Voi selviytyä! Voimia prosessiin, sitä tarvitaan! Oman selviytymisprosessin alkamisesta on ensi vuonna 10v aikaa. Siis siitä hetkestä kun päätin pistää stopin hyväksikäytölle ja puhua jollekin. En tiennyt millaisen prosessin ja jopa voisin sanoa Pandoran lippaan se aukaisisi, mutten enää kestänyt kantaa sitä taakkaa itse. Vaihtoehtoja oli kaksi: kuolema tai jollekin avautuminen. 12v murrosikäiselle likalle aika rankka päätös näin jälkeen päin ajatellen.
Matkaan on mahtunut monenlaista vaihetta: itseinhoa, itsemurhayrityksiä, paniikki- ja masennusjaksoja sekaisin onnenhetkienkin kanssa. Ihan viimeisin päätös oli kohta 1,5v sitten ottaa etäisyyttä kaikkeen ja lähteä ulkomaille. Täällä ollessani olen eheytynyt ja tullut siihen lopputulokseen että vihaamalla en voita mitään. Olen henkisesti antanut anteeksi hyväksikäyttäjälleni. Unohtaa en voi enkä ymmärtää, mutta viha on poissa. Isäni kuuli vasta pari kuukautta sitten mitä minulle lapsuudessani tapahtui. Hänelle se oli mielettömän rankkaa kuultavaa, ja hän on nyt saman prosessin alussa jota minä olen käynyt 10v. Toivon vain että isälläni se ei veisi yhtä kauaa..
Jälkiä jättämättä tämä kaikki ei toki kuitenkaan ole tapahtunut. Olen epävarma, pelkään luottaa ihmisiin ja etenkin miehiin miettien aina motiiveja jos joku onkin mulle mukava. Ajoittaisia oman kehon inhoamisia on vieläkin, mutta siihen pitää vain oppia näkemään itsensä kauniina kaikesta huolimatta. Tärkeintä on muistaa ettei se missään nimessä ollut sun tai ulkonäkösi syy että sun viattomuuteesi on kajottu! Muista se, niin pääset pitkälle! GOOD LUCK 🌻🙂🌻