Yhdessä, mutta silti niin yksinäinen

Yhdessä, mutta silti niin yksinäinen

Käyttäjä Miuku77 aloittanut aikaan 08.01.2017 klo 22:29 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Miuku77 kirjoittanut 08.01.2017 klo 22:29

Koska en Faceen halua omille sivuille tekstiä pistää, yritän hakea ymmärrystä täältä.
Olen siis kohta nelikymppinen perheen äiti, perheessä kaksi poikaa 5- ja 11-vuotiaat, sekä isä, koira ja kani. Tuloksena omista töppäyksistä ja sinisilmäisyydestä meni luottotiedot jo kolmisenvuotta sitten. Ja koska mies ei pystynyt tai halunnut auttamaan yhteisissä laskuissa, meni hänenkin luottotiedot päivähoitomaksujen takia😮
Siitä sattuneesta syystä nyt on ollut aika vaikeata. Ja olenkin noin vuosi sitten käynyt terapeutilla ja saanut ahdistusdiagnoosin. Olen tasapainoillut veitsenterällä jo pidemmän aikaa, mutta nyt taas kuilun pohja alkaa häämöttää. Kaikki alkoi puolitoista vuotta sitten kun mies halusi, jostakin minulle käsittämättömästä syystä aloittaa, monen vuoden jälkeen, polttamaan? Ensin vain minun harmikseni, mutta nyt ei pääse siitä irti. En tiedä olisiko asia niinkään paha, mutta hän on useaan otteeseen luvannut lopettaa, siihen kuitenkaan pystymättä. Ja joka kerta, kun on muka lopettanut peittelee milloin mitenkin tupakan ja sikarin hajua. Miksi valehtelee ja lupailee, jos ei pysty?

Olen asiasta yrittänyt puhua, siitä kuitenkaan mitään aikaansaamatta. Olen huolissani hänen terveydestä, koska kun hän polttaa enemmän alkaa hänen hengityksensä vinkumaan ja pahimmillaan on esiintynyt jopa uniapneaa. En pysty nukkumaan, kun kuuntelen hengittääkö hän. Ja kaikki rahat menee tupakkaan, olen joutunut ostamaan pullopalatusrahoilla ruokaa, kun toinen on pistänyt rahat tuhkana tuuleen.
Kyllähän minä tiedän että hän on aikuinen ihminen ja tekee itse omat päätökset, toivoisin vain että minä olisin tärkeämpi kuin tupakka, mutta en taida olla mistään kotoisin?
Olen vedonnut järkeen, tunteisiin kaikkiin mahdollisiin asioihin, mutta herra ei tule järkiinsä. Nyt ajoin hänet sohvalle nukkumaan niin kauaksi aikaa kun haluaa polttaa, en pysty kuuntelemaan hengityksen pihinää. Itse en ole pariin yöhön oikein nukkunut, enkä syönyt kahteen päivään juuri mitään. Mutta pääasiahan on että miehellä on kaikki hyvin ja tupakka maistuu. Eikö?😐