Villi nuoruus vs. vastuullinen parisuhde-elämä

Villi nuoruus vs. vastuullinen parisuhde-elämä

Käyttäjä Lufas aloittanut aikaan 17.12.2012 klo 20:50 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Lufas kirjoittanut 17.12.2012 klo 20:50

Otsikossa on ongelmani pähkinänkuoressa, tässä alla pitkän kaavan mukaan. Viimeisenä on kysymys, johon kaipaan puolueetonta, ulkopuolisen ihmisen rehellistä näkemystä.

Olen 22-vuotias opiskelijatyttö, joka vääntää korkeakoulututkintonsa toiseksi viimeistä vuotta. Minulla on 15-vuotiaasta lähtien ollut poikaystäviä (kolme n. 2 vuoden suhdetta), joista kahden viimeisimmän kanssa myös asu(i)n yhdessä. Olen suhteiden välissä viettänyt muutamasta viikosta pariin kuukauteen kestäneitä sinkkukausia, jolloin olen oikeasti ollut onnellinen. Olen edellisissä(kin) suhteissa ollut jättäjän roolissa, ja suhteet ovat kaatuneet osittain samantapaiseen ahdinkoon kuin nyt, ja osittain entisten poikaystävien liian suuriksi tulleet ongelmat (itsekeskeisyys, peliriippuvuus, alkoholi).

Tämänhetkisen poikaystävän kanssa olemme tunteneet kavereina ensin 4 vuotta, mutta päädyimme yhteen 2,5v sitten ollessamme 19-vuotiaita. Asuimme ensimmäisen vuoden parin tuhannen kilometrin välimatkalla, mutta muutimme noin 1,5v sitten yhteen, ja nykyään meillä on kaksi koiraa ja autokin pihassa (”lapsethan teiltä vaan puuttuu”!).