Hei kaps!
Olen niin pahoillani puolestasi... Tiedän niin tunteesi, sen epävarmuuden kun vaistoat että kaikki ei ole kunnossa mutta toinen ei myönnä....
Se puhumattomuus..☹️
Ottaisin sinuna kyllä yhteyden tähän toiseen naiseen. Voi olla, että sitä kautta voisit saada selvyyden. Meidän tapauksessa toinen nainen auliisti kertoi kaiken, koska halusi miehen itselleen...
Meillä mies jäi siis kiinni uskottomuudesta viime kesänä lähes 10 vuoden yhdessä olon jälkeen. Olemme/olimme naimisissa ja meillä on kaksi yhteistä lasta, miehellä vielä kaksi edellisestä liitosta. Onnistuimme vuosien saatossa luomaan toimivan uusperheen.
Vietimme vielä heinäkuussa ihanaa hääpäivää ja kaikki näytti minulle päin olevan hyvin. Hääpäivästä parin viikon kuluttua mies muuttui radikaalisti, oli töykeä minulle ja alkoi vältellä seuraani kaikin keinoin. Mies vietti aikaansa lasten kanssa puistossa, jossa olikin aina "tietty äiti lapsineen". No, siellä eivät olleet tavanneet ja vaan tapailivat lasten kautta alkuunsa. Lopulta mies jäi kiinni kun ei tullut yömenoiltaan kotiin. Mies paljasti itse että on pettänyt. Mies katui ja päätimme yrittää yhdessä.
Syksy oli kaaoottinen. Mies käyttäytyi oudosti, välillä pakoili minua, välillä halusi halailla minua tuntikausia. Seksiäkin oli kuitenkin. Ajattelin, että miehen käytös johtuu syyllisyydestä ja häpeästä. Kuitenkin jonkinlainen epävarmuus suhteen tulevaisuudesta oli mielessäni, tuntui kuin katselisin vierasta miestä vieressä. Niin oudosti mies käyttäytyi.
Kunnes mies paljasti: suhde oli jatkunut koko syksyn. Mies jätti minut kunnes palasi itkevänä anelevana kolmen päivän päästä. Suhde oli kuulema virhe ja nyt hän oikeasti haluaa pelastaa meidän suhteen. Annoin mahdollisuuden, jälleen. Pari viikkoa meni hyvin kunnes taas outo käytös alkoi (välttelyä, puhelimen kyttäystä jne.) Silloin tein lopullisen ratkaisun. Nyt avioeron ykkösvaihe on alkanut ja mies muuttaa tästä pian.
Viimeinen puoli vuotta on ollut helvettiä. Olen kysynyt mieheltäni miksi hänen piti roikottaa minua löysässä hirressä näin kauan. Miksei hän lähtenyt jo kesällä. Mikä tarkoitus tällä minulle valehtelulla ja vatkaamisella ees taas oli? Valehtelu on oikeasti ollut tässä pahinta. Olen alkanut epäillä meidän koko avioliiton aitouttakin jo, niin törkeitä valheita mies on ladellut. Väittää kyllä, että valheet alkoivat vasta viime kesänä. Matto vedettiin minunkin jalkojeni alta. Aivan yllättäen, sillä itse pidin liittoamme hyvänä ja rakkaudentäyteisenä. Eikä miehenkään mukaan meillä ollut mitään ongelmia. Silti hän ei pysty katkaisemaan suhdetta tuohon naiseen, vaan se aktivoituu aina uudelleen ja uudelleen. Tunteet minua kohtaan kuulema vaihtelevat välittämisestä rakkauteen.
Vaistoon kannattaa luottaa... Minä en voi jäädä epävarmuuteen ja henkiseen pahoinpitelyyn enää. (valehdellaan ja lähdetään ja palataan) On pelastettava itsensä ja meidän tapauksessa myös lapset. Siksi lähdin vaikka rakastankin edelleen. Mieheni on ollut tähän mennessä hyvä isä mutta nyt sekoilee tämän naisen kanssa niin, etten tiedä siitäkään enää. Ei kai kukaan täyspäinen lapsia tällaiseen sekoita?
Toivotan voimia kaikille samassa tilanteessa oleville!