Bipo-teemaryhmä.

Bipo-teemaryhmä.

Käyttäjä sasutäti aloittanut aikaan 13.08.2011 klo 12:28 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä sasutäti kirjoittanut 13.08.2011 klo 12:28

Ajattelin kysäistä, että olisikohan mahdollista palstalle saada teemaryhmä meille kaksisuuntaistesta (bipolaarisesta) mielialahäiriöstä kärsiville? Siellä voisi saada enemmän tukea kuin avoimissa ryhmissä, kun olisi tasan tarkkaan ihmisiä, jotka tietävät, mistä puhuu. 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 12.04.2013 klo 06:11

Kiitos vastauksesta. Kysyin siksi, kun olen äitimuistoissani jo päässyt vaiheeseen, että se oli suurimmaksi osaksi aikaa ihan hyvä äiti.
Sitä voisi kai ajatella, että olisikin kolmisuuntainen ihminen. Masentunut, vauhti ja terve ihminen.

Ei pidä luulla että pilkkaan, koska ajattelen itsestänikin että olen silloin terve, kun lääkitys on kohillaan ja verensokerit sellaiset mitä määritellään mulle. Vaikka teenkin itseni terveeksi syömällä kauheita määriä lääkkeitä ja pistelemällä insuliinia.

Käyttäjä troubles kirjoittanut 06.05.2013 klo 10:56

Voi tätä säätöä kaksisuuntaisen kanssa. Vai pitäisikö sanoa kaksisataasuuntaisen kanssa, jollaiseksi eräs kohtalontoveri sairauden moninaisuutta kuvasi.
Mulla on hyvin vähän tasaisia vaiheita, depressiovoittoinen, mutta pari viikkoa takaperin huomasin itsessäni samanaikaisesti sekä depression että manian oireet. Seuraava askel oli sitten mania. Toheltamisessa ei ole mitään tolkkua, olen samaan aikaan tekemässä lukuisia eri asioita eikä mitään tehtävää onnistu saattamaan päätökseen. Ajatukset laukkaavat tuhatta ja sataa. Olen hyökkäävä ihmisiä kohtaan( en fyysisesti), mutta tilanteet, joissa olen "normaalisti" pystynyt pitämään mölyt mahassani, ei nyt onnistu, vaan käpy palaa, esim. odottelu kaupan kassalla saa minut menettämään malttini ja on pakko kommentoida " No mikä hel... siellä maksaa. Nukkuminen on mennyt pnkin alle eikä ruokahaluja liiemmin ole. Onneksi pääsen tänään puheisiin psykiatrini kanssa. Pelkään romahdusta, joka tuollaisen vaiheen jälkeen seuraa😑❓

Käyttäjä lauruzka kirjoittanut 14.11.2013 klo 13:53

Täälläkin yksi bipo,joka tarvitsisi kovasti vertaistukea. Sairautta hoidettiin reilut 10-vuotta depressiona, ennen kun itse kyseenalaistin diagnoosin. Olen juuri romahtanut hypomania-jakson jäljiltä ja en vielä osaa ollenkaan tajuta/selvitä tilanteesta 😞

Käyttäjä Hans Kompis kirjoittanut 12.01.2014 klo 02:48

Itselläni on hyviä kokemuksia mielenheilahtelujen tasaamisesta ruokavaliolla ja liikunnalla. Lähinnä hiilihydraattien välttämästi (60-100g / vrk) ja omega-3:a reilusti (800 EPA / vrk).

Olenkohan keksinyt hienon "lumelääkkeen" vai onko muilla vastaavia kokemuksia? 😳

Käyttäjä Syyssade14 kirjoittanut 19.09.2014 klo 19:49

Täällä myös bipo-yksilö.Hienoa olis saada oma ryhmä ja jakaa asioita ja mielipiteitä!🙂👍😉