Voiko parisuhteen miettimisajasta selvitä yhdessä?
Hei,
muutama päivä sitten avopuolisoni ilmoitti ettei tiedä rakastaako minua enää, ja harkitsee eroa. Tarvitsee aikaa miettiä asioita. Järkytyin. Olemme olleet yli kymmenen vuotta yhdessä ja tottakai tuohon aikaan on mahtunut hyviä ja huonompia hetkiä. Koko tämä vuosi on kuitenkin ollut minun mielestäni hyvinkin seesteistä ja onnellista – fyysistä läheisyyttäkin on ollut enemmän kuin joissakin aiemmissa vaiheissa.
Järkytykseltäni olen saanut hänelle sanottua kuinka paljon rakastan, miten yllätyksenä tämä tulee jne. Olen yrittänyt antaa hänelle tilaa ajatella asioita (mitä hän sanoi tarvitsevansa) mutta ei ole helppoa vain katsoa hiljaa vierestä ja olla yksin omien tunteiden kanssa kun ei ole mitään käsitystä mitkä ajatukset ovat tähän tilanteeseen johtaneet.
Nyt haluaisinkin tietää kokemuksia, onko tälläisistä parisuhteen miettimisjaksoista selvitty? Onko kenelläkään tiedossa nk. onnellista loppua? Olen ahdistunut kun mietinkin että joutuisin elämään loppuelämäni ilman avopuolisoani. Olen aina uskonut että hänessä on minun sielunkumppanini. Nyt hän on muuttamassa ei paitsi omaa elämäänsä myös minun elämääni.
Kamala olo 😭 . Ihanaa olisi jos jaksaisi vastata.