Häät piti olla viikko sitten. Meillä kyllä lyhyt suhde takana vajaa vuosi. Jotenkin tuntui molemmista luontevalta mennä nopeasti naimisiin. Päivää ennen häitä oli riitaa, rahasta. Tarkemmin siitä että hän halusi avata yhteisen pankkitilin, en itse halunnut sitä. Me oltiin keskusteltu siitä aiemmin kuitenkin. Puolustelin sillä, että en halua että hän kyttäilisi mitä teen rahoilla. Saatoin hänet itkuun tästä. Hän ei ollutkaan siis minun luottamuksen arvoinen siinä asiassa? Tajusin että menin nyt liian pitkälle. Silloin päätin kertoa että minulla onkin vähän enemmän velkaa kuin mistä olin kertonut. Olin siis viilannut häntä linssiin raha-asioissa. Sen takia en halunnut sitä yhteistä tiliä. Hän tietenkin järkyttyi asiasta Ja häät peruuttiin…. ei kiva juttu. Lähdettiin ”häämatkalle”kuitenkin, enemmänkin kavereina tai en tiedä mitä oltiin… sieltä ollaan tultu takas ja nyt kuviot on sellaset et erotaan. Itelleni se rahajutun tunnustaminen oli helpotus, siitä olisi voinut kyllä kertoa paljon aikaisemmin mutta pelkurina päätin salata ja hoitaa asiaa yksin. Uskalsin toivoa että päästään yli mutta viikon päästä osoitteemme ovat eri. Siinä riitatilanteessa päätin tunnustaa muutaman muun jutun mm. Että olin salannut psykologikäynnit ja 3 viikon mielialalääkkeiden syömisen. Miten ei omasta ahdingosta voinut kertoa omalle tyttöystävälle… hän kyllä joskus sanoi minulle että ei seurustele päästä kipeän ihmisen kanssa, hän siis itse on mielenterveydeltään ei niin hyvässä kunnossa ja hänellä on edellisestä suhteesta lapsi, joten ymmärrän miksi hän sanoi niin. Ei toista hullua rinnalle ja pieni lapsi keskellä…. päätin leikkiä täysin mielenterveydeltään järkkymätöntä täydellistä ihmisolentoa. Valhetta siis. Olin kyllä vain vähän masentunut. En vaan ymmärrä miksi minulla on ollut tarve salata näitä typeriä loppujen lopuksi pieniä asioita. Velkaakin alle 10 000 e. Nyt kun tämä kaikki tapahtui, on iskenyt niin valtava suru ja pettymys itseeni. Kadun joka ikistä valhetta mitä olen kertonut. Ihmiselle jota rakastan ja siis olen kyseenalaisanut rakkauden siinä että osaanko edes rakastaa? Rakastanko edes itseäni. Tää olo on järkyttävä, en ole syönyt kahteen päivään enkä nukkunut yhteen. Toivon että hän antaisi anteeksi. Uskon että itse tekisin niin. Täytyy selventää, että pettäjä en ole. En sitä tekisi. Jotenkin antanut rahalle nii vähän arvoa että sivuuttanut sen koko asian tavallaan, vaikka sattui joka kerta kun joutui rahajutuista puhuttaessa muunnella totuutta, ihan vain siksi että sain pitää oman pikku salaisuuteni. Ja tuli se olo tietysti että olenko minä paha sittenkin? Olenko oikeutettu ihmimilliseen kohteluun tämän jälkeen? Kadun valtavasti. Siis sydämeen sattuu ajatus että hän on jonkun toisen miehen kainalossa tulevaisuudessa. En ole vielä osannut antaa itselleni tätä anteeksi. Tästähän vois jatkaa loputtomiin. Anteeksi hirveä kirjoitusasu, niinkuin sanoin että uni ei ole maistunut. Varmaan moni asia jäi sanomatta ja pienet detaljit mutta menköön… en tiedä mitä odottaa teiltä. Mutta kirjoitelkaa kiitos.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.