Ystävää kaipaava

Ystävää kaipaava

Käyttäjä sumumies aloittanut aikaan 18.05.2012 klo 12:57 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä sumumies kirjoittanut 18.05.2012 klo 12:57

Olen perheellinen hieman yli nelikymppinen mies. Parisuhteessa on ollut todella pitkään ongelmia. Tuntuu että tunteet ovat kadoksissa ja koko suhde ahdistaa. Olisi mukava löytää samanhenkisiä ystäviä joilla on samanlainen ongelmia suhteessa. Jos tunnet olevasi yksin suhteessa, kirjoittele minulle, jutellaan arjesta ja kaikesta siihen liittyvästä.

Käyttäjä Tuhottu kirjoittanut 20.05.2012 klo 20:40

Vastaan sinulle, vaikka en samassa tilanteessa olekaan (tilanteeni selviää aloittamastani ketjusta: ”raskaana, mies petti ja on rakastunut, haluaa avioeron”).

Kirjoituksesi herätti muutamia kysymyksiä kummuten jotenkin kaukaisesti omaan ikävään tilanteeseeni, kun itse olen elänyt tosiaan täysin onnellisena onnellisessa pitkässä parisuhteessa ja mies vain täysin puun takaa ilmoitti suhteesta ja erovaatimuksesta, sen enempää antamatta mahdollisuutta pelastaa liittoamme. Mieheni ainakin teki megaluokan virheen valehtelulla ja sillä, ettei kertonut olevansa tyytymätön suhteeseemme – ”vain pelkkä” rakastaminen ei hänelle riittänyt vaan haluaa ikuista rakastumisen tunnetta.. Teot ja päätökset teki yksin.

Kirjoitat, että parisuhteessa on ollut ongelmia pitkään. Minkälaisia ongelmia ja kokeeko puolisosi samoin näistä asioista, mitä ovatkaan? Oletko keskustellut avoimesti puolisosi kanssa, miltä sinusta tuntuu? Onko puolisollasi samoja tunteita, että suhteessa ahdistaa ja tunteet ovat kadoksissa vai koetko sinä pelkästään niin?

Tsemppiä sinulle ja toivottavasti saat vastauksia myös sellaisilta ihmisiltä, jotka ovat kanssasi samanlaisessa tilanteessa.

Käyttäjä kiikunkaakun kirjoittanut 21.05.2012 klo 13:27

Hei sumumies!

Jos olet vielä onnistunut olemaan pettämättä vaimoasi, niin hienoa että ole päätynyt tänne kirjoittamaan.

Mutta samoilla linjoilla kirjoittajan "tuhottu" kanssa olen. Ensimmäinen ajatus oli tietääkö vaimosi todella näistä teidän ongelmista ja tunteiden puutteesta? Itsekin olen sallainen vaimo jolle miehen tunteiden hiipuminen ja toiseen ihastuminen tuli tietoon kuin salama kirkkaalta taivaalta. Edelleenkään en tiedä mikä meidän suhteessa oli muka vialla. (eikä sitä mieskään oikein teidä, ei kuulemma oikeastan mikään !?)

Eli en suosittele asiaa enää yksin pohtimaan, saati sitä jonkun vieraan kanssa ilmettelemään. Tarttukaa pariskuntana härkää sarvista ja selvittäkää tunteenne. Oli lopputulos sitten mikä tahansa, niin te olisitte ainakin puhuneet ja yrittäneet yhdessä selvittää asiaa.

Mutta kirjoita toki tänne lisäselvitystä millaisia ongelmia mielessäsi on.

Käyttäjä blackswan kirjoittanut 23.05.2012 klo 22:13

Moi!

Kirjoituksesi kuulostaa tutulta. Voisitko selventää millasia ongelmia teillä mahtaa olla?