Yhteen paluun tuomat ongelmat!
Olen epätoivoinen.
Meillä on pitkä historia mieheni kanssa takana. Erosimme pari vuotta sitten uskottomuuden takia (minä petin). Päätimme erota tämän jälkeen asioista oikeastaan edes keskustelematta.
Mieheni muutti toisaalle. Aloimme kuitenkin viime kesänä lähentyä. Vietimme enemmän ja enemmän aikaa yhdessä. Ilmoitin miehelleni, että haluaisin vielä yrittää. Mieheni ei puhunut minulle koko kesänä toiveistaan meidän suhteen vaikka sitä häneltä monesti kysyin. Syksyllä hän sitten ilmoitti, että haluaisi palata kotiin. Sen paremmin en hänen motiiveistaan tiennyt. No, selvisi sitten keskustelujen ja kyselyjen myötä, että hän tuli takaisin, koska halusi pelastaa tämän perheen.
Nyt kuitenkin olemme olleet viime kuukaudet siinä pisteessä, että minä olen täysillä mukana pelastamassa meitä, mieheni ei. On kuin kivirekeä vetäisin perässäni. Olen lohduttautunut ajatuksella, että tämä on minulle aivan oikein, että minä olen nyt se tämän suhteen kantava voima ja annan miehelleni aikaa käsitellä asioita. Mutta kuitenkin saman katon alla eläminen kaiken aikaa peläten on jotain aivan kamalaa.
Minusta on tullut aivan kamala. Kesällä olin jo pääsemässä jaloilleni eron suhteen enkä elätellyt mitään toiveita, että mieheni palaisi takaisin, vaikka hänelle olin kertonutkin, että haluaisin vielä yrittää. Tai totta kai toivoin mutten enää olettanut meistä mitään. Olin varautunut täysin jatkamaan elämääni yksin. Kiukuttelen hänelle nykyään lähes päivittäin. Olen niin pelokas ja epävarma. Olen hankala ja kiukuttelen ja sitten taas pelkään ettei mieheni kestä minua enää ja lähtee.
Välillä olen jopa miettinyt olisiko helpompaa kuitenkin olla yksin. Mutta en haluaisi luovuttaa!
Eikö mieheni ylpeys anna periksi lähestyä minua tai osoittaa, että välittää minusta? Onko hänen helpompi olla sen kovan kuoren takana, sen sijaan, että joskus näyttäisi minulle heikkoutensa ja pelkonsa? Hän on sanonut ettei häntä enää vaivaa vanhat uskottomuusasiat, ei halua edes palata niihin enää missään muodossa. Uskon tämän toisaalta, koska mieheni pääsi sinkkuaikanaan elämään omaa elämäänsä ja tutustui uusiin naisiin ja ilmeisesti seurustelikin jonkin aikaa. Oli sanojensa mukaan kovin ihastunutkin. Mutta kuulemma ei kuitenkaan saanut mielenrauhaa minulta ja häntä vielä vaivasi se, että hänellä taitaakin olla tunteita vielä kotiin.
Jaksan edelleen uskoa meihin. Mieheni on sanonut rakastavansa minua (on kuulemma aina rakastanut) ja haluavansa yhä pelastaa tämän perheen. Kun vaan hän riisuisi sen kuorensa ja antaisi ikäänkuin periksi! Miten voisin auttaa miestäni tässä?
Mitä ihmettä tässä tilanteessa voisi tehdä? Tunteita ja halua hänellä on, mutta riittääkö ne murtamaan sen ylpeyden, jota hänellä on??
Annanko hänelle aikaa? Annanko hänen rauhassa miettiä asioita? Annanko olla hänen ns. ”rauhassa” ja otan vähän välimatkaa?
Onko kohtalotovereita? ☹️