Yksinhuoltajan elämää ja kriisejä
Hei. Olen 23- vuotias 2-vuotiaan pojan totaaliyksinhuoltaja, ollut alusta asti. Pärjäämme hyvin, vaikka vauva-aika olikin raskasta, kun meillä on vielä iso koirakin ulkoilutettavana joka päivä.
Tutustuin viime joulukuussa mieheen jonka kanssa seurustelin tähän päivään asti. Muutin 3 kuukautta sitten Turkuun. Tarkoituksena oli, että tämä olisi ollut tämmönen väliaikainen asunto, josta sitten oltaisiin miehen kanssa muutettu yhteen. Toisin kävi..
Mulla ei ole täällä ystäviä. Sukulaisia tosin on ja heitä aina välillä näen, mutta ei ketään ystävää, ja se jotenkin tuntuu aika pahalta myös. Mutta se ei tällähetkellä ole se suurin murhe. Sillä tein raskaustestin, joka oli positiivinen. Odotan siis toista lasta (viikolla 4 vasta) miehelle, joska kanssa en ole enää tekemisissä. Mies tietää raskaudesta. Ei halua olla lapselle isä, mikäli päätän pitää tämän.
Olen todella epätoivoinen ja murheissani. En osaa tehdä päätöstä, pitääkkö lapsi vai ei. Esikoinen tarvitsee minua vielä todella paljon, on itsekin vielä ’vauva’, vaikka 3-vuotias hän olisi, kun vauva syntyisi. Mutta silti. En halua, että hän kärsisi uudesta tulokkaasta.
Itseäni en jotenkin osaa ajatella tässä tilanteessa, paitsi siltä kantilta, että jos itse väsyn, en pysty pitää huolta kummastakaan. Ja siinäkin tapauksessa esikoinen kärsii, mikä painaa tässä eniten.
Jostain syystä myös abortin teko tuntuu todella pahalta. Vaikka se on vain helppo toimenpide itsessään.
Mä olen umpikujassa ja mietin näitä itku kurkussa yksinäni. Olen pojan nähden yrittänyt olla skarppi ja olla miettimättä tätä tilannetta päivisin.
Tosi kuristava tunne kurkussa. 😑❓ 😯🗯️