Yksi petetty lisää

Yksi petetty lisää

Käyttäjä kaps aloittanut aikaan 23.01.2017 klo 20:45 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kaps kirjoittanut 23.01.2017 klo 20:45

Avokkini jäi syksyllä kiinni pettämisestä. Rakastan häntä silti edelleen, mutta ongelmanani on, että luulen hänen pettävän edelleen, kuitenkin täysin toisen naisen kanssa kuin sen, jonka kanssa hän jäi kiinni. Hän varasi hotellin yhdeksi yöksi, sain tietää asiasta kiertotietä ja kysyessäni hän väitti, että kavereita olisi kestittänyt. Ei kuitenkaan sitten lähtenyt ollenkaan viettämään iltaa, kun sain hänet tästä hotellivarauksesta kiinni. Oli myös poistanut varausvahvistuksen, vaikka minä olin sen ehtinyt jo nähdä.

Minulle hän puhuu seksuaalisista ongelmistaan ja väittää käyttävänsä tähän lääkettäkin, että meidän väliset sänkypuuhat toimivat. Minä taas tunnen, että minun täytyisi olla jotain muuta kuin olen tai pahimmassa tapauksessa joku muu, että hänen halunsa olisivat ns. normaalit. En usko, että hän siihen toiseen samaa lääkettä käyttää – typeräähän se olisi. Hän viestittelee tämän naisen kanssa päivittäin ja varsinkin silloin, kun on juhlimassa. Joskus olen hänen kanssaan ja hän viestittelee naiselle, mutta nainen ei tule paikalle.

Pitäisikö minun ottaa tähän epäiltyyn naiseen jollain tavalla yhteyttä, kun mieheni ei suostu myöntämään suhdetta? Tuntuu vain todella pahalta olla avokkini lähellä, kun ajattelen, että minä en ole kuin tämä toinen nainen. Olen yrittänyt luottaa avokkiini, mutta se ei vain onnistu, kun herra häviää perjantaisin juhlimaan eikä kutsu minua mukaansa. Olemme olleet yhdessä jo vuosia ja olemme keskustelleet, mutta mies haluaa jäädä. En haluaisi elää epävarmuudessa, mutta jotain hän piilottelee minulta.

Käyttäjä Murtunut mies kirjoittanut 24.01.2017 klo 14:32

Hei. Olette varmaan nuoria ihmisiä?
Jos et pysty luottamaan ja vaistosi sanoo että mies pelailee edelleen niin ehdotan
keskustelua miehesi kanssa asiasta ja jos ei selvyyttä tule niin miksi kiusata itseään tuollaisessa suhteessa?
Itse olen petetty myös. Oli vaimo ja useampi lapsi. Vaimo jäi kiinni pettämisestä, ei katunut juurikaan mutta suuttui ihan silmittömästi kun käry kävi. Valehteli suhteesta, eli siloitteli sen viattomaksi. Vannoi ettei koskaan enää noin tee. Minun piti suunnata katse tulevaisuuteen eikä muistella vanhoja. Tuli samoihin petos aikoihin raskaaksi.Haluisi isomman talon ja en meinannut uskaltaa lähteä velan ottoon koska pelkäsin että jos tuleekin vielä ero tai jokin uusi juttu. Hän ylipuhui minut joten sitten kumminkin rakennin uuden talon. Minua askarrutti isyyskin ja kerroin siitä. Hän suuttui että loukkaan lasta jos isyystesti tehdään. Sanoi jopa että mitä väliä jos lapsi on terve? En voinut tajuta hänen aivoituksiaan.
n. kolme vuotta meni , käry kävi. Uusi salarakas. Itseltä lähti matto totaalisesti jalkojen alta. Hän sanoi että ei tiedä miksi näin tekee vaikka meillä on kaikki niin hyvin. Oltiin avioliittoneuvojalla ja vaimo vannoi taas rakkauttaan ja kahden kuukauden kuluttua selkisi että pitää yhä yhteyttä salarakkaaseen. Sitten tuli ero ja talo jäi minulle maksettavaksi koska en halunnut lasten menettävän kotiaan ja vaimo siihen ei luvannut jäädä.
Kyllä olen sitä mieltä että pettäjä useimmiten pettää uudelleenkin kun tilaisuus tulee. Olisi pitänyt kerrasta tajuta ja erota saman tien. Tuntuu niin hukkaanheitetyltä ajalta kaikki mitä tässä meillä oli. Nyt se ensimmäinen mies josta kiinni jäi pohtii kuulemma isyyttään kun muistaa että ovat siihen aikaan sextailleet. Exä ei tätä tämän pohdintoja tiedä. Olen itselleni isyyden selvittänyt. Joka tapauksessa voin sanoa että pettäjä rikkoo niin paljon että ei varmaan sitä edes ymmärrä.
Edelleen painotan että tuollaisessa suhteessa ei ole hyvä elää ja olla jos ei kumppaniin pysty luottaa. Siitä pitää lähteä pois. Meitä uskollisia miehiäkin vielä on.

Käyttäjä mariella kirjoittanut 24.01.2017 klo 15:43

Hei 🙂🌻
Olen niin pahoillani teidän molempien tilanteesta 😞
Mutta; todellakin kannattaa ns. nostaa kissa pöydälle ja kysyä suoraan, sillä usein vaisto meissä enteilee sen, ettei kaikki ole kunnossa.
Toki siinä voi ensin käydä noin, kuten murtuneelle miehelle: valehdellaan asioista. Niin kävi myös itselleni ja tottakai esitettiin, ettei muuta, kuin kaveruutta ole suhde. Meillä se ensin meinasi upotakin tuo valhe, sillä suhde oli miestä vanhempi ja yhteinen tuttavamme. Joku minussa kuitenkin laittoi epäilemään ja lopulta selvisi, että ihan intiimistä suhteesta oli kyse.
Meillä mies tosin murtui täysin ja joutui parin kuukauden saikulle itsesyytösten ja häpeäntunteen ollessa niin voimakkaita. Tämä ehkä johtui osittain siitä, että olen fyysisesti sairastunut ja vaikeita hoitojaksoja läpikäynyt. Tämän asian tiesi myös tuo toinen nainen ja se oli ollutkin kimmoke suhteen aloittamiseen. Nainen oli tarjonnut miehelleni empatiaa tilanteemme vuoksi ja sitten lisäksi muutakin.
Ja on meilläkin monta lasta, joten se ei estä ryhtymistä suhteeseen. Sinun kohdallasi murtunut mies ihmettelen suuresti sitä, miten vaimosi pystyi uudestaan vielä pettämään 😐 Ilmeisesti häneltä puuttuu empatiakyky ja syyllisyyden tunteet??? Siitä kertoo mielestäni se, ettei hän kovinkaan tuntunut olleen pahoillaan ensimmäisestä pettämisestään. Älyttömän ristiriitaista on myös tuo ison talon rakentamiseen painostaminen myös tuossa tilanteessanne.
Meillä uskottomuudesta on jo vierähtänyt aikaa nelisen vuotta ja asia on käsitelty. Uutta pettämistä en epäile: sen verran pohjalla mies ensimmäisen kerran jälkeen kävi 😟

Käyttäjä kaps kirjoittanut 24.01.2017 klo 19:51

Hyvin oletettu, vaikka itse en pidä kolmenkympin korvilla olevia enää kovin nuorina. 😀
Onhan tässä säästötilit ja asuntolainat ja lapset tietenkin haaveissa ja tällä hetkellä ne painavat puntarissa, että haluaako sitä sitoutua juuri tähän ihmiseen.

Enkä ole menettänyt uskoani miehiin, viimesyksyinen tapahtui hieman vaikeassa suhdetilanteessa... Olisin kaivannut rakkautta, mutta osasin pyytää sitä mykkäkoululla ja niin. Ymmärtäähän sen, mitä voi tapahtua. Silti ihmettelen, miten rikki tällaisesta asiasta voi mennä ja kuinka kauan se jatkuu. Olen fiksuna ihmisenä yrittänyt työstää asiaa ja työstettävää vielä on, olen yrittänyt luottaa, olen ja olen. Silti vaikeat ajatukset lähes vainoavat alituiseen enkä saa asioita tehtyä. Olen sanonutkin, että totuus sattuu paljon vähemmän kuin valehtelu, mutta silti epäilen, kun toinen väittää puhuvansa totta. Voihan se vika olla vain omien korvieni välissä, kuka tietää.

Hän on myös suhteen aikana ollut kovin mustasukkainen miespuolisista kavereistani (joita on monia johtuen opiskelualastani), mutta minä olen heitä pitänyt vain kavereina. Kukaan ei ainakaan suoraan ole vihjannut olevani minusta kiinnostunut ja ajattelen, että jos ovat sitä salaa, niin se on täysin heidän ongelmansa. Minä voin laittaa välit poikki, jos sanaa "ei" ei ymmärretä. Välillä toki olen innostunut hänen naispuolisista kavereista olemaan mustasukkainen, ihan vain näyttääkseni, miten hän reagoi miespuolisiin kavereihini. En tietenkään oleta, että siitä hän osaisi peilata omaa käytöstään, vaikka niin toivoisinkin.

Niin. Puhumattomuus ja sulkeutuneisuus, nuo aikamme synnit.

Käyttäjä Sad_fairy kirjoittanut 26.01.2017 klo 16:37

Hei kaps!

Olen niin pahoillani puolestasi... Tiedän niin tunteesi, sen epävarmuuden kun vaistoat että kaikki ei ole kunnossa mutta toinen ei myönnä....
Se puhumattomuus..☹️

Ottaisin sinuna kyllä yhteyden tähän toiseen naiseen. Voi olla, että sitä kautta voisit saada selvyyden. Meidän tapauksessa toinen nainen auliisti kertoi kaiken, koska halusi miehen itselleen...

Meillä mies jäi siis kiinni uskottomuudesta viime kesänä lähes 10 vuoden yhdessä olon jälkeen. Olemme/olimme naimisissa ja meillä on kaksi yhteistä lasta, miehellä vielä kaksi edellisestä liitosta. Onnistuimme vuosien saatossa luomaan toimivan uusperheen.

Vietimme vielä heinäkuussa ihanaa hääpäivää ja kaikki näytti minulle päin olevan hyvin. Hääpäivästä parin viikon kuluttua mies muuttui radikaalisti, oli töykeä minulle ja alkoi vältellä seuraani kaikin keinoin. Mies vietti aikaansa lasten kanssa puistossa, jossa olikin aina "tietty äiti lapsineen". No, siellä eivät olleet tavanneet ja vaan tapailivat lasten kautta alkuunsa. Lopulta mies jäi kiinni kun ei tullut yömenoiltaan kotiin. Mies paljasti itse että on pettänyt. Mies katui ja päätimme yrittää yhdessä.

Syksy oli kaaoottinen. Mies käyttäytyi oudosti, välillä pakoili minua, välillä halusi halailla minua tuntikausia. Seksiäkin oli kuitenkin. Ajattelin, että miehen käytös johtuu syyllisyydestä ja häpeästä. Kuitenkin jonkinlainen epävarmuus suhteen tulevaisuudesta oli mielessäni, tuntui kuin katselisin vierasta miestä vieressä. Niin oudosti mies käyttäytyi.
Kunnes mies paljasti: suhde oli jatkunut koko syksyn. Mies jätti minut kunnes palasi itkevänä anelevana kolmen päivän päästä. Suhde oli kuulema virhe ja nyt hän oikeasti haluaa pelastaa meidän suhteen. Annoin mahdollisuuden, jälleen. Pari viikkoa meni hyvin kunnes taas outo käytös alkoi (välttelyä, puhelimen kyttäystä jne.) Silloin tein lopullisen ratkaisun. Nyt avioeron ykkösvaihe on alkanut ja mies muuttaa tästä pian.

Viimeinen puoli vuotta on ollut helvettiä. Olen kysynyt mieheltäni miksi hänen piti roikottaa minua löysässä hirressä näin kauan. Miksei hän lähtenyt jo kesällä. Mikä tarkoitus tällä minulle valehtelulla ja vatkaamisella ees taas oli? Valehtelu on oikeasti ollut tässä pahinta. Olen alkanut epäillä meidän koko avioliiton aitouttakin jo, niin törkeitä valheita mies on ladellut. Väittää kyllä, että valheet alkoivat vasta viime kesänä. Matto vedettiin minunkin jalkojeni alta. Aivan yllättäen, sillä itse pidin liittoamme hyvänä ja rakkaudentäyteisenä. Eikä miehenkään mukaan meillä ollut mitään ongelmia. Silti hän ei pysty katkaisemaan suhdetta tuohon naiseen, vaan se aktivoituu aina uudelleen ja uudelleen. Tunteet minua kohtaan kuulema vaihtelevat välittämisestä rakkauteen.

Vaistoon kannattaa luottaa... Minä en voi jäädä epävarmuuteen ja henkiseen pahoinpitelyyn enää. (valehdellaan ja lähdetään ja palataan) On pelastettava itsensä ja meidän tapauksessa myös lapset. Siksi lähdin vaikka rakastankin edelleen. Mieheni on ollut tähän mennessä hyvä isä mutta nyt sekoilee tämän naisen kanssa niin, etten tiedä siitäkään enää. Ei kai kukaan täyspäinen lapsia tällaiseen sekoita?

Toivotan voimia kaikille samassa tilanteessa oleville!

Käyttäjä Serpentiini kirjoittanut 27.01.2017 klo 13:31

Sad_fairy kirjoitti 26.1.2017 16:37
Ottaisin sinuna kyllä yhteyden tähän toiseen naiseen. Voi olla, että sitä kautta voisit saada selvyyden. Meidän tapauksessa toinen nainen auliisti kertoi kaiken, koska halusi miehen itselleen...

Olen siis itse ns. toinen nainen eli suhteessa naimisissa olevan miehen kanssa. Kyselin tuolla toisaalla, miksi ihmeessä petetyt haluavat ottaa yhteyttä "kolmansiin pyöriin". Tässä ylempänä onkin minulle yksi selitys lisää, kun huomaan, että jotkut kolmannet pyörät jopa kertovat auliisti kaiken. Joskus voi olla niin, että kolmas pyörä tosiaan kertoo kaiken auliisti tai sitten kertoo edes vähän jotain. Minä olen kuitenkin päättänyt, että jos miesystäväni vaimo ottaa minuun yhteyttä, en vastaa hänelle mitään. En aio vastata mahdollisiin puheluihin enkä viesteihin. Jos hän pyrkii puheilleni kasvokkain, en aio hänen kanssaan keskustella enkä jäädä tilanteeseen. Näin olen etukäteen suunnitellut mahdollisia tilanteita. Minua ei sinänsä haittaa, että te kannustatte ottamaan kolmansiin pyöriin yhteyttä etenkin kun olen täältä saanut useampia syitä, miksi petetty haluaa yhteyttä ottaa. Kannustan teitä miettimään kuitenkin sellaistakin vaihtoehtoa, että kolmas pyörä kieltäytyisikin kaikesta kommunikaatiosta. Jos minä saisin törkypostia tai jos minusta otettaisiin vaikka kadulla kävellessä kiinni, saattaisin jopa harkita rikosilmoituksen tekemistä. Samoin voisin toimia, jos joku roikkuisi kotini lähellä - esimerkiksi rappukäytävässä. Jos siis otatte yhteyttä toiseen naiseen, niin pitäkää huoli siitä, ettette itse joudu ongelmiin.

Sad_fairy kirjoitti 26.1.2017 16:37
Minä en voi jäädä epävarmuuteen ja henkiseen pahoinpitelyyn enää. (valehdellaan ja lähdetään ja palataan) On pelastettava itsensä ja meidän tapauksessa myös lapset. Siksi lähdin vaikka rakastankin edelleen.

Nostan sinulle hattua Sad_fairy! Vaikuttaa siltä, että olet pitkällä päätöksen teossa, vaikka mies vielä ilmeisesti asuukin kanssanne. Kannatan ehdottomasti päätöksen tekoa ja uuden elämänvaiheen aloittamista. Joillekin se tarkoittaa eroa, joillekin suhteen elvyttämistä. Puoli vuotta ei minusta ole liian pitkä aika epävarmuudessa vellomiseen. Jos vellomisaika kuitenkin vielä siitä pitenee, ajattelen ongelmien vain kasvavan ja elämän kuluvan hukkaan niiden kanssa painiessa. Mielestäni ehkä tärkein kohta viestissäsi on tuo: "en voi jäädä henkiseen pahoinpitelyyn enää." Tsemppiä hirveästi sinulle 🙂👍!

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 21.02.2017 klo 13:11

Hei kaikille eronneille tai eroa miettineille,

Oletteko huomanneet, että Tukinetissä on säännöllisesti Pop Up Eroklinikka chattejä? Chatiessä voi saada itselleen vertaistukea sekä myös ammattilaisten neuvoja erotilanteeseen liittyen.

Virtuaaliselle eroklinikalle voit osallistua, jos ero on pyörinyt mielessäsi tai olet eronnut, mutta asiat eivät suju ja haluat vastauksia esimerkiksi lapsen elatukseen, huoltoon tai tapaamisiin liittyviin kysymyksiin. Eroklinikalla vastaanottoa pitävät Yhden Vanhemman Perheiden Liiton asiantuntijat. Chatit ovat siis avoimia kaikille kiinnostuneille ja niihin mahtuu kerrallaan 12 osallistujaa.

Seuraava Pop Up Eroklinikka chat on Tukinetissä jo huomenna keskiviikkona 22.2. klo 20.30-22. Chatissä on mukana myös lakimies, jolle voi esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä.

Tervetuloa mukaan juttelemaan eroon liittyvistä asioista sekä vertaisten että ammattilaisten kanssa! 🙂👍

Käyttäjä ASM kirjoittanut 22.02.2017 klo 09:17

Serpentiini kirjoitti 27.1.2017 13:31

Olen siis itse ns. toinen nainen eli suhteessa naimisissa olevan miehen kanssa. Kyselin tuolla toisaalla, miksi ihmeessä petetyt haluavat ottaa yhteyttä "kolmansiin pyöriin".

Meidän tapauksessa tämä toinen nainen halusi ottaa minuun yhteyttä. En olisi sitä halunnut. Hän lähetti kymmeniä mieheni hänelle lähettämiä viestejä. Toinen nainen oli alkanut kiristää, kun yhteistä tulevaisuutta ei mieheni kanssa tullutkaan. Pettyneetä hän aikansa kiristi ja lopulta toteutti viestien muodossa uhkauksensa. En olisi halunnut näitä viestejä saada.

No, tästä oli se hyöty, että mieheni lopultakin huomasi, miten "hullu" (omien sanojensa mukaan) tämä toinen nainen oli ja se auttoi häntä pääsemään eroon tästä.