special on tarkoitettu?
Yleensäkin miksi nämä livet on tehty sellaisiksi ettei mihinkään uskalla enää mennä, kun tuntuu ettei ole sinne sopiva?

Käyttäjä Ylläpitäjä 3 (Työntekijä) (MIELI Tukitalo mielenterveys ry) kirjoittanut 08.02.2016 klo 07:40

Hei,

Tämän päiväinen TukinetSpecial -liveryhmä on avoin ihan kaikille, joten rohkeasti mukaan vaan!

Tukinetissä Liveryhmiä järjestäviä tahoja on monenlaisia ja suuri osa toimijoista pitää chatteja omille sidosryhmilleen. Tukinet on järjestöille väline, jolla he tavoittavat oman kohderyhmänsä. Kaikki Liveryhmät ovat siksi tärkeitä!

On harmillista, että emme ole ohjaajatilanteen vuoksi pystyneet pitämään tällaisia kaikille avoimia liveryhmiä, vaikka ne ovat varsin toivottuja. Teemme jatkuvasti töitä, jotta tähän saataisiin muutosta!

Mukavaa alkavaa viikkoa 🌻🙂🌻
Tukinet ylläpito

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 29.02.2016 klo 17:41

maanvaiva kirjoitti 10.1.2016 9:18
Nuorten chatteihinkin alan jo olemaan liian vanha, tunne itseni siellä kaikkitietäväksi kukkahattutädiksi. Vaikka yleisellä mittapuulla olenkin vielä ehkä nuori tms.

Minä aattelin että olisimme voineet näistä ehdotetuista liveryhmäaiheista aloittaa avoimissa ryhmissä joka viikko eri aiheisen keskustelun ja sitten keksiä lisää aiheita. Ja tietenkin ketju olisi kaikille avoin vaikka olisikin joku diagnoosi.

Minäkin kannatan kaikille avoimia tuki-chatteja 1-2 kertaa viikossa. Niissä voisi olla ihan hyvin joku ennalta ilmoitettu teema (esim. menetys, suru, ilo, kevät, pelko, häpeä, pärjääminen, onnistuminen). Vertaiskeskustelussa on voimaa, jota olisi hyvä saada paremmin käyttöön.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 07.03.2016 klo 09:44

Hei ja tiedoksi kaikille, jotka kaipaavat Tukinetin kaikille avoimia chattejä,

Tänään maanantaina 7.3. on sellaisen vuoro! Chat eli liveryhmä on klo 18-20 ja keskustelun aiheena on: Miten purkaa raivoa rakentavasti?

Teemakin on varmasti lähes jokaista ihmistä koskettava.

Tervetuloa siis jakamaan ajatuksia aiheesta!🙂🌻

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 14.03.2016 klo 10:43

Hei taas ja tiedoksi kaikille, jotka kaipaavat Tukinetin kaikille avoimia chattejä,

Tänään maanantaina 14.3. on sellaisen vuoro! Chat eli liveryhmä on klo 18-20 ja keskustelun aiheena on: Lähisuhteiden haasteet ja niistä selviytyminen.

Teema varmasti koskettaa monia.

Tervetuloa jakamaan ajatuksia aiheesta!🙂🌻

Käyttäjä armed kirjoittanut 19.03.2016 klo 00:40

Tarkoittaako aloittaja diagnoosia vailla olevien (eikä siis sananmukaisesti EI-diagnoosia vailla olevien) ihmisten chattia? Anteeksi saivarteluni, mutta halusin todellakin vain varmistaa.

Joka tapauksessa minä kyllä kaipaan henkilökohtaisesti erittäin kovasti sellaista keskustelupalstaa, jossa voisin keskustella itsenilaisten diagnoosia vailla olevien monikärsijöitten kanssa. Minulla on erittäin paljon erilaisia fyysisiä vaivoja, jotka on lääketieteellisesti todennettu ja vaivoja on oireenmukaiseti yritetty helpottaakin, mutta tilanteelleni ei voida antaa yksiselitteistä diagnoosia, koska lääketiede ei tunne riittävästi minunlaisia tapauksia voidakseen ryhmitelllä minut. Tähän astisessa elämässäni olen saanut vain yhden edes vähän rohkaisevan kommentin hoitoalan ammattilaiselta; eräs paikallinen, tunnustusta saanut, lääkäri valitteli minulle, että vaivojani ei voi kiistää, mutta ei niiden perusteella ole antaa diagnoosia.

Omalla kohdallani olen läpi koko elämäni joutunut tilanteisiin, joissa joudun jatkuvasti pyytelemään anteeksi, kun en voi tehdä sitä tai tätä. Ja ihan poikkeuksetta minut leimataan lusmuksi, laiskuriksi tai miksi vaan vastaavaksi. Toisinaan olen luonnollisesti yrittänyt tehdä asioita mieliksi ja välttääkseni perusteettomat haukut - ja sitten kärsinyt itse seuraamukset, leikkauspöydälle asti.

En todellakaan voi tietää, minkä verran minunlaisiani diagnoosittomia ihmisiä on, mutta tuskin minä sentään ainoa laatuani olen. Voihan se olla, että meitä ei ole riittävästi chat-ryhmän perustamiseen, mutta eihän sitä tiedä ennen kuin pistää ehdolle?

Käyttäjä kirjoittanut 19.03.2016 klo 12:24

armed kirjoitti 19.3.2016 0:40

Tarkoittaako aloittaja diagnoosia vailla olevien (eikä siis sananmukaisesti EI-diagnoosia vailla olevien) ihmisten chattia? Anteeksi saivarteluni, mutta halusin todellakin vain varmistaa.

En ymmärrä mitä kysyt, joten sorry en voi vastata.
Et varmaan saivartele mutta mulla on lukihäirlö ja siksi en tajua mikä ero noissa sun asioissa on?

Mutta tukihenkilö on tässä ketjussa kirjoittanut, että nyt on" teema lähes jokaista ihmistä koskettava" tai "teenma varmasti koskettaa monia".
Eli nyt kai on ollut ainakin kaksi chattia ei-diagnoosia vaila oleville ihmisille.
Ei varmaan voi rajoittaa ettei chattiin saa tulla, jos on diagnoosi.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 03.06.2016 klo 09:28

Hei tiedoksi niille, jotka kaipaavat Tukinetin kaikille avoimia chattejä:

Kesäkuussa Tukinetissä on kolme kaikille avointa chattiä.

ma 6.6. klo 18-20 Avoin keskustelu
ma 13.6. klo 18-20 Miten hallita stressiä?
ma 20.6. klo 18-20 Kun arki takkuaa

Tervetuloa mukaan näihin, jos teema koskettaa! Ja onhan joukossa yksi avoimella teemalla oleva chat, joka sopii kaikille. 🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 09.06.2016 klo 09:49

Hei! 🙂🌻

Kesästä johtuen liveryhmiä on Tukinetissä tavallista harvemmin. Seuraava liveryhmä on ensi maanantaina 13.6. klo 18-20. Kyseessä on kaikille avoin liveryhmä, jonka teema on: Miten hallita stressiä?

Tervetuloa mukaan näihin, jos aihe koskettaa!

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 29.06.2016 klo 14:24

Hei tiedoksi niille, jotka kaipaavat Tukinetin kaikille avoimia chattejä:

Heinäkuussa Tukinetissä on yksi kaikille avoin chat, jossa on avoin teema. Se on maanantaina 4.7. klo 18-20 ja

Tervetuloa mukaan!

🌻🙂🌻

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 20.07.2016 klo 09:03

Hei ja tiedoksi teille, jotka kaipaatte Tukinetin kaikille avoimia chattejä,

Elokuussa Tukinetissä on kaksi kaikille avointa chattiä:

Ma 8.8. klo 18-20, Avoin teema
Ma 15.8. klo 18-20, Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot

Tervetuloa mukaan!

🌻🙂🌻