Noin kaksi kuukautta sitten eräänä ihan tavallisena aamuna mieheni pakkasi reppunsa ja muutti kotoamme pois. Hän ei ollut antanut minkään laisia varoitusmerkkejä tai jos oli en niitä ollut huomannut. Kävi ilmi että hänellä oli ollut uusi naisystävä jo useiden kuukausien ajan ja he muuttivat yhteen asumaan heti. Uudella naisella on myös vähän reilu yksi vuotias poika. Meillä on yhteisiä lapsia kaksi, 3 ja 7-vuotiaat. Olimme olleet naimisissa 8 vuotta. Tässä taustatiedot ja suurinpiirteiset faktat tapahtuneesta.
Ensimmäiset pari kolme viikkoa olivat aika sekavia. Lapset olivat tietysti minun luonani ja normaalin arjen pyörittäminen saivat minut joten kuten kestämään ”järjissäni” koska pystyin keskittymään arki askereisiin ja aikaa ajatella asioita ei juuri ollut. nukkumaan käyminen ja nukahtaminen olivat toki vaikeita koska silloin kaikki asioat tulivat kerralla mieleen. nyt kun olemma saaneet huoltajuus asiat sovittua ja lapset ovat minulla vain joka toinen viikko ja isällään joka toinen viikko todellisuus on iskenyt takaisin lujaa.ne viikot jotka olen aivan yksi ilman mitään tekemistä ja rutiineja hoidettavana ovat aivan kamalia.en pysty keskittymään yhtään mihinkään ja itken vain koko ajan.tuntuu kuin kaikki vain kaatuisi päälle.
Olen miettinyt että jos ottaisin terveyskeskukseen yhteyttä jotta saisin jonkin laista lääkitystä tai ihan mitä vain että tunteeni eivät heittelisi näin laidasta laitaan.ainyt syy minkä takia en uskalla apua julkiselta sektorilta hakea on se että pelkään että jos saan ”hullun” paperit kuinka se vaikuttaa yksinhuoltajuuteeni.Jos minulla olisi masennus ja saisin siihen lääkityksen katsottaisiinko se ”pahaksi” sen suhteen etten voisi enää olla lasteni kanssa ja heidän isälleen annetaisiin huoltajuus? lapset ovat ainoa asia joka minulla elämässäni tällä hetkellä on.