Kuule, sehän on täysin normaali asia, että alkaa seurustelemaan. Minä tässä ikäisesi nuoren äitinä sanon, että minusta olisi loistavaa, jos yksin elävä lapseni löytäisi itselleen hyvän kumppanin. Ajattelen, että hänen elämänsä olisi luultavasti parempaa, jos olisi se suhde.
Toinen juttu on, että sinun elämä kuuluu sinulle, ei vanhemmillesi. Ei ole heidän asia, seurusteletko ja kenen kanssa. Ajattele, saat aivan itse valita 🙂 Tee ihmeessä elämästäsi omannäköinen. Sinulla on siihen kaikki mahdollisuudet. Nauti omasta seurastasi, nauti kumppanin etsimisestä ja löytämisestä ja sen jälkeen yhdessäolosta. Se kaikki on sinun oikeutesi ja kuuluu myös sinulle, ihan samalla tavoin, kuin se kuuluisi kenelle muulle tahansa. Sinun vanhemmilla ei ole oikeasti mitään sanavaltaa sun elämässä 🙂
Hmm...meillähän on ihmisinä erilaisia vaiheita elämässä, kaikki luonnollisia. Ensin ollaan vauvoja ja täysin riippuvaisia äidistä/huoltajasta. Vauvana sitä ei edes tajua, että äiti on jokin toinen ihminen, kuin itse. Vauvana vain katsoo äidin kasvoja ja lukee sieltä oman arvonsa, on osa äitiä ja äidin tunnemielialaa.
Sitten tulee ne vaiheet, missä opimme liikkumaan ja lähdemme tutustumaan maailmaan. Kuinka maailma onkaan mielenkiintoinen ja jännittävä! Teemme sen ensin äidin turvallisesta sylistä käsin ja pikkuhiljaa uskaltaen yhä enemmän ja vähän vanhempana haluamme jo olla yökylässä muualla. Kaverit tulevat tärkeimmiksi ja murrosiässä alamme tiedostamaan toisen sukupuolen vaikutuksen. Ihastumme. MIten ihanaa! Olemme jo paljon aiemmin tutustuneet vartaloomme, mutta nyt se muuttuu ja tutustumme itseemme taas uudelleen. Etsimme ehkä tyydytystäkin, kun huomaamme, että jokin tuntuu todella hyvälle. Se kaikki hyvin luonnollista.
Ihminen on saanut suurenmoisen lahjan, seksuaalisuuden lahjan. Sitä voimme jakaa toisen, haluamamme henkilön kanssa. Hienoa ja luonnollista!
Niin ne ovat äitimme ja isämme myös ihastuneet, seurustelleet, menneet naimisiin/olleet suhteessa. Miksemme siis me, olemmeko jotenkin erilaisia? Noh, emme tietenkään. Olemme kaikki ihmisiä.
Nauti nuoruudestasi ja unohda vanhempasi vähäksi aikaa. Ainakin siksi aikaa, että löydät itsellesi mukavan seukkakumppanin ja nautit elämästä.