Vertaistukea pettämistilanteeseen

Vertaistukea pettämistilanteeseen

Käyttäjä 21kesä aloittanut aikaan 18.07.2021 klo 11:13 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä 21kesä kirjoittanut 18.07.2021 klo 11:13

Hei!

Toivoisin vertaistukea petetyksi tulleilta. Haluaisin erityisesti kuulla sellaisia kokemuksia joissa asiat on saatu selvitettyä ja suhde on jatkunut. Minua kiinnostaisi mitkä on olleet tärkeitä seikkoja korjaustyötä tehdessä. Itselläni tilanne, jossa mies pettänyt kerran erittäin kovassa humalassa ja tilanteesta ollut vain hatarat muistikuvat. Tilanne saanut alkunsa naisen hyvin vahvasta ja määrätietoisesta aloitteesta. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?

Käyttäjä Gunry kirjoittanut 23.07.2021 klo 08:47

Minulla on kokemus petetyksi tulemisesta, tosin hyvin erilainen tilanne takana kun teillä. Minun kohdalla kyse oli siitä että mies petti tunne- ja fyysisellä tasolla minua exänsä kanssa, tätä oli jatkunut viikkoja ennenkuin jäi kiinni. Tästä on nyt vuosi aikaa. Aluksi tuntui siltä ettei ole mitään edellytyksiä jatkaa yhdessä. Päällisin tunne oli viha. Mikä meillä sitten auttoi jatkamaan suhdetta? No, ainakin olemme puhuneet asiasta paljon. Olen ollut epävarma, epäilevä, mustasukkainen, kiukutellut.. Mies on ottanut tilanteesta vastuun ja ottanut kaiken "paskan" vastaan. On vastannut kysymyksiini jne. Asiaa ei ole siis haudattu piiloon äkkiä. On toki ollut päiviä kun näistä on saatu riitaa aikaan kun mies ei aina olisi jaksanut palata käymään läpi asioita.

Alkuun jopa näytti heidän välisiä viestejä minulle että uskoin etteivät sisällä mitään sopimatonta (yhteiset lapset heillä joten kaikkea yhteydenpitoa ei ole voinut lopettaa). Yksi iso asia minkä mieheni on tehnyt on se että on vetänyt exälle rajat mitä ei ennen ollut, esimerkiksi aiemmin ex piti yhteyttä ihan koko ajan ja joka asiassa, nykyään ei enää pidä kun pakollisissa lasten asioissa.

Yksi tärkeä tekijä omasta mielestäni ollut se että olen uskaltanut alkaa luottamaan mieheeni. Aika lienee yksi osa eheytymistä, mies on osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen tämän vuoden aikana. Toki välillä asia vielä mielessä käy mutta uskoisin että ollaan voiton puolella.

 

En tiedä oliko tästä yhtään apua sinulle. Oma neuvoni on siis että puhukaa asiasta vaikka se miten epämiellyttävä aihe onkin. Toista ei voi alkaa kahlita tai rajoittaa tulemisia tai menemisiä, vaikka alkuun oli tosi hankalaa kun mies oli kavereiden kanssa ulkona kun pelkäsin sillä välin mitä tapahtuu, mutta kun illat ulkona sujuivat hyvin, rakentui luottamus pikkuhiljaa ja nyt voin jopa olla rennosti silloin kun mies on muualla. Tosin harvoin käy, parin kk välein.

Tsemppiä sinulle ja parisuhteellenne. Tarvitaan yhteinen tahtotila teidän rakkauden vaalimiseen ja luottamuksen rakentamiseen.