Viina – ikuinen huoli

Viina - ikuinen huoli

Käyttäjä Yksinäinen77 aloittanut aikaan 24.07.2011 klo 10:04 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Yksinäinen77 kirjoittanut 24.07.2011 klo 10:04

Onko kellään kokemusta puolison kirkkaan viinan käytöstä ja siitä aiheutuvasta riidanhaluisuudesta ? Puoliso voi juoda olutta eikä muutosta juurikaan tapahdu, mutta kun juo kirkkaita niin alkaa riita. Tietenkin se on minun syy….Itse hän ei muutosta näe eikä sitä että kirkkaan käytöstä mitään haittaa olisi. Aina kun juo kirkkaita niin haluaa erota….Selvin päin olenkin sitten maailman paras.

Onko joka viikonloppuinen juominen sitten ”normaalia”? Nyt on vähään aikaan tullut töihinkin pari kertaa hieman päissään vaikka itse väittää olevansa selvin päin.

Jos joku voisi minulle kertoa mistä tuo juomisen tarve tulee ja pääseekö siitä ikinä eroon? Puolisoni ei siihen syytä osaa sanoa ja loppupelissä tiedän, että jos pitäisi valita minut tai viina, niin häiviäisin todellakin. 😞

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 25.07.2011 klo 12:31

Heippa
Mulla on kokemuksia alkoholistista ( itse olen täysin raitis kuin myös eukko ja lapset )
mut aika paljon tiedän kyseisestä ihmis tyypistä.
Ja mulla hyvä ystävä pitää hoitokotia noin 15 km päässä omasta kodista ja se ihminen
on saanut hurjasti hyvää aikaan alkoholistien paranemisessa.
Mutta paljon on keskusteltu asioista ja alkoholistin on vaikea parantua ja raitistua
mutta se vaatii alkoholistilta itseltään halua ja tahtoa parantua niin ei se ole mahdotonta.
Kauanko sinä olet kärsinyt alkoholi puolisostasi ????
Minkä ikäinen sinä olet ???
Kuinkas sinä olet jaksanut ???
Ei ole sitten tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä eikä tehdä harmia mitä seuraavaksi
kirjoitan.
Mutta tuntuu välillä pahalta kun itse aikuistuin ja siinä sivussa katsellut muiden
elämää niin moni nuori ( yleensä nainen ) siinä 20 ikä vuoden tienoilla olevia ihmisiä
niin mitä kovempi juoppo ja rällääjä ( yleensä mies ) niin kyllä oli naiset sen juopon
perässä mut nyt kun on 40- 50 vuotias niin ei olekkaan niin kivaa enää kun puoliso juo ja rällää.
Sitten on paljon sellaisia hyviä miehiä jotka ei ole löytänyt ketään ja on poikamiehenä
niin itsekseen olen aina miettinyt että siitäkin joku olisi saanut hyvän puolison.
Mutta vaikka tuntuu sinulle pahalta sanoa ja sinä itse teet omat päätökset niin
Jos katselee jatkuvasti juoppoa ja saa haukkumiset siihen päälle niin minä
kyllä kehoittaisin sinua miettimään mitä elämältä haluat ja mitä toivot ja onko järkevää
omaa elämää tuhlata juopon kanssa.
Minä niin toivoisin että voisitte elää onnellisena mutta tee tiukat ehdot että
menee hoitoon ja valitsee sinä tai viina.
Mutta korostan että nämä on minun neuvoja ja sinä päätät itse.
Kaunista kesää sinulle

Käyttäjä anamcara kirjoittanut 30.07.2011 klo 02:14

Tästä tulisi tiiliskivi romaani jos kaiken kertoisin mitä alkoholismista tiedän ,olen kokenut ja olen nähnyt.
-Olen alkoholistin tytär
-olen alkoholistin vaimo
-pojastani pelkään tulevan
-AA-kerho on perustettu oman kotikaupunkini kotona,isäni ja muutaman muun aloituksesta n.v1950.
Olen käynyt lapsena AA-kerhon tosi kivoissa kokouksissa missä kaikki raittiina,parhaimmat muistot lapsuudesta.Olen nähnyt ja kuullut mitä ei lapsen olisi pitänyt koskaan kokea jne.
Asiaan;on erilaisia alkoholisteja..mutta holisti on holisti -aina-vaikka olisi ollut raitis 20v.Eka ryypyn jälkeen se on menoa.Siitä parantuminen on lähes yhtä vaikeaa kuin kuolemanvakavan tauin voittaminen.Se on aina mielenterveysongelma.Olen kuitenkin itse aviossa alkkarin kansa ,joka hoitaa asiat ja työnsä,oma isäni ei pystynyt siihen.Kannan merkkejä ja leimaa sisässäni ,pelkoa jonka olen siirtänyt lapselleni.
Jos vain voit,lähde ajoissa,älä tartu säälin ja riippuvuuteen tai tietoisesti valitset alkoholistin kanssa elämisen,joka on raskas ja vaikea tie.Sen parantuminen vaatii ao.oman tahdon,siihen ei kukaan muu voi vaikuttaa ja pullo on aina ennen sinua.Näin sen näen.Valitettavasti.