Yksinäisyydestä kärsiviä, syrjäytymässä olevia perheitä/perheellisiä?

Yksinäisyydestä kärsiviä, syrjäytymässä olevia perheitä/perheellisiä?

Käyttäjä varpunen2 aloittanut aikaan 07.08.2011 klo 22:34 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä varpunen2 kirjoittanut 07.08.2011 klo 22:34

☹️Hyvin raskaan elämäntilanteen kuormittamana kirjoitan ja kyselen: onko meidänlaisiamme muitakin? Tukiverkostoa ei juuri ole. Meillä ei ole yhtään ystävä-/tuttavapariskuntaa. Minulla ei ole yhtään ystävää, ei myöskään puolisollani. Taloudellinen tilanteemme on kaoottinen, elämme köyhyysrajan alapuolella ja alamme olla äärimmäisen väsyneitä ja katkeria. Tuntuu, ettei kukaan auta. Toimeentulotukeen emme ole oikeutettuja, mutta meillä on maksettavaa lainaa ja isot velat ulosotossa. Meillä ei ole mitään mahdollisuuksia esim. harrastaa, rentoutua, käydä lomalla tai viedä lasta hoitoon ystävälle/mummolaan tms. Haluaisin löytää pakoreitin, ulospääsyn, mitä tahansa että tämä painajainen loppuisi. Voimani ovat lopussa, sydämeni jähmettyy. Valmistuisin puolen vuoden kuluttua, mutta en tiedä riittävätkö voimani enää. 😯🗯️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 08.08.2011 klo 14:50

Heippa
Minä yritän auttaa, neuvoa, tukea, jne
Minä olen teidän tukena ja ystävänä vaikka näin netin välityksellä.
Olet varmaan hakenut toimeentulo tukea ???
Miksi teiltä on evätty toimeentulo tuki ???
tiedän ne tulorajat ja niiden laskentakaavat mutta suomessa on tietty minimi
toimeentulo joka pitää ihmiselle jäädä.
Mutta vaikeassa elämän tilanteessa ette saa jäädä yksin vaan sillon pitää hakea apua
ja kun ihmisellä on vaikeata niin sitä pitää auttaa vaikeuksista ylös niin taas
elämä jatkuu ja vaikka nyt on vaikeata niin kyllä elämä järjestyy usko minua.
Kun sanoit että ei ole ketään ystävää tai tukiverkkoa jolle voisit kertoa iloja ja suruja
niin rakennetaan teille sellainen tukiverkko
Mene nettiin ja googleen laita hakusanaksi tukihenkilo tutustu siihen sivuun niin jo
pelkästään kun voi jutella jonkun kanssa niin auttaa jo elämässä.
seurakunnalta saat esim keskustelu apua ja seurakunnalta saa esim ruoka avustusta
rahallistakin apua kannattaa soittaa seurakuntaan ja kysyä asiasta.
Nyt pitää jaksaa katsoa elämää vähän pidemmälle ajalle ja hyvä kun esim valmistut
puolen vuoden kuluttua etsitään kaikki vahvuustekijät.
Mutta muista että yksin ette saa jäädä.
Kerro hieman enempi elämän tilanteestasi ???
Kaunista loppu kesää sinulle