Voiko tunteet kuolla parissa pvässä?
Olen tällä hetkellä erittäin ahdistunut, surullinen ja hämilläni omista tunteistani. Tapasin reilu pari kk:ta sitten miehen, johon ihastuin enemmän kuin kehenkään muuhun elämäni aikana. Olen 35-vuotias ja elänyt paljon yksin sinkkuna. Suhde tuntui pienoiselta ihmeeltä jopa. Ja se onnellisuus minkä siitä sain. Viikko sitten kuitenkin aloin voimaan todella pahoin. Itkeskelin, olin kuoleman väsynyt ja tunsit ahdistusta. Ahdistusta aiheutti eritoten miesystäväni. Tai se tunne, etten tunnekaan enää häntä kohtaan mitään. Ja tämä kaikki tapahtui n. kahdessa päivässä. Aivan totaalinen tunteiden kuperkeikka. Jotenkin en jaksaisi uskoa, että näin voi käydä. Puhuimme kyllä tulevaisuudesta viikko sitten ja kävimme myös hänen kotipaikallaan. Yksi syy voisi olla puoleltani oleva sitoutumisen pelko. Miehessä on myös pieniä asioita, jotka eivät niin miellytä minua, mutta olisivatko ne niin hallitsevia. Olen myös kärsinyt masennuksesta viimeiset kolme vuotta, johon olin hakemassa terapiaa juuri ennen kuin tapasin miehen. Suhde kuitenkin helpotti oloani ja jätin asian hautumaan.
Mutta nyt voin erittäin pahoin. Itkemisestä ei tule loppua. Mahassa pistelee ja oksettaa. Keskustelin asian puhki miehen kanssa ja nyt päätimme pitää taukoa tapaamisissa. Surettaa niin hänen puolesta kun hänelläkin on vahvat tunteet minua kohtaan. Kaipaan myös sitä rakkautta, jota tunsin häntä kohtaan.