"viha" kauneutta kohtaan -> ongelmia parisuhteeseen
Olen nuori nainen jolla on ihana miesystävä. Huolehtiva, komea ja hellä. Mutta minulla ei ole mikään hyvin. Olen tasapainoton, ailahteleva, surullinen…Olen myös erittäin mustasukkainen 😠
Mieheni ei ole ollenkaan epäluotettava. En voisi koskaan kuvitella, että hän pettäisi minua. Mutta auta armias jos Karita Tuomola, Ellen Jokikunnas tai Halle Berry tupsahtaa televisioon..Silloin on olohuoneessamme helvetti irti. En voi sietää ajatusta siitä, että mieheni pitäisi jotain toista naista kauniina. Tyhmä ajatus, mahdoton, tiedän. Mutten osaa käsitellä pahan olon tunteitani mitenkään. Mieheni kehui Tuomolaa joskus suhteemme alkuaikoina maailman kauneimmaksi naiseksi (nykyään hän varoo sanomasta mitään tuollaista vaikka kysyisinkin)..Tottahan se on, että hän on erittäin kaunis. Mutta se saa minut tuntemaan itseni hyvin pieneksi, koska enhän minä ole mikään missi. Mieheni yrittää aina kehua minua kauniiksi, mutten usko hänen sanoihinsa ollenkaan. En, vaikka olen yrittänyt. 😭
Minua koulukiusattiin kymmenen vuotta todella pahasti. Ammatinvalintani on mielenterveyshoitaja juuri kaikkien näiden elämän pahojen kokemusten takia.. Uskon, että ”vihani” kauniita naisia kohtaan tulee juuri kokemuksistani. Minua haukuttiin ulkonäköni takia. Muistan, etten lapsuudessani halunnut mitään muuta, kuin olla kaunis, ettei minua enää kiusattaisi. Samalla vihasin kauniita ihmisiä, koska heitä ei kiusattu. He itse kiusasivat. 😞 Kun Karita Tuomola valittiin Miss Suomeksi, ihailin häntä maasta taivaisiin. Halusin olla juuri kuin hän, kaunis. Maailmani musertui, kun mieheni (kysymättä) sanoi häntä maailman kauneimmaksi naiseksi. Minun päässäni se kääntyi niin, että mieheni haluaisi hänet tai hänenlaisensa naisen, ei minunlaistani. ☹️ Tämä ei varmastikaan ollut mieheni tarkoitus, eikä edes ajatus, mutta minun tunteeni jossain syvällä ovat liian vahvat ymmärtämään sitä.
Tunnen oloni yksinäiseksi. On niin paljon asioita, joista en voi puhua. Se on niin vaikeaa. Vaikka kuinka haluaisin puhua tunteistani miehelleni, suun auetessa sieltä ei tulekaan mitään. Ulkokuoreni on sosiaalinen, vahva, iloinen, määrätietoinen…Salassa sisälläni pidän asioita, jotka saisivat minut itkemään ja kärsimään. Sitten on vielä se kaikkein sisin, jossa olevia tunteita en koe itsekään. Joskus ne puskevat läpi kuulumatta aikaan ja paikkaan ja tekevät elämästäni helvettiä.
Olen hyvä neuvomaan muita, mutten osaa auttaa itseäni, en osaa soveltaa omia neuvojani omaan tilanteeseeni. Olen todella rikkoutunut, koska haluaisin olla oikeasti elämässäni onnellinen.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia, tai edes jotain pientä, minkä uskoisi auttavan tilanteeseen? ”Usko miestäsi, luota häneen ja itseesi” ei auta, koska järki ja tunteet eivät useinkaan kulje käsi kädessä.😑❓