Voiko eron jälkeen yhdessä asuminen onnistua?

Voiko eron jälkeen yhdessä asuminen onnistua?

Käyttäjä mamemimo aloittanut aikaan 02.04.2014 klo 21:04 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä mamemimo kirjoittanut 02.04.2014 klo 21:04

Päätimme viikko sitten erota avomieheni kanssa. Olimme olleet yhdessä vain vuoden, ja silti suhde oli ehtinyt mennä aika pahaan kuntoon parin viimeisen kuukauden aikana. Ongelmamme oli, että olemme todella erilaisia. Mies tarvitsee todella paljon omaa tilaa, on itsenäinen ja itsevarma, minä taas tarvitsen paljon henkistä ja fyysistä läheisyyttä ja olen välillä todella epävarma. Riitelimme paljon oman tilan ottamisen ja yhdessäolon tasapainosta. Ero on yhdessä sovittu asia, ja olemme nyt paremmissa väleissä kuin hetkeen. Tuntuu kuin henkisestä painolastista olisi päästy eroon. Olo on välillä jopa helpottunut, silloin kun saa voimakkailta surun, pettymyksen ja syyllisyyden tunteilta tilaa. Välitämme edelleen toisistamme paljon, ja minulla on vielä voimakkaita tunteita miestä kohtaan.

Eli ei tämä helppoa ole, vaikka ns. sovussa erotaankin. Työpaikallakin on huomattu, etten ole kunnossa, vaikken ole mitään kertonutkaan. Nyt lisäksi näyttää siltä, että joudumme ehkä asumaan yhdessä vielä neljä kuukautta. Muutan elokuussa töiden perässä toiselle paikkakunnalle, enkä millään löydä sopivan hintaista kämppää, jonka voisi irtisanoa muutaman kuukauden jälkeen. Pelkään, että neljän kuukauden aikana tämä menee jossain vaiheessa likaiseksi. Kumpaakaan ei kiinnosta tällä hetkellä yhtään toisten tapailu, mutta ei voi tietää, jos mieli muuttuukin parin kuukauden jälkeen. Tunnustan olevani mustasukkainen. Tai ehkä toisen läsnäolo alkaa vaan ahdistaa liikaa. Toki lähtisin aina viikonlopuiksi pois ja asunnon huonekalut järjestettäisiin uudelleen. Mutten silti tiedä, teemmekö tästä itsellemme vain turhan vaikeaa.

Onko jollain vastaavanlaisia kokemuksia? Kokemuksia siitä, että yhdessä asuminen on ollut huono ratkaisu? Kokemuksia siitä, että se on saatu onnistumaan ihan hyvin? Millaiset pelisäännöt olette sopineet?