Voi vihtori mitä teen
10-vuotta oltu yhdessä puhuttu aina välillä avioliittoon menosta. Tänä kesänä olisin halunnut virallistaa suhteemme ja mennä naimisiin. Suurena yllätyksenä avomieheni alko kiemurteleen ja vältteleen koko aihetta. Tässä sitä nyt ollaa avoliitossa edelleen. Multa putosi vaan pohja yhdessäololta tunteet myllertää ja on paha olo kun ei kelpaakaa aviovaimoksi. Elämäni on kriisissä tiedän että jotain ratkasuja on tehtävä näin en voi elää oon pettynyt ja katkerakin. Olen ajatellut eroa ei minulla mitään isompaa hinkua siihen avioliittoon ollut ja voin kyllä elää yksinkin. Tää on vaan niin suuri muutos kun tuota miestä kuitenkin vielä kaikesta huolimatta rakastan. En kyllä enää ole päästänyt häntä lähelleni sattuu liikaa. Puhua olen yrtittänyt mutta hän ei halua keskustella aiheesta tunnen itseni nöyryytetyksi. Sukulaisille olen aina kertonut että mennään naimisiis kunhan tässä keretää. Suhteemme on ollut muuten melko hyvä. Mulla on rankka vuosi muutenkin takana on ollut paljon muutoksia elämässä. Tuli työuupumus ja sen myötä masennus. Keväällä elämä alkoi kirkastuun ja olen ollut iloinen että saan taas nauttia kesästä ja elämäst ja tuntea itseni terveeksi. Töissä toisn ilmapiiri on huono mutta sen kestää kun muut perusasiat on kunnossa. Vähän tässä pelottaa sekin että masennus uusii syksyllä kun viimeksi se alkoi silloin. Tosin en koskaan aiemmin ole ollut masentunut katson ton työuupumuksen olleen syy siihen. Olen aina uskonut siihen että elämä kantaa ja vaikeuksien jälkeen on viisaampi ja vahvempi ihminen. Ratkaisun tekeminen on vaan niin vaikeaa ja vielä sekin että kun asiat pitkittyy ne myös yleensä mutkistuu.