Yksinäisyys ahdistaa

Yksinäisyys ahdistaa

Käyttäjä Mary75 aloittanut aikaan 01.03.2005 klo 23:47 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mary75 kirjoittanut 01.03.2005 klo 23:47

Tunnen yksinäisyyttä, tunnen että minut on hylätty. Haluan miehen ja lapsia, mutta en ole mikään tanssipaikan ihminen, eikä chattiiin voi luottaa. Mitä oikein teen??

Käyttäjä meriluu kirjoittanut 05.03.2005 klo 07:19

Heips! Kiinnostaisiko sinua jokin harrastus, jossa on miehiäkin mukana. Mieti, mikä sinua voisi kiinnostaa ja mene rohkeasti mukaan, voit löytää ystäviä ja ehkäpä sen oikean. Seuraa erilaisia sinkkutapahtumia, niitä järjestetään nykyään usein. Luin äskettäin lehdestä, että Tampereella järjestettiin oikein iso sinkkudeittitapahtuma livenä.

Käyttäjä jaski kirjoittanut 05.03.2005 klo 14:44

En osaa vastata kysymykseesi, voin vain kertoa, ettet ole yksin yksinäisyydessäs. Mun tytär menee yökylään ja mua on ahdistanut koko päivän, enkä tiedä mitä tekisin, kun ystävilläni on perheet, tunnen olevani väliin putooja, etten kuulu mihinkään. Ystävää kaipaan minäkin, vaikkakin uskaltaisin netinkin kautta ystävystyä, jos se olisi mahdollista, koska voihan sitä kirjoitella ilman et antaa osoitettaan ja oikeaa nimeään ja jos tapaa niin vasta muutaman tapaamisen jälkeen miettii onko toinen sellainen kehen voisi luottaa ja tasapainoinen ettei saa siitä riesaa. Netin kautta kyllä tapasin miesystäväni kolmisen kuukautta sitten ja vielä ollaan yhdessä ja jatkoa on tiedossa =)
Kannattaa ainakin kirjoitella ja sitä kautta kuullostella löytyykö ketään ystävää tai miestä kenties!?🙂👍

Käyttäjä määvaa kirjoittanut 06.03.2005 klo 22:03

Missä tunnet sitä yksinäisyyttä ja hylätyksi tulemista? Yksin kotonako? Ystävän, kaverin, jopa elämänkumppanin tapaa sattumalta, kun liikkuu harrastamassa. Iskupaikoista löytää lyhyitä tai yhden illan juttuja, poikkeuksiakin tietystu on.
Mutta - Ei sinua sieltä kotoa kukaan hae, vaan itse pitää lähteä liikkeelle.🙂🌻

Käyttäjä Urpo kirjoittanut 08.03.2005 klo 00:56

Mary,

Olen pahoillani katsonut, miten olet jäänyt ilman vastausta.

Ei minulla ole Sinulle mitään neuvoa. En ole itsekään "tanssipaikan ihminen". Minun on hankala tutustua uusiin ihmisiin.

Miksei Sinun mielestäsi "chattiiin voi luottaa"? Voiko kehenkään niin varmasti luottaa?

Tapaatko ihmisiä? Voisitko ajatella jotain harrastusta, jossa tapaisit uusia ihmisiä?

Toivottavasti joku muu osaa sanoa jotain fiksumpaa.

Urpo

Käyttäjä 2003 kirjoittanut 08.03.2005 klo 21:16

Hei Mary ja muut yksinäiset,

En olisi itse vuosi sitten uskonut, että laitan ilmoituksen nettipalstalle, mutta niin vain tein kesällä ja huomasin, että se onkin tosi hyvä tapa tutustua toisiin. Kirjoittelemalla huomaa melko pian, kenen kanssa ollaan samalla aaltopituudella ja keskustelu kulkee ihan itsestään. Omia yhteystietojaan ei tarvitse antaa. Mahdollisen tapaamisen voi sopia vaikka päiväsaikaan johonkin kahvilaan ja siitä voi vaikka ilmoittaa jollekin tutulle, jos olo tuntuu epävarmalta. Kirjoitellessa hahmottuu myös paremmin, mitä itse toivoo ihmissuhteilta ja toisaalta joutuu miettimään, miten kuvailee itseään. Siis kuva omasta itsestään ja odotuksista selkenee myös. Onnea elämään!😉

Käyttäjä jane71 kirjoittanut 08.03.2005 klo 21:54

Hei!🙂🌻

Tuskimpa mäkään osaan sen viisaampia neuvoja antaa kuin urpo=)..

Ei kai chat niin paha ole jos tekee tärät julkiselle paikalle, tosi on että siellä on helppo olla jotakin muuta mitä ei ole.

Tietysti on ne perinteiset vanhanajan kirjekaverit joita voi metsästää jostain lehdestä.-

Onko sulla ketään ystävää? Siis naispuolista jonka kanssa on helppo mennä vaikka istumaan jonnekin iltaa, onhan niitä tanssipaikkoja ym. biletyspaikkoja mutta ei niissä ole pakko tanssia.

Itse olen sellainen että tykkään kuunnella hyvää musiikkia ja samalla porista ystävien kanssa ja parantaa maailmaa..

Olet vielä nuori, ei sulla ole kiire tai hengenhätä perustaa perhettä. Jos olisin sun housuissasi niin nauttisin vapaudestani ja siitä ettei kukaan rajoita tekemisia, tai tarvitse ottaa ketään muuta huomioon. Olet oman elämäsi herra!

Siis jos on kauhea haku päällä monesti käy niin ettei törmää kehenkään joka voisi ehkä olla se oikea vaan tulee stressiä ja tuskanhiki...huh..huh..Joten nauti ihasta vapaudestasi ja mene ystäviesi kanssa harrastuksiin ym. ym. niin varmasti löydät jonkun vaikka puolivahingossa..

Mukavaa kevättalvea😎

t. jane

Käyttäjä nada kirjoittanut 10.03.2005 klo 12:44

Hei,
haluan vain todellakin varoittaa ystävänhakijoita netistä,
monet näyttelevät sinkkupalstoilla jotain muuta kuin ovat...
naimisissa olevat miehet sinkkuja jne... joten oikeasti,
kyllä siellä vähän varuillaan kannattaa olla...
mutta avoimin mielin sieltä toki voi löytää myös rehellisen,
oikeanlaisen ihmisen.

Harrastukset on kyllä mielestäni yksi sellainen asia,
jota muutenkin kannattaa kokeilla jos tuntuu, että elämä
polkee paikallaan. Sieltä voi saada uusia ystäviä ja ennen
kaikkea uutta tarkoitusta elämälle!

Tsemppiä, oman itsen kanssa on jokaisen hyvä oppia viihtymään
mutta tietysti elämä voi olla mielenkiintoisempaa hyvän
kumppanin kera!