Yksin ja toivoton.

Yksin ja toivoton.

Käyttäjä Weenu aloittanut aikaan 30.03.2011 klo 00:53 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Weenu kirjoittanut 30.03.2011 klo 00:53

Olen vasta nuori, 21-vuotias nainen, mutta haluan kertoa oman tarinani, jos tämä jotakuta inspiroisi tai auttaisi valitsemaan unelmansa tai rakastettunsa väliltä. Itse olin tyhmä ja valitsin unelman ennen rakkautta ja nyt saan sitä katua. Tää on sit varmaan pitkä ja kliseinen tarina siitä, miten helposti voi menettää rakkaansa ja samalla elämänhalunsa mutta lukekoon ken jaksaa 🙂

Seurustelin ns.”elämäni rakkauden” kanssa kolme vuotta ja sitä ennen olimme ystäviä. Kaikki alkoi rauhallisesti, kummatkin olivat vielä suht. kokemattomia parisuhteissa, minä olin seurustellut muutaman kanssa ja hän oli yhden tytön kanssa aikaisemmin. Olimme eri paikkakunnilta, mutta olimme 2 vuotta samassa koulussa, joten meille kertyi ihana ystäväporukka ja näimme joka päivä. Pidin lukion jälkeen välivuoden, työskentelin paljon ja keräsin rahaa yhteistä tulevaisuuttamme varten. Järjestin kuitenkin joka viikonlopun niin että pystyisin olemaan rakkaani kanssa joka oli silloin vielä armeijassa. Vuoden työskentelyn ja rankan armeija-ajan ollessa lopuillaan irtisanouduin työstäni sillä sain toisen työn ulkomailta. Mies oli uutta työtäni vastaan, vaikka hän tiesikin sen olevan ”suuri unelmani”. Sovimme että olen ulkomailla vain lyhyen aikaa ja palaan kun mies pääsee armeijasta ja pääsemme aloittamaan yhteisen elämämme. Itkin ihan kauheasti koska toisaalta en olisi halunnut lähteä minnekkään, olin juuri onnellisempi kuin ikinä mieheni kanssa. Tiesin että hänkin rakasti minua ihan hirveästi ja lähteminen oli todella hankalaa.

No, tämähän suunnitelma ei mennyt lainkaan niinkuin piti…työt ulkomailla paljastuikin aivan kamalaksi, olin lastenhoitotöissä vankina 24/7 vanhempien hoitaessa omia töitään ja avioeroprosessiaan. Kaikki olikin yhtä suurta järkytystä; kielimuuri, kurittomat lapset joita en oikein osannut hoitaa, vanhemmat joita ei koskaan talossa näkynyt… Ainoa hyvä puoli ulkomailla oli se, että sain erään hyvän ystävän joka auttoi minut pahimman yli. Valitettavasti tämä ystävä oli miespuolinen josta tulikin sitten sitten riitaa mieheni kanssa.

Mieheni Suomessa ei sulattanut sitä, että yhtäkkiä minulla ei ollutkaan aikaa niin paljon Hänelle. Hän ei suostunut uskomaan tilannettani että jouduin olemaan neljän seinän sisällä koko ajan ja sain yhden ainoan vapaaillan viikossa. Lisäksi Hän syytti minua aina kun olin tavannut tätä uutta ystävääni ja tämä uusi ystäväni oli hänelle punainen vaate vaikka sanoinkin etten ollut kiinnostunut hänestä. Uusi ystäväni auttoi minua kuitenkin selviämään näistä kokemuksista joihin vieraassa maassa jouduin…

Mieheni alkoi pettää minua Suomessa. Aluksi hän ei kertonut, sanoi vain nähneensä erästä toista kaverina. Luulin, että aivan niinkuin minäkin tapasin miespuolista kaveriani ihan vain ystävänä. Aloimme etääntyä toisistamme eikä mikään ulkomailla tuntunut miltään. Olin maailman upeimmassa kaupungissa, enkä silti nauttinut siitä tippaakaan. Tulin käymään Suomessa sillä halusin vaihtaa perhettä jossa työskentelin ja pelastaa myös suhteeni. Näin tätä miestäni kerran ja kysyin häneltä haluaako Hän yhä yrittää olla kanssani vaikka olisinkin vielä kuukauden ulkomailla ? Hän halusi yhä yrittää ja kun lähdin takaisin sain paljon viestejä kuten: ”olen maailman onnellisin ihminen kun päätimme vielä yrittää”, ”rakastan sua enemmän kuin mitään…”

Meni kuitenkin vain viikko ulkomailla, olin uudessa perheessä jota oikeasti jo pystyi sanomaan perheeksi ja työ tuntui siltä kun sen kuuluikin, kun sain viestin: ”Hmm, en tiiä miten tän sanoisin, mut oon päättänyt olla nyt tän ****:n kanssa, anteeksi kun lupasin oottaa sua mut oon pitkästä aikaa onnellinen ja musta tuntuu et tuun tykkäämään tästä naisesta vielä tosi tosi paljon”

Mun sydän särkyi tässä kohdalla hyvin pahasti. Vastasin hänelle et miten sää voit tehdä noin, tiiät et oon täällä vain enää 3viikkoa ja sit kaikki on taas hyvin.

Hetkeksi tän miehen pää taas kääntyikin ja hän sanoi et on mua ikävä ja soiteltiin taas ja hän sanoi rakastavansa mua enemmän kuin mitään ja että voinko antaa anteeksi tuota toista naista? Oisin antanut anteeksi tämän koska rakastin häntä niin paljon.

Kuitenkin parin päivän päästä kun hänestä ei enää kuulunut mitään ja kysyin että mitä Hän on päättänyt Hän vastasi: ”Oon nyt päättänyt olla sen toisen kanssa”

Kun soitin hänelle, Hän vastasi vaan vihaisena että ei halua puhua nyt kun sen toisen kanssa olis nyt tulossa niin kiva viikonloppu eikä halua mun pilaavan sitä.

Olin niin järkyttynyt että itkin vaan pari viikkoa ihan koko ajan enkä pystynyt syömään enkä nukkumaan. Olin aivan turta enkä pystynyt nauttimaan mistään.

Puhuimme myöhemmin vielä pidempään puhelimessa enkä edes muista mistä puhuimme, olin edelleen niin shokissa. Muistan kuitenkin Hänen sanoneen, että tää on tällaista kun pitää valita ”kahdesta maailman ihanimmasta naisesta ja oli kuulemma ollut vaikee päätös jne” ja kertoi ihastuneensa ****:n koska hän muistutti minua. Hän ei kuitenkaan uskonut enää tulevaisuuteen minun kanssani koska oli jo ihastunut toiseen.

Kun palasin Suomeen, en uskaltanut ottaa Häneen yhteyttä pariin kuukauteen. Kuitenkin onnistuin sattumalta tapaamaan hänet eräänä iltana baarissa ja menimme rauhassa juttelemaan noin puoleksi tunniksi.

Hän kertoi että he olivat kavereiden kanssa juhlimassa hänen ja ****:n tupareita ja Hän oli onnellisempi hänen uuden kanssaan kuin minun kanssa ikinä. **** kuulemma tuli niin hyvin kaikkien hänen kavereidensa kanssa toimeen, paremmin kuin minä ikinä. Kaikkea mahdollista hän kertoi miten hänen uusi rakkaansa oli niin paljon parempi kuin minä… Lisäksi hän sanoi, että hänelle olisi kuitenkin tullut jossain vaiheessa se vaihe et hän halusi olla sinkku (tuota pointtia en tajunnut sillä Hänhän aloitti uuden suhteen vanhan päälle) Kaiken lisäksi hän syytti minua kun minulla oli se ulkomaalainen ystävä siellä tukena (tämä miespuolinen) että hän oli aatellut että haluan olla vain hänen kanssaan… 😭 Ja vielä että hän oli aluksi pelännyt mitä mun ystäväni ajattelevat hänestä ja Hänellä oli ollut huono omatunto, kunnes yksi puolitutuistani oli baarissa sanonut hänelle että ”ehkä sen oli tarkoitus mennä niin…” ja mies oli päässyt näin helpolla huonosta omatunnostaan.

Kaikki tämä tuntuu aivan uskomattoman väärältä. Tämä mies on edelleen parisuhteessa tämän uuden naisensa kanssa omien sanojensa mukaan onnellisempana kuin ikinä. Mietin vain, miten toisen elämästä voi tulla sekunneissa näin helvettiä ja toinen jatkaa elämäänsä maailman onnellisimpana?? 😠 Meidän, siis minun ja hänen oli tarkoitus jatkaa sitä ihanaa onnellista elämää onnellisempana koskaan..nyt hän jatkaakin sitä toisen kanssa…ja minä edelleen ikävöin häntä..en vain osaa päästää irti koska ennen tuota ulkomaanreissuani puhuimme kihloista, yhteisestä perheestä jne. Eikä kukaan ole edes puoliksi sellainen kuin Hän. Olen tapaillut monia monia ihmisiä jotta pääsisin yli hänestä…Lopputulos: tunnen itseni halvaksi. Kukaan ei ymmärrä minua samalla tavalla kuin Hän, kukaan ei ole niin samanlainen ja ymmärrä minun huumoriani.

Muutin toiselle paikkakunnalla koska en enää kestänyt olla kotipaikkakunnallani, kaikki muistutti hänestä. Kotona odotti kaikki meidän yhteiset tavarat joita olimme ostelleet tulevaan yhteiseen kotiin… myin kaikki hänelle ostamani tavarat, ja kaikki yhteiset jotka olimme ostaneet. En pysty katsomaan tiettyjä ohjelmia enää. En voi ajatella ”onnellisia” lukioaikojani enää koska näen hänet muistoissani. Pahinta on, että hän vei meidän ystäväpiirin mennessään. Minulle ei jäänyt mitään eikä ketään. Nyt Hän ja Hänen uusi naisensa hengaavat baareissa meidän ystäväpiirin kanssa.

Aamulla on hyvä kun jaksan edes nousta sängystä. Kyyneleet ovat silmissä jo ennenkun saan itseni ylös sängystä. En jaksaisi huolehtia ulkonäöstäni, en urheilla, mahassani tuntuu olevan veitsiä, niin tätä oloa voisi fyysisesti kuvailla. Juuri siltä se on tuntunut jo monta monta kuukautta siitä asti kun kaikki tämä tapahtui. Millään ei tunnu olevan enää merkitystä.

Tämä mies ei ole puhunut minulle nyt 9 kuukauteen, lukuunottamatta sitä kertaa kun puhuimme baarissa, ei sen jälkeen mitään kun hän jätti minut. Sitä ennen puhuimme joka päivä. Mietin edelleen näitä asioita joka päivä, asioita joita haluaisin sanoa Hänelle, tuntui että kaikki jäi kesken. Joskus tulee tilanteita joissa ikäänkuin kuulen Hänen äänensä, tiedän tismalleen mitä hän siihen sanoisi.

En ole saanut uudelta pieneltä paikkakunnalta ystäviä. Asun nyt ihan eri puolella Suomea ja ihmiset ovat vaan niin erilaisia eikä täällä pienellä paikkakunnalla ole oikeen mitään baareja tms missä tutustua ihmisiin. Asun soluasunnossa ja sekin ahdistaa. Kämppiksinä on kaksi hyvin hiljaista tyttöä ja musiikin soittaminenkin tuntuu olevan täällä rikos. Olen myös jatkuvassa rahapulassa. Kun tulin ulkomailta en vain jaksanut mennä vanhaan työpaikkaani, pelkäsin ihmisiä ja heidän katseitaan, kaikki tuntuvat tietävän että minulle sattui jotain pahaa. Syksyllä olin myös niin pahassa jamassa, että saatoin ruveta itkemään ihan mistää tahansa aiheesta, en olisi kestänyt..

Kaikki masentaa, yksinäisyys, rahapula…En näe mitään huomista, en tulevaisuutta. Koulussa oleminen jokseenkin piristää, saan muuta ajateltavaa. Vaikka tajuankin olevani väärällä alalla, haluan tehdä jotain ihmisläheisempää työtä, se saattaisi nostaa minut tästä synkkyydestä. En kuitenkaan usko pääseväni muualle kouluun, sillä koulupaperini eivät ole niin hyvät. En ennen pelännyt mitään, sillä olihan minulla Hänet…tiesin että minne tahansa lähtisinkin opiskelemaan tai työhön, hän seuraisi mukanani ja olisi tukenani. Tiedän, että minä ja Hän, olimme aivan toivottoman rakastuneita toisiimme, aivan addikteja, muut harrastukset jäivät kakkoseksi kahdestaan ollessamme. Tämä minua harmittaa eniten; mieheni oli pakko saada heti joku korvaamaan minua kun en ollut ulkomailla ja minä viihdyin taas parhaiten miespuolisen ystävän seurassa jotta tunsin oloni kotoisaksi.

Onko kellään mitään ideaa miten tällaisesta tilanteesta pääsee eteenpäin? Ainoa henkilö joka tietää masennuksestani on äitini joka kysyi minulta asiasta suoraan ja aloin saman tien itkemään ja myönsin masennukseni. Samoin alan edelleen itsemään jos joku mainitsee Hänen nimen jossain, näen jonkin kuvan tms. Miten tällaisesta oikeasti pääsee eteenpäin?? En jaksa enää deittailla muita miehiä, koska siinä ei ole mitään järkeä eikä väkisin yrittämällä saa mitään aikaan ://

Käyttäjä Avulias kirjoittanut 02.04.2011 klo 00:28

Olet tosiaan ollut niin tottunut miesystäväsi läsnäoloon ja pitänyt häneen niin tiiviisti yhteyttä, että nyt sinusta tuntuu, että elämä ei ala kulkemaan eteenpäin ilman häntä. Olet tukeutunut häneen niin paljon, mikä onkin ihan normaalia, kun rakastaa toista. Oma elämäsi alkaa pikkuhiljaa siitä, kun saat omia uusia kokemuksia, jotka eivät enää liitykään entiseen miesystävääsi. Kun seurustelee nuorena, niin sitä menee niin mukaan parisuhteeseen, että ei huomaa kehittävänsä tarpeeksi omia mielenkiinnon kohteitaan eikä niin tutkaile sitä, mitä itse oikeasti haluaa tehdä elämässä. Nyt sinun olisi aika oppia tuntemaan itseäsi edellä mainituissa asioissa. Uusi mieluinen kumppani toisi sinulle elämäniloa, mutta sellaisen mieluisen kumppanin löytäminen on vaikeaa. Sellainen tulee sinun elämääsi sitten kun sen aika on.

Tsemppiä!

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 04.04.2011 klo 14:57

Todellakin, oma elämäsi alkaa rakentua noista uusista kokemuksista, joihin entinen miesystäväsi ei liity. Ja selvää on myös se, että tapahtumista on vaikea päästä yli etenkin tuon vuoksi, että kaikki jäi kesken vailla selityksiä sen tarkemmin.

Kirjoituksestasi kuitenkin huokuu se, että olisitte edelleen eläneet sitä upeaa aikaa, eikä arki ollut ehtinyt astua suhteeseenne. Tottakai tänä aikana toinen tuntuu siltä maailman upeimmalta ihmiseltä, jota ilman ei vain voi elää. Jos siis on todella rakastunut. Mutta toisaalta, voiko mies olla todella niin kertakaikkisen ihana jos hän on valmis suhteenne heittämään pois parin vkon vuoksi? tuskimpa.. Tai jos ja kun hän on valmis sinua pettämään. Tuolloin ei yleensä toista rakasta loppupeleistä, jos siis pettää aivan surutta ja jatkaa sitä. Hän ei ole arvoisesi, enkä usko, että tämän kaiken jälkeen saisitte kovin hekumallista parisuhdetta vaikka hän haluaisikin jatkaa. Eikä parisuhteen toki tarvitse hekumallista ollakaan, tasainen onnellinen arki on se mikä kantaa. Rakastat ja ikävöit mielikuvaasi miehestäsi, et sitä henkilöä, joka hän tänä päivänä on. Unelmasi ja rakastettusi ei olisi sinua pettänyt ja halunnut toista naista. Mutta miehesi muuttui ja siten rakastat ihmistä, jota ei ole olemassakaan. (usko minua, itsekin olen tämän kokenut, että rakastaa sitä ihanaa kuvaa ihmisestä, kunnes huomaakin millainen toinen onkaan)

Miehesi ei halua tapahtumia sen ihmeemmin käydä läpi. Tämä voi johtua myös tuosta uudesta naisesta. Oli miten oli, hän jatkaa elämäänsä ilman sinua. Mutta niin voit sinäkin jatkaa ilman häntä. Keksit elämääsi erilaisia mukavia asioita, entä jos muuttaisit lähemmäs entistä kotipaikkaasi, muttet kuitenkaan sinne missä kaikki muistuttaa hänestä? Jos vähän lähempänä ihmisetkin olisi samankaltaisia edes hieman ja saisit solmittua kaverisuhteita? Entä netin kautta? Jos etsisit ystäviä erilaisten palstojen kautta/ilmoitusten avulla? Ja aloitat jonkin uuden harrastuksen, esim liikunnan parissa?

Tsemppiä jatkoon! *hali🙂🌻

Käyttäjä Weenu kirjoittanut 05.04.2011 klo 23:31

eheytynyt kirjoitti 4.4.2011 14:57

Todellakin, oma elämäsi alkaa rakentua noista uusista kokemuksista, joihin entinen miesystäväsi ei liity. Ja selvää on myös se, että tapahtumista on vaikea päästä yli etenkin tuon vuoksi, että kaikki jäi kesken vailla selityksiä sen tarkemmin.

Kirjoituksestasi kuitenkin huokuu se, että olisitte edelleen eläneet sitä upeaa aikaa, eikä arki ollut ehtinyt astua suhteeseenne. Tottakai tänä aikana toinen tuntuu siltä maailman upeimmalta ihmiseltä, jota ilman ei vain voi elää. Jos siis on todella rakastunut. Mutta toisaalta, voiko mies olla todella niin kertakaikkisen ihana jos hän on valmis suhteenne heittämään pois parin vkon vuoksi? tuskimpa.. Tai jos ja kun hän on valmis sinua pettämään. Tuolloin ei yleensä toista rakasta loppupeleistä, jos siis pettää aivan surutta ja jatkaa sitä. Hän ei ole arvoisesi, enkä usko, että tämän kaiken jälkeen saisitte kovin hekumallista parisuhdetta vaikka hän haluaisikin jatkaa. Eikä parisuhteen toki tarvitse hekumallista ollakaan, tasainen onnellinen arki on se mikä kantaa. Rakastat ja ikävöit mielikuvaasi miehestäsi, et sitä henkilöä, joka hän tänä päivänä on. Unelmasi ja rakastettusi ei olisi sinua pettänyt ja halunnut toista naista. Mutta miehesi muuttui ja siten rakastat ihmistä, jota ei ole olemassakaan. (usko minua, itsekin olen tämän kokenut, että rakastaa sitä ihanaa kuvaa ihmisestä, kunnes huomaakin millainen toinen onkaan)

Miehesi ei halua tapahtumia sen ihmeemmin käydä läpi. Tämä voi johtua myös tuosta uudesta naisesta. Oli miten oli, hän jatkaa elämäänsä ilman sinua. Mutta niin voit sinäkin jatkaa ilman häntä. Keksit elämääsi erilaisia mukavia asioita, entä jos muuttaisit lähemmäs entistä kotipaikkaasi, muttet kuitenkaan sinne missä kaikki muistuttaa hänestä? Jos vähän lähempänä ihmisetkin olisi samankaltaisia edes hieman ja saisit solmittua kaverisuhteita? Entä netin kautta? Jos etsisit ystäviä erilaisten palstojen kautta/ilmoitusten avulla? Ja aloitat jonkin uuden harrastuksen, esim liikunnan parissa?

Tsemppiä jatkoon! *hali🙂🌻

Kiitos teille kummallekin, jotka jaksoitte vastata kirjoittamaani romaaniin 😉 Olin yllättynyt, että joku oli sen jaksanut lukea lävitse 🙂

Puhut totta siitä, että olen edelleen kiinni siinä "unelmassa" joka minulla oli meistä kahdesta mielessä. Ongelma on juurikin se, että sitouduimme liian nuorena, meillä ei kerennyt vielä olla arkista tasaista parisuhdetta vaan sitä ihanaa ensirakkauden romantiikkaa...

Ja tiedän kyllä, ei meidän parisuhteesta enää koskaan voisi mitään tulla...kaikki oli hyvin silloin ennen kuin lähdin, mutta ei enää sen jälkeen...Sepä tässä eniten sattuukin. Olen 100% luovuttanut haluta häntä enää parisuhteeseen mutta en voi vaan lakata ajattelemasta asioita. Vaikea selittää, mutta ajatukset piinaavat minua joka päivä..Mitä olisin tehnyt, sanonut toisin...käyn mielessäni kuvitteellisia keskusteluja hänen kanssaan ja muka selvitän kesken jääneitä asioita. Ja hän on varmasti unohtanut minut jo aikapäiviä sitten. Näin viime viikolla unta hänestä kolmesti. Osa unista oli surullisia joissa näin hänet uuden naisensa kanssa, yksi uni oli jossa hän puhui minulle uudesta suhteestaan ja minua oikein harmitti herätä kun olisin halunnut nähdä unen loppuun...So unfinished businnes...

Olen viime päivinä ottanut taas askeleen jonnekin, missä ehkä alan ymmärtämään Häntä paremmin. Mitä keväällä tapahtui, tiedän että se oli kova isku Hänelle kun lähdin ja paras ystäväni oli miespuolinen. Eikä toiselta puolelta maapalloa mitenkään pysty vahtimaan mitä kumpikin tekee, joten luottamuspula oli pelottava ja kauhea molemmin puolin. Alusta alkaen hän syytteli minua että "haluan muka panna jokaista vastaantulevaa miestä siellä" ja "olen sulle pelkkä suomipoikaystävä" vaikka mitään pahaa ei ollut sattunut...mutta mustasukkaisuus tekee pahoja tekoja ja niimpä Hänkin alkoi kovettaa itseään ryyppäämällä ja muiden naisten huomiota hakemalla ja lopulta pettämällä minua nykyisen tietoni mukaan kahden eri naisen kanssa. Totta kai aloin huomioida häntä vähemmän kun itse pelkäsin niin kovasti tulevani petetyksi... (huom. itse en ole pettänyt kertaakaan, hänen pelkäsin pettävän lähes aina..)

Mutta joo...Kiitos vastauksista ja hyvää kevättä🙂 Paistaa se aurinko välillä tänne risukasaankin...🙂

Käyttäjä snana kirjoittanut 14.04.2011 klo 07:02

ehkä ne kuvitteelliset keskustelut hänen kanssaan on sulle tarpeen. Sillä voit selvittää itsellesi ja selittää niitä asioita jotka ehkä jäivät sanomatta. käyn huolella nuo keskustelut, ehkä kyllästyt siihen lopulta itsekin.
mies oli heikko, kun ei pystynyt sietämään tilannetta jossa olet toisella puolen palloa. ehkä se kävi hänen ilmiselvästi heikolle itsetunnolleen niin kovasti, että hän päätti kostaa. raukkamaista ja typerää vielä syytellä sinua siitä. välimatka aiheutti nyt sen joka ehkä olisi muutoinkin ollut edessä? mustasukkaisuutta löytyy lähempääkin. ehket haluaisi tuollaista ihmistä enää elämääsi?
tiedän kuitenkin miten "kesken" jäänyt, selvittämätön juttu kalvaa luita ja ytimiä myöten, joten en todellakaan vähättele tätä, päinvastoin, minusta sinä erittelet hienosti asioita, voit olla ylpeä itsestäsi. ihminen on luonnostaan semmoinen että haluaa ymmärtää kaiken mitä tapahtuu, sitä joko vatvoo niin kauan että ymmärtää tai lopulta keksii itsensä ja mielenrauhansa vuoksi järkeen käyvän syyn tapahtumiin ja se on ihan okei. pääasia että sinulla on hyvä olla ja olet sinut asian kanssa. tulet varmasti ajan kanssa olemaan, odota rauhassa. valitettavasti maailmassa yleensä ja ihmissuhteissa, niissäkin joihin olemme uskoneet kaiken, tapahtuu asioita joita emme välttämättä voi ymmärtää. pelko menetyksestä ja hiljaisuudesta tai muusta ahdistavasta on aina olemassa kun kaksi ihmistä laitetaan yhteen.
sinä voit kuitenkin katsoa taaksesi puhtais sydämin ja se on pääasia. voimia päiviisi, toivon sinulle aurinkoa elämääsi!