Vertaistukea?

Vertaistukea?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 07.01.2022 klo 12:08 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kirjoittanut 07.01.2022 klo 12:08

Hei kaikki

Haluaisin kuulla onko täällä muita kellä voisi olla kokemusta samanlaisesta tilanteesta kuin minulla/meillä. Olemme uusioperhe, jossa aikaisemmasta suhteesta 3 lasta ja yksi yhteinen. Yhdessä oloa on kertynyt n.10v josta naimisissa 3v. Tänä aikana puolisoni on useamman kerran jäänyt kiinni pettämisestä netissä, pyytänyt tuttua ja tuntemattomia naisia seurakseen esim. risteilylle, festareille ja yrittänyt tavata toista naista myös hänen paikkakunnallaan. Halunnut ostaa toiselle naiselle ja hänen lapselle asioita ym. Mitään fyysistä ei ole ainakaan myöntänyt, mutta en uskalla luottaa sanaan. Tunnistan puolisoni olemuksesta milloin voi olla jotain tekeillä ja sen takia saatan tutkia salaa hänen puhelimen tai muuta….tiedän hyvin, että niin ei saa tehdä enkä pidä salapoliisi tehtävistäni. Isäpuolena hänellä ei ole parhaimmat välit minun lapsiini vaan lähinnä huolehtii itsestään ja harvoin yhteisen lapsenkaan hyvinvoinnista. Minulle on jäänyt vastuu kaikesta. Hän käy kyllä töissä kuten minäkin. Nyt viimeisenä kun tuli tunne, että asiat eivät ole mallillaan löysin videoita aikuisviihteestä jossa otsikkona oli isäpuoli harrastaa seksiä tytärpuolen kanssa vaimon nukkuessa toisessa huoneessa (kauniisti kirjoitettuna) ja muita samalla aiheella olevia. Ymmärrän ja hyväksyn aikuisviihteen käytön jollain tasolla, mutta tämä ehkä liikaa minulle. Pelkkä ajatus tuosta ja siitä että puoliso lähestyisi tämän jälkeen minua saa minut voimaan pahoin (oksettaa), koska mistä tiedän mitä hän silloin kuvittelee…Olen kirjoittanut jo avioerohakemuksen, en kuitenkaan äkkipikaisesti, silti asian eteenpäin vienti pelottaa. Suurin pelko on se miten pärjään taloudellisesti lapsien kanssa, koska velkaa on paljon. Mistä viranomaiselta voin kysyä apua? Sosiaalitoimi? Aviopuoliso ei siis kuitenkaan ole tehnyt ikinä mitään sellaista missä lapset olisi vaarassa, mutta minusta pelkästään noiden videoiden katsominen tai fantasiointi on todella väärin. Tunnen oman arvoni ja tiedän, että olen oman korteni kekoon kantanut, mutta kaikkien netti, viesti ym. juttujen jälkeen on mielenkiintoni seksiin hänen kanssa vähentynyt. Miksi antaisin itsestäni kaiken jos en koe, että minua arvostetaan? Olikohan tässä kirjoituksessa mitään tolkkua….