Yksinäinen ,Yksinäisempi...Minä
Ajattelin kirjoittaa kun tuntuu niin pahalta,että tekis mieli oksentaa… Olen niin yksin. En tosin oikeasti ole yksin vaan kuuden lapsen kanssa yksin. Kaksitoista vuotta elelin alkoholistin kanssa, joka joi ja lupasi muuttua. Juomaputket ja katoamiset olivat jokapäiväistä elämäämme. Välillä oli toki hyviäkin aikoja, jolloin aurinko paistoi ja elämä oli elämisen arvoista. Sitten taas romahti ja mies katosi. Kaikesta huolimatta jaksoin aina luottaa ja uskoa muutoksen tulevan. Niin ei käynyt koskaan 😑❓
Viime talven aikana mies rupesi olemaan poissa lähes päivittäin. Tietämättäni oli vuokrannut itselleen mökin ja yhtenä päivänä tuli vaan muina miehinä hakemaan tavaroitaan uuteen asuntoonsa. Mulle kehtas vielä valehdella, että tää on vaan sellaista väliaikaista. Kunhan annan hänelle aikaa ja tukea, niin kyllä hänellä on vakaa tarkoitus muuttua ja alkaa huolehtimaan perheestään.
Mikään ei muutu. Tänään soitin hänelle ja kerroin olevani ostamassa lapselle pyörää ja kysyin haluaako hän osallistua kuluihin. En kuitenkaan voinut jatkaa puhelua pitempään kun hän kertoi viettävänsä mukavaa lauantaipäivää tyttöystävänsä ja eräiden muiden ystäviensä kanssa. Mua sattui niin paljon kuin joku olis puukolla iskenyt mahaan… tajuan olleeni todella typerä. Varmaan ovat nauraneet mun naiviuttani. Ei olis pitänyt luottaa ja odottaa 😞
Tuntuu että mun elämältä meni koko tarkoitus. En halua rypeä itsesäälissä, mutta minkäs teet kun ei ajatukset jätä rauhaan. Sitä vaan miettii,että mikä mussa on vikana ja miks mä en kelvannut tai kuka hullu haluaa jättää lapset joista nuorin on vasta 4kk. Kun mä lueskeli noita kirjoituksia kun ajattelin josko jollain olisi ollut samoja ongelmia, mutta kaikilla näytti olevan se puoliso jonka kanssa niitä vaikeuksia on. Mulla ei ole ketään.
Nyt kun mulla on lauma lapsia ja tää vauveli, niin olen kyllä täyspäiväisen jumissa kotona. Tiedän, että heti alkaa helpottamaan kun alan tajuta, ettei mun elämä tästä miksikään muutu. Olinhan mä aina ennenkin melkein koko ajan yksin. Silloin vaan oli olevinaan edes yksi ihminen maailmassa joka rakasti minua. Nyt ei ole ketään.Se sattuu niin paljon… Kyllä kaikilla pitäis olla joku jota edes joskus halata 😭
Oispa mulla kivisydän…oisin jättänyt sen tyypin jo aikapäiviä sitten. Eikä sattuskaan näin paljon. Tulikin nyt valitettua oikein olan takaa, mutta kyllä mä sen tiedän, että olen tässä tilanteessa ihan oman hyväuskoisuuden ja luottamisen takia. Alkoholistiin ei kertakaikkiaan voi luottaa.Tälläkertaa se tieto tuli kantapään kautta, mutta eiköhän pysy muistissa tästä eteenpäin😟