Valehtelu, syyllistäminen – miten tästä eteenpäin?

Valehtelu, syyllistäminen - miten tästä eteenpäin?

Käyttäjä kisu4 aloittanut aikaan 04.07.2012 klo 14:58 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kisu4 kirjoittanut 04.07.2012 klo 14:58

Tässä näin pääpiirteittäin:

Mies jäi kiinni valehtelusta. Itse ei ensin myöntänyt mitään, vaikka mulla oli mustaa valkoisella, mutta asiasta tivattuani, hän myönsi. Saimme asian kuitenkin selvitettyä ja mies oikein lupasi ettei enää valehtele. Pari päivää myöhemmin sama homma. Ei meinannut myöntää niin millään ja melkein alkoi syyttämään minua vainoharhaiseksi ja kysyi onko minulla jokin pakkomielle.

Miksi ihminen ei myönnä ”syyllisyyttään” edes siinä vaiheessa vaikka näyttöä olisi? Saako sen jokin pelko aikaan? Vai onko tarkoituksena saada toinen tuntemaan itsensä luulosairaaksi tms?

Nyt huomasin, ja kun mietin millainen meidän suhteemme on ollut, niin aina kun tulee riitaa jostain asiasta joka koskee miestä (ei riidella kovin usein), mies alkaa syyllistämään minua. Hän AINA saa käännettyä asian minuun. Ja tekee sitä, että alkaa haukkumaan itseänsä huonoksi ja kuinka hänelle tulee paha mieli (kun on esim valehdellut) joka saa sitten sen aikaan että minulle tulee paha mieli ja alan tyynnyttelemään että et sä mikään huono ole. Ja näin mies on taas päässyt kuin koira veräjästä.
Pitäiskö sitä oikeasti joskus kunnolla räjähtää?

Mielestäni suhteen tärkein asia on rehellisyys, voiko ilman sitä olla luottamusta? (näitä juttuja on sattunut ennenkin..)

Olenko minä vain liian tossukka kun annan kohdella itseäni mielestäni huonolla tavalla?

Joskus olen miettinyt voisiko mieheni olla narsisti, mutten oikein tuosta tiedä.
Välillä tuntuu että kertoilee ”satuja”, totuudet muuttuu…

Olin vakavasti masentunut ja yritän olla ilman lääkkeitä, mutta nämä jutut kieltämättä aiheuttavat ahdistusta. Olen aika lailla kuullut että kun toinen puolisoista masentuu, jää kodinhoito yms silloin toiselle. Näin ei meillä. En ole saanut mitään apua kodinhoitoon, huolehdin laskujen maksusta, ja mies ihmetteli miksi olen väsynyt? Sanoin kyllä hänelle että tarvitsen apua, mutta ei se oikein auttanut.

Voiko tämmöisen suhteen saada vielä toimimaan?